[ART] Macramé en micro macramé

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-24 10:24

Even opgezocht, dat is tof!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 07:40

Jis_ schreef:
Even opgezocht, dat is tof!

Ja, die is leuk he, kreeg alleen een vraag of ik mee wilde doen aan een wedstrijdje van de FB pagina waar ik lid van ben en heb tussendoor even een vriendschapsbandje geknoopt in de Nationale kleuren :)
Niet helemaal mijn ding, maar leuk om eens te proberen.

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 09:25

Wat leuk, heel tof patroon!

En je gaat meedoen? Zit er een thema/onderwerp bij of mag je helemaal zelf bepalen wat je maakt?

Yavanna

Re: [ART] Macramé en micro macramé

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-24 12:08

Dit is mijn entry, de uitdaging is om een vriendschapsbandje in de kleuren van je nationale vlag te knopen. Dus heb ik deze ervoor gemaakt. Maar mijn ding is het niet, maak liever leuke sieraden of libelles :)
Nu even een snel chokertje tussendoor :)
Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 14:40

Ik zat niet goed te lezen zie ik. Denk wel dat er animo voor is, zeker nu met de Nationale kleuren :D maar goed het leuk vinden om te maken is belangrijker :j

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 16:04

Lekker bezig! Heerlijke bezigheid is dat toch.
Tip: maak je 'micromacramé' met waxdraad. Dat is steviger en knoopt ook strakker, waardoor je nog preciezer kunt werken.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 09:14

mar_fay schreef:
Lekker bezig! Heerlijke bezigheid is dat toch.
Tip: maak je 'micromacramé' met waxdraad. Dat is steviger en knoopt ook strakker, waardoor je nog preciezer kunt werken.

Ja he, het is te leuk en ik heb waxkoord, maar vind persoonlijk borduurzijde meer uitstraling hebben :) En met borduurzijde kun je ook erg precies werken.

Ik denk dat ik alles bij elkaar, gewoon macramekoord, waxkoord, borduurzijde en paracord ongeveer een 5 km aan touwtjes heb, als het niet meer is :')

Hoe is het met jouw lamp Jis_? Die van mij ligt al weer even opzij, maar volgende week komt het mooie weer eraan en wil ik hem wel af proberen te hebben.
Wilde ook hangstoelen gaan maken, maar deze heb ik toch gekocht, dat was goedkoper en sneller dan dat ik ze zelf maak :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 09:35

Niks mee gedaan nog helaas, maar gaat ook even niet lukken door wat schilderopdrachten. Wilde even een stop daarin en me meer richten op vrij werk, maar kan/wil in mijn directe omgeving geen nee zeggen. Voorlopig dus geen tijd voor macramé. Maar ik blijf jou hier volgen, leuk en knap om te zien wat je allemaal maakt.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 11:26

Jis_ schreef:
Niks mee gedaan nog helaas, maar gaat ook even niet lukken door wat schilderopdrachten. Wilde even een stop daarin en me meer richten op vrij werk, maar kan/wil in mijn directe omgeving geen nee zeggen. Voorlopig dus geen tijd voor macramé. Maar ik blijf jou hier volgen, leuk en knap om te zien wat je allemaal maakt.

Ik heb even in je profiel en op je website gespiekt en wauw, wat maak jij mooie dingen zeg.. Schilder je toevallig ook op staal? Gekke vraag misschien, maar ik wil zo graag een waterjuffer op de potdeksel aan de voorkant van mijn scheepje geschilderd hebben :o
En leuk dat je me blijft volgen, het is wel een erg leuke hobby, heb nu inmiddels ook zoveel knutsels liggen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 13:15

Dankjewel! :D
Geen gekke vraag. Dat heb ik jaren geleden een keer gedaan voor iemand, was op een melkbus. En laatst nog een koperen IJsvogel opgeknapt voor iemand maar verder schilder ik eigenlijk alleen op doek en soms op hout.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 08:24

Yavanna schreef:
Nu weer een zwart chokertje tussendoor gemaakt. Simpel, maar leuk :) Ook weer van borduurzijde, dit knoopt wel heel fijn :)

Ik ben heel erg fan van dit soort kettingkjes en armbandjes! Voor mij zitten hier wel al teveel kralen aan, less is more voor mij :P

Maar vind het super elegant en verfijnd !

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 11:00

GaelleS schreef:
Yavanna schreef:
Nu weer een zwart chokertje tussendoor gemaakt. Simpel, maar leuk :) Ook weer van borduurzijde, dit knoopt wel heel fijn :)

Ik ben heel erg fan van dit soort kettingkjes en armbandjes! Voor mij zitten hier wel al teveel kralen aan, less is more voor mij :P

Maar vind het super elegant en verfijnd !

Dank je wel Snap wat je bedoeld, vind het leuk om allebei te maken. Ben nu even met een hanglamp bezig en daarna ga ik een choker zonder kralen maken, maar met een veer in de kleur van het draad

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 08:00

Even de afgelopen weken weinig gedaan, lamp is nog niet af en dit chokertje en ik ook al even mee bezig.

Echt te druk met andere dingen, maar wilde wel even laten zien waar ik mee bezig ben.
Chokertje is aan 2 kanten te dragen als hij af is en past goed bij de mandala oorbellen die ik gemaakt heb.
Dit is overigens een eigen idee, ben gewoon gaan knopen en zie wel hoe hij wordt :)

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 10:16

Heel mooi die kleurencombinatie! <3

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-24 17:08

Zo, eindelijk, de ketting/choker die bij de oorbelletjes past is af. Momenteel even te druk met andere dingen, ik ben een tent aan het maken voor het schip van mijn vriend. Heb de vorige ook gedaan, maar die was na 12 jaar op en nu de nieuwe, maar dat is veel passen en meten en dan weet je dat daar de meeste tijd mee wordt gesleten.
Maar nu even het chokertje afgemaakt en ik vind het een leuke combi zo..

Afbeelding

Afbeelding

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 16:16

Het volgende projectje, wat al een tijd lag te wachten om afgemaakt te worden, afgemaakt. Ben ik tevreden? Mwoah, het is oke, maar de volgende wordt vast beter.
Afbeelding

Nog een beetje finetunen, lampjes erin en dan wordt hij vast leuker. Of ik heb er gewoon te lang naar gekeken en dan vind ik het niet meer zo leuk :')

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 11:00

Oh is het een lantaarn? Doet mij denken aan de plantenhangers die mijn mama vroeger geknoopt heeft !
Ben benieuwd naar hoe het eruit ziet met verlichting!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 13:04

Heel tof dat paars groen :j

En die lantaarn <3 helemaal mijn smaak dit soort dingen!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 08:43

GaelleS schreef:
Oh is het een lantaarn? Doet mij denken aan de plantenhangers die mijn mama vroeger geknoopt heeft !
Ben benieuwd naar hoe het eruit ziet met verlichting!

Plantenhangers heb ik ook gemaakt, maar die zijn meer open. Hopelijk vanavond buiten met verlichting erin. Het weer is er prima voor :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-24 08:43

Jis_ schreef:
Heel tof dat paars groen :j

En die lantaarn <3 helemaal mijn smaak dit soort dingen!

Thank you :) Nu weer met libelles bezig om daar oorbelletjes en een chokertje van te maken :)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 13:44

Eergisteren even in mijn hangstoel boven het water een windlicht gemaakt.
Afbeelding

Zo lekker om even zonder voorbeeld te knopen en gewoon doen wat in je op komt..

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-24 17:01

Nieuw setje oorbellen gemaakt, dit is met microkoord 1 mm gemaakt. Ik ben er blij mee, nu nog een bijpassende choker :)
Afbeelding

Afbeelding

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 19:01

Weer een nieuw setje oorbellen af. Deze zijn ook gemaakt van micro koord.Afbeelding

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-24 19:23

Jemig.. jij hebt echt talent! Ik vind de oorbellen echt super! En die libelles ook! Ze staan prachtig op die muur Leuk dat je er zoveel plezier uit haalt en het hier post

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-24 19:36

AdemoJoey schreef:
Jemig.. jij hebt echt talent! Ik vind de oorbellen echt super! En die libelles ook! Ze staan prachtig op die muur Leuk dat je er zoveel plezier uit haalt en het hier post

Dank je wel, word er gewoon verlegen van :o Kan ook bijna niet stoppen met knopen, maar kan niet alleen maar een hele dag knopen, dan wordt de verzameling hier wel erg groot :D
Het zijn tutorials van youtube, door drukte in mijn hoofd komt er nog niet uit wat er in zit, maar zo krijg je wel het fijne knopen goed onder de knie.