[VRAAG] Fotoshoot als man zijnde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:12

Gevoeligheid en emotie komen op een foto het meest tot uiting als jij je lekker voelt in een bij jou (en je paard) passende outfit dus dan zou ik het simpel houden met iets waar jij je comfortabel in voelt. Die comfortzone ga je tijdens de shoot wel vinden als de fotograaf je goed begeleidt.

Gaaf man, wel het resultaat hier laten zien hè?

Ik zie net dat DJZ hier heeft gepost. Die is een mooi voorbeeld van hoe je als man mooi op de foto kan met je paard.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:16

Dit zijn een paar foto's uit de shoot die Maflinger bedoelt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk eigenlijk dat je juist als man heel erg veel kanten op kan :) Oke, misschien niet direct een mooie jurk, (alles kan natuurlijk :) ) maar de klassiekere looks zijn vaak toch eigenlijk mannelijk. Dus als je kijkt naar ridders, krijgers, engelse look, western, indianen etc. Kan je echt heel veel leuke kanten op :)

Blacky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 00:17

Maflinger_S schreef:
Gevoeligheid en emotie komen op een foto het meest tot uiting als jij je lekker voelt in een bij jou (en je paard) passende outfit dus dan zou ik het simpel houden met iets waar jij je comfortabel in voelt. Die comfortzone ga je tijdens de shoot wel vinden als de fotograaf je goed begeleidt.

Gaaf man, wel het resultaat hier laten zien hè?

Ik zie net dat DJZ hier heeft gepost. Die is een mooi voorbeeld van hoe je als man mooi op de foto kan met je paard.

Dankjewel ik zal het resultaat hier zeker delen en twijfel niet over haar begeleiding tijdens de shoot. Ben afgelopen jaar groot fan van haar geworden en bij mijn paard voel ik me altijd relaxed en super op me gemak ook al is het een manegepaard ik rijd hem 3 z per week.

Hopelijk komt het allemaal goed en qua outfit heb ik zeker nu een beetje een idee. Blouse met een denk ik een zwarte spijkerbroek en de kleur allesbehalve zwart hoor ik dus kom hopelijk goed;-)

Maflinger_S

Re: Fotoshoot als man zijnde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:19

@Amable: vooral die eerste ja!

Blacky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 00:20

Amable schreef:
Dit zijn een paar foto's uit de shoot die Maflinger bedoelt.

[ [url=m/1jlInq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/okzNIw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HkRBMK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk eigenlijk dat je juist als man heel erg veel kanten op kan :) Oke, misschien niet direct een mooie jurk, (alles kan natuurlijk :) ) maar de klassiekere looks zijn vaak toch eigenlijk mannelijk. Dus als je kijkt naar ridders, krijgers, engelse look, western, indianen etc. Kan je echt heel veel leuke kanten op :)

Ik gebruik het woord nooit en ben totaal niet Belgisch maar amaii.....wat een prachtige foto's wauuw :-) Hier valt mijn mond wel even van open...wauw !!!

Vrees dat mijn paard alleen niet zulke kunstjes kan zeker omdat ze benen wat slechter worden maar wauw ja als Ik ongeveer dit soort foto's krijg en dan met de stijl qua nabewerking hoe zij het altijd doet....prachtig zeg deze foto's wauw

Blacky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 00:21

Maflinger_S schreef:
@Amable: vooral die eerste ja!

Inderdaad vooral die eerste, pfff wauuw !! Zoveel gevoel en emotie in die foto echt prachtig

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:25

Je ziet, daar hoef je geen vrouw voor te zijn en geen mooie jurk voor te dragen :) En bedenk je dan ook nog eens dat deze man geen paardenman is, hij was tijdens deze shoot voor het eerst dicht bij een paard in de buurt ;) Ze hebben wel speciaal mijn paard geboekt voor zijn looks en zijn kunnen. Maar ik weet zeker dat jij ook prachtige foto's krijgt samen met jouw paard :)

Blacky123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 00:28

Amable schreef:
Je ziet, daar hoef je geen vrouw voor te zijn en geen mooie jurk voor te dragen :) En bedenk je dan ook nog eens dat deze man geen paardenman is, hij was tijdens deze shoot voor het eerst dicht bij een paard in de buurt ;) Ze hebben wel speciaal mijn paard geboekt voor zijn looks en zijn kunnen. Maar ik weet zeker dat jij ook prachtige foto's krijgt samen met jouw paard :)

Misschien moet ik er gewoon vertrouwen in hebben dat Eliane van Schaik weet wat ze doet en mij wel in een juiste pose weet te begeleiden:-)

Vind vooral die eerste foto's adembenemend mooi en zoveel emotie erin gestoken. Wat ik zeg denk niet dat mijn paard zulke kunstjes kan maar denk zeker met de emotie die ik bij haar heb dat het vast een mooie shoot wordt ;-)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 00:28

Precies, de kunstjes zijn leuk, maar het gaat om de emotie, en die voel je :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 01:23

Gewoon zoals je zelf bent.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 02:41

Ik vind het als fotografe zijnde juist fijn dat mensen zich laten zien zoals ze echt zijn. Dat vind ik veel mooier om te fotograferen dan verkleedshows en rollenspellen.. Trek gewoon nette kleding aan en wees vooral jezelf, juist dan worden de foto's bijzonder!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 07:09

BlackhorseL schreef:
Amable schreef:

Misschien moet ik er gewoon vertrouwen in hebben dat Eliane van Schaik weet wat ze doet en mij wel in een juiste pose weet te begeleiden:-)

Vind vooral die eerste foto's adembenemend mooi en zoveel emotie erin gestoken. Wat ik zeg denk niet dat mijn paard zulke kunstjes kan maar denk zeker met de emotie die ik bij haar heb dat het vast een mooie shoot wordt ;-)

Met Eliane komt dat zeker goed!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 07:09

Texas02 schreef:
Ik vind het als fotografe zijnde juist fijn dat mensen zich laten zien zoals ze echt zijn. Dat vind ik veel mooier om te fotograferen dan verkleedshows en rollenspellen.. Trek gewoon nette kleding aan en wees vooral jezelf, juist dan worden de foto's bijzonder!

Dit inderdaad! Wees jezelf, kom als jezelf dan zie je er het beste uit op de foto :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:05

Zo'n eerste fotoshoot is spannend, maar als je vooral veel met je paard bezig bent. (wat makkelijker gaat dan je denkt, aangezien stilstaan heel moeilijk kan zijn haha) Dan krijg je al heel snel het gevoel er ook bij op de foto's. Dus wees daar niet bang voor. Qua kleuren is het leuk als bijv. de kleur van je bloes terug komt in je schoenen. Maar met een zwart paard kan eigenlijk alles wel, en zelfs zwarte kleren zoals op de prachtige foto's van Amable gaan prima.

Zelf vind ik het ook wel leuk om te bedenken wat ik uit wil stralen tijdens een shoot en daar de kleren op aan te passen. Dat kan van stoer tot casual tot thema.

In ieder geval alvast heel veel plezier!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:16

Heb vooral geen zenuwen, ga als jezelf en geniet juist van die ervaringen die het met zich meebrengt.
mijn man heeft ook paarden, rijd niet maar trok op zo een dag gewoon zijn eigen outfit aan, en zijn ringrijders pak en de traditionele versie in klederdracht. Het was echt bijzonder mooi en super ontspannen en dat zie je terug in de foto's! van het paard voorbereiden tot het einde dat onze kindjes nog even op zijn rug wilde en de hond er blaffend omheen sprong! bedenk welke sfeer je wilt heel puur, stoer, thema en zoek daar je locatie op uit ( zoek kleding die comfortabel zit en bij jullie past dat, geeft rust) !

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:28

Misschien een raar idee, maar je zou met je telefoon alvast wat 'proeffoto's' kunnen nemen van jou in een paar verschillende outfits naast je paard. Dan krijg je misschien een beetje een idee welke kleding je zelf geschikt vindt en jou het juiste gevoel/plaatje geven.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:34

Mijn man gaat altijd op de foto met de paarden in jeans, leuke trui en een gewone sneaker onder :)
Gaat altijd prima, want hij is ook gewoon zo chill :) Zo krijg je de meest natuurlijke en spontane foto's.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:34

Ga als Peaky Blinder te paard! _/-\o_
Ik vind dat zo'n mooie kledingstijl voor mannen. Mag best 100% terugkomen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 10:38

Benthhh schreef:

Dit wilde ik ook zeggen! Kwam laatst een fotoshoot in deze stijl tegen en vond het echt prachtig gedaan.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:01

Gewoon lekker jezelf zijn!
Nette spijkerbroek en blouse is al heel leuk!
Mijn vriend ging toen zo op de foto :

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:08

Ik vind de jurkenfoto's zelf helemaal niet mooi. :o
Ik zou gaan voor een spijkerbroek en een mooie dikke trui in de winter.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 11:34

BlackhorseL schreef:
Bedoel zelf een galajurk aantrekken gaat me ook wat te ver haha maar weet niet,

Nou, ik kan me anders een eBay advertentie herinneren van een Amerikaan die de trouwjurk van z'n ex wilde verkopen. Om de jurk te laten zien had hij hem zelf aangetrokken en de tekst erbij was erg leuk geschreven. Hilarische advertentie was dat, die vent heeft er zelfs huwelijksaanzoeken door gekregen en de jurk voor een errrug leuk bedrag verkocht :D

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:03

Afbeelding

Gewoon jezelf zijn!
En aan trekken waar je je prettig bij voelt.
Met mijn shoot heb ik gewoon iets aan getrokken wat ik zelf leuk vind en prettig bij voel.
Als ik in een jurk was gegaan was deze foto nooit zo mooi en spontaan geworden als nu!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:31

Ik opteer, foto’s van jezelf in kleding waar jij je fijn in voelt en minstens 1 foto in galajurk voor bokt :+

Komt vast goed en vooral niet teveel poseren maar vooral met je paard omgaan als je normaal ook doet.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 12:35

linoleum schreef:
Benthhh schreef:

Dit wilde ik ook zeggen! Kwam laatst een fotoshoot in deze stijl tegen en vond het echt prachtig gedaan.

Afbeelding

Dat wilde ik dus ook al zeggen haha. :D