_San87_ schreef:Dat heb ik zeker overwogen, zeker bij Magic Sword, alleen ik vond dat dat de "essentie" (bij gebrek aan een beter woord) er wat teveel uit haalde. In de laatste fasen van een race worden de teugels vaak weer korter gepakt, een zgn 'change of hands' wat voor de paarden een teken is om er nog een schepje bovenop te doen. Daarnaast heb je dit soort beelden al snel omdat de paarden zelf ook "in" het bit lopen en er vaak ook zelf op steunen voor hun eigen balans. Zelfs bij de niet sterke paarden zou je je als "gewone" ruiter al rot schrikken van de hoeveelheid kracht die je op de teugels voelt, ook als je bij het aanspringen een voor andere disciplines normaal contact hebt.Heel gaaf ja.
Ik zou zelf wat artistieke vrijheid hebben genomen en de bitjes en mondjes wat vriendelijker afbeelden, maar dat is vooral omdat ik pijn krijg in m'n eigen mond en doet niks af aan t super werk dat je neer hebt gezet.
Bij Jojo (tong buitenboord) en Cordey Sprite (opgetrokken lippen) heb ik overigens wel de monden dicht gedaan.