[SCH] eerste poging tot schilderen met olieverf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: [SCH] eerste poging tot schilderen met olieverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-22 12:21

Bedankt!
Het is geen watervermengbare verf, ik moest echt gaan klungelen met terpentine. :D ik wist niet eens dat dat bestond, droogt het dan ook sneller?
ik heb het alla prima gedaan. Ik heb nooit een strak plan van hoe ik kleuren erop zet, dus alla prima waarbij je gewoon kan klodderen tot het ergens op lijkt past beter bij me. :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:00

Cobra was volgens mij de eerste die met water vermengbare olieverf kwam. Volgens mij heeft dat ook een lange droogtijd, maar dat weet ik niet zeker hoor. Je hebt wel een medium om gewone olieverf sneller droog te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 07:24

Jeika schreef:
Bedankt!
Het is geen watervermengbare verf, ik moest echt gaan klungelen met terpentine. :D ik wist niet eens dat dat bestond, droogt het dan ook sneller?
ik heb het alla prima gedaan. Ik heb nooit een strak plan van hoe ik kleuren erop zet, dus alla prima waarbij je gewoon kan klodderen tot het ergens op lijkt past beter bij me. :j

Nou des te knapper hoor :D Juist bij alla prima wil je nog wel eens het risico lopen dat het een smurrie aan kleuren wordt met olieverf!

Ja, ik werk in een winkel die deze verfjes verkoopt :D (Vandaar dat ik het altijd interessant vind hoe het mensen bevalt, hoe ze er mee werken en wat de resultaten zijn :D ) .
En watervermengbare olieverf is in principe exact hetzelfde als niet-watervermengbare. Het enige verschil is dat er een heeeel miniem kleurverschil ontstaat bij droging wat bij normale olieverf niet is. Veel mensen gebruiken het ook met een speciaal medium ipv water, en vinden het dan vooral fijn dat je de kwasten zonder terpentine schoon kunt maken (terpentine is niet zo goed voor je), maar vind het zelf prima werken met water :D Ben ook geen hoogstaande kunstenaar :')
Droogtijd is dus hetzelfde als normale olieverf, tenzij je, net als bij normale olieverf een droogversnellend medium gebruikt :j .