Ja hoor. “In 3D ben ik een beetje onhandig”, zegt ze
Dat is echt een supermooi ezeltje geworden zeg! Echt leuk ook zo’n cursus.
Nouja dit, ik ben ook motorisch gestoord maar toch zal mijn ezel er zeer zeker niet zo uitzien. In mijn aller wildste dromen nog niet!
Ik vind hem echt prachtig!
Lijsken
Geplaatst: 03-07-24 19:40
Wat een leuk beeldje zeg, écht een ezel en niet alleen een paardje met grote oren.
Ik begrijp het gebruik van het draad wel als binnenwerk omdat het gelijk stevigheid geeft, maar als je puur in was werkt zou je het later nog kunnen laten gieten in brons de cire perdue methode en een echt duurzaam beeldje maken. Dat kan met een binnenwerk volgens mij niet. Maar goed, een bronzen beeldje is ook een hee andere prijsklasse natuurlijk. Hoe dan ook is het een leuke ezel!
Wat ontzettend leuk! En ik heb ineens een geweldig idee om een vriendin een bijzondere ervaring cadeau te geven! Gelukkig voor ons is Sellingen min of meer in de buurt
Signe
Geplaatst: 03-07-24 22:01
Proces is zo goed vastgelegd.. nu wil ik ook op cursus
Hahahah Eilinora hij krijgt een heel mooi plekje hier op de boekenplank Anomien misschien maak ik over een tijdje wel nog één, dan zal ik weer verslag doen! ievie het wordt niet zo hard als klei, maar als het in een brok zit (zoals als beeldje) is het eigenlijk niet te bewerken omdat het zo hard wordt. Mijn moeder had de was van tevoren in reepjes gesneden, dan warmt het snel op in je handen en kan je er iets van maken! KimD ik denk ook niet dat ik mezelf als motorisch gestoord zou beschrijven Motorisch ben ik best handig, maar je hebt een heel ander 3D-inzicht nodig wat ik nooit getraind heb omdat ik altijd 2D werk, daarom ben ik 3D een beetje onhandig en heb ik dus wat hulp nodig om alles goed te kunnen zien. Het is sowieso lastig om iets wat je ziet (of je goed voor kan stellen) echt 3D te maken, vind ik. Je nieuwe referentiekader wordt 'armatuur met een beetje was erop' en ineens lijkt alles wat je toevoegt véél te veel. Hetzelfde met wegsnijden, omdat je referentiekader dan een dikke brok is lijkt alles wat je weghaalt alsof het beestje veel te mager wordt. Met mijn moeder erbij, die echt hele mooie dingen maakt en wél heel goed 3D-inzicht heeft, lukte het nu dus wel! Lijsken dankjewel! Mijn moeder heeft eerder een ezeltje met dezelfde opbouw laten gieten in was, het kan dus wel maar ik weet het fijne er verder ook niet van. Het was een ezelveulentje die onhandig met de pootjes wijd stond, maar de bronsgieter had de pootjes even 'recht' gedaan 'want hij stond zo raar'. Toen was ze wel even genezen Maar het kan dus wel! Niet iets wat ik wil trouwens hoor, wordt inderdaad behoorlijk prijzig. Super leuk Moska! Deel je je beestje dan ook ergens? Super benieuwd natuurlijk Laten we samen gaan Signe
Weet je zo ook of er straks nieuwe data bekend worden? Zie nu alleen data in juli staan en ben beide op vakantie. En zie ook zo snel geen kosten staan, of kijk ik scheel?