[SCH] Paardje in eitempera

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 20:30

Coco4life schreef:
Gouden heuvels?

Het is echt leuk geworden zeg!

Dankjewel :)
En dank voor de suggestie, zet 'm op mijn lijstje :)

Solleke_Noah schreef:
Heel erg mooi!

Is het grootste verschil met gewone verf dan, dat je makkelijk lagen kan wegkrabben? Of zit het verschil nog ergens anders?

Dank :j
Grootste verschil zit 'm voor mij in de intensiteit van de kleuren en de techniek erachter. In elk geval, zoals ik deze nu gebruik. Dus volgens de traditie van het ikoon schilderen :)
Daarnaast voelt het heel puur, geen gekkigheid in de verf. Enkel de pigmenten en het eigeel. Of soms wat lijnolie :) (dan krijg je de voorloper van olieverf).
Zonder vernis is het echter wel heel kwetsbaar, beschadigd gemakkelijk zodra je er met een wat scherp randje overheen gaat. Of bijvoorbeeld je nagel |(

Henrike5 schreef:
prachtig de patronenen en dan dat goud verf echt heel mooi!

Dankjewel :)

mar_fay schreef:
Wat issie mooi geworden! Gaaf zo, met die patronen. En zo leuk om bij jou weer een ontdekkingstochtje in je stijl te zien.


mar_fay schreef:
Wat issie mooi geworden! Gaaf zo, met die patronen. En zo leuk om bij jou weer een ontdekkingstochtje in je stijl te zien.

Dank :)
En dat blijft toch ook wel het leukste denk ik :j ontdekken :)

Signe schreef:
Fnanne schreef:
Dank jullie wel allemaal :)
@Jis: is niet heel lastig. Ik meng niet alle kleuren. Het is alleen steeds kleine beetjes aanmaken en dan schilderen. Verf droogt ook vrij snel op het palet, dus doorwerken. Terwijl het op het paneel zelf langzaam droogt en je het snel 'open' trekt waardoor je steeds tussendoor moet wachten. Monnikenwerk :D

Ben begonnen met de details, is wat lastig op de foto te zetten.
Er zit goud verf onder, dat haal ik tevoorschijn door voorzichtig met een satéprikker de bovenste laag eraf te 'tekenen' :)
[ [url=m/JWUXVW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat gaaf Fnanne .. bijzonder ook om zo terug te gaan naar ambacht. Wauw.

Voor mij had je hier kunnen stoppen, deze vind ik geweldig. Mooi ook het paard in koele kleuren bij de warme achtergrond.

Dankjewel Signe, en ik snap wat je bedoelt :) soms lastig om daar een balans in te vinden, wilde ook de patronen graag gaan verwerken erin :)

Kwal schreef:
Wat ontzettend mooi! Echt kunst: van zelf de verf maken tot het kunstwerk zelf!

Heb je de goudverf ook zelf gemaakt?

De goudverf is ook pigment :)
Ik wil het echte vergulden ook nog gaan leren, dus met bladgoud, maar dat is ook echt wel weer een stukje vakmanschap :=

Dank allemaal voor de leuke reacties :)