[ART] Mijn pyrografie (branden op hout) werken van 2023

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Solleke_Noah

Berichten: 11117
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-24 20:16

@Neon; zou het zo werken ja? :P

@ieris: het is niet super moeilijk vind ik! Even wat oefenen om de techniek onder de knie te krijgen, want je brandt gemakkelijk te hard (dan krijg je echt van die diepe sporen of grote brandplekken).

Het lijkt inderdaad op een gewone pen en de punt wordt verhit door een toestel. Mijn eerste werkjes waren gewoon met een goedkope soldeerbout gemaakt, dat werkt ook.

Ik teken alles zelf (uit de losse pols, dus zonder overtrekken of sjabloon), soms zet ik wat lijntjes met potlood er eerst op (bv om verhoudingen goed te krijgen) maar hout gumt niet zo goed :D dus als je dan verkeerd tekent moet je toch het hout weer gaan schuren. Daarom maar gewoon direct uit de losse pols.

Het branden is gewoon echt het hout dat je een stukje wegbrandt, bij een hogere temperatuur worden de lijnen dieper. Ik ben er toevallig via mijn werk mee in aanraking gekomen, we wilden wat wegwijzers hebben voor in een natuurgebied, en toen heb ik ze zelf met een soldeerbout in een plankje gebrand. Dat was tof werk dus daar dan mee verder gegaan. Eerder deed ik wel al kunstacademie.