Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seven schreef:Prachtig jis
M'n man had een partij oude schilderijen met lijsten gekocht voor 50 euro de schilderijen zijn er uit sommige lijsten moeten iets gerestaureerd worden maar dat moet goed komen. De gene waar ik nog graag iets in wil maken is 1 meter bij 1 metermaar eerst bedenken wat daar in hoort
Seven schreef:Prachtig jis
M'n man had een partij oude schilderijen met lijsten gekocht voor 50 euro de schilderijen zijn er uit sommige lijsten moeten iets gerestaureerd worden maar dat moet goed komen. De gene waar ik nog graag iets in wil maken is 1 meter bij 1 metermaar eerst bedenken wat daar in hoort
eva1969 schreef:Prachtig die muur zo! Museum aan huis!
Ik kan me voorstellen dat je van de laatste lijst met moeite afscheid neemt maar het geheel is fantastisch.
Menino schreef:Bij ons op het werk krijgen we ook altijd verzoeken om de meest bizarre maten doek (ik werk bij een winkel waar ze o.a. doeken opspannen), omdat mensen inderdaad oude schilderijen met lijsten opkopenWel echt een goede lifehack.
Ik ga ook eens posten in dit topic. Mijn challenge is toch we om 1x per weer te tekenen of schilderen. Ik heb vroeger altijd geprobeerd realistisch te tekenen, maar toen werd ik (6 jaar geleden ofzo) afgewezen voor de kunstacademie omdat ik wel genoeg skills had maar het niet creatief genoeg was dus toen was ik daar klaar mee. Jaar daarna trouwens wel aangenomen, en na de eerste periode gillend weggerend omdat ik het echt verschrikkelijk vond, ondanks dat mijn beoordelingen goed waren...
Maargoed, sindsdien is zeker driekwart van wat ik teken of schilder pure nonsenseVaak ook niet écht mooi. Dus daarin ben ik een beetje zoekende welke kant ik nou heen wil, wat ik leuk vind en wat mijn stijl is en ik mis het een beetje om daarin uitgedaagd te worden
(wat dan wel weer was op de kunstacademie).
Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken.
noox schreef:Illustratie is natuurlijk ook een andere tak van sport dan fine art in de zin dat fine art toch een ander soort geïnteresseerden/klanten trekt (en ook een hoop ego's.interessant deze ervaringen met en meningen over de kunstacademieik ben een stille meelezer in al deze topics en ik zit toevallig nu midden in mijn afstudeerproject van mijn opleiding Illustratie aan de kunstacademie.
Mijn mening ligt een beetje in het midden van die van jullie, haha. Ik zie er zeker een meerwaarde van in, je wordt uitgedaagd en ook buiten je comfortzone geplaatst, je bouwt een netwerk op en hebt contact met het werkveld. Tegelijkertijd kun je prima fulltime illustrator worden zonder opleiding, al heb ik zelf het idee dat je op de kunstacademie wel heel veel leert en daardoor heel veel verschillend werk kunt maken. Ik ben blij dat ik de opleiding doe
Nu ga ik verder dit jaar weer lekker meelezen haha ik geniet altijd van jullie werken
huricane schreef:Leuk topic weer, de andere ook gevolgd en soms wat geplaatst.
Mooie werken komen er weer voorbij.
Ik teken eigenlijk altijd met pastelpotloden.
Heb sinds kort ook kleurpotlood, faber castel polychromos en de doos van derwent, maar ik vind het nog lastig om daar mee te tekenen.
Ben wel aan het experimenteren.
Mijn eerste tekening van dit jaar, pastelmat en pastelpotloden.
[ [url=m/tp1WPU.jpg]Afbeelding[/url] ]