[FOTO] Vergane Glorie: De oude vlindertuin in Emmen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Vergane Glorie: De oude vlindertuin in Emmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:26

De foto's zijn erg mooi geworden, geeft een mooie sfeer.

Ik ken het niet van vroeger maar het lijkt me wel een mooi gebouw geweest te zijn.

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:32

Wat een bijzondere sfeer hebben jouw foto's. Mooi!
Ik ben er ook wel eens geweest in de tijd mèt de vlinders, maar herken het niet terug zo.

tita

Re: Vergane Glorie: De oude vlindertuin in Emmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 10:35

Ook ik ken deze locatie ....doet mij ook pijn dat het zo verwaarloosd is en plat gaat

Leuke foto’s ik heb genoten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 11:10

haffiefreak schreef:
Mooie foto's. Ik ben er vroeger ook wel eens geweest.
Ik ben op Facebook lid van urbex locaties. Daar ging rond dat je er €100 voor betaald om binnen te komen?

Klopt, we hebben als het ware de locatie gehuurd. Maar we waren met meer mensen dus we hebben het bedrag verdeeld. Ik ben ook lid van die groep maar vond het wel een beetje gezeur allemaal haha.

Diegene die het huurt betaald er maandelijks ook voor. Door de corona crisis had ze ook nu geen werk dus kon ze hier nog wat mee verdienen. Dus opzich vrij logisch.

De rest van het rensepark is inderdaad gratis toegankelijk

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 13:52

Spenk schreef:
Het is gewoon gratis.

Je kan de vlindertuin niet zomaar in dacht ik.

Ik heb even teruggezocht, hier stond vroeger een van die dino's. Voelt een stuk minder verlaten, op de zielige plant na. Ik denk dat deze foto al wel 2/3 jaar oud is, dus het zal ondertussen wel weer veranderd zijn. Maar het heeft zoveel indruk gemaakt, dat ik me nu nog precies kan herinneren hoe alles eruit zag.
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 13:54

prugelpiet schreef:
Spenk schreef:
Het is gewoon gratis.

Je kan de vlindertuin niet zomaar in dacht ik.

Ik heb even teruggezocht, hier stond vroeger een van die dino's. Voelt een stuk minder verlaten, op de zielige plant na. Ik denk dat deze foto al wel 2/3 jaar oud is, dus het zal ondertussen wel weer veranderd zijn. Maar het heeft zoveel indruk gemaakt, dat ik me nu nog precies kan herinneren hoe alles eruit zag.
[ [url=m/lbWnpB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeh die is ook gaaf hoor! Wel een beetje eng :')

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:43

Zebrastreep schreef:
haffiefreak schreef:
Mooie foto's. Ik ben er vroeger ook wel eens geweest.
Ik ben op Facebook lid van urbex locaties. Daar ging rond dat je er €100 voor betaald om binnen te komen?

Klopt, we hebben als het ware de locatie gehuurd. Maar we waren met meer mensen dus we hebben het bedrag verdeeld. Ik ben ook lid van die groep maar vond het wel een beetje gezeur allemaal haha.

Diegene die het huurt betaald er maandelijks ook voor. Door de corona crisis had ze ook nu geen werk dus kon ze hier nog wat mee verdienen. Dus opzich vrij logisch.

Ben jij dan ook degene die ik een privé bericht heb gestuurd op Facebook, met een vraag over de locatie?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-21 16:54

haffiefreak schreef:
Zebrastreep schreef:

Ben jij dan ook degene die ik een privé bericht heb gestuurd op Facebook, met een vraag over de locatie?

Nee zover ik weet niet ik denk naar mijn beste vriendin :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 17:02

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 15:18

Wat bijzonder om het te zien zo! kan het me nog zo goed herinneren van vroeger, dat je door die schuifdeuren heen ging en dan opeens in eeen warme, vochtige ruimte terecht kwam.

Is er in Wildlands ook weer een vlindertuin? of zit dat allemaal in die grote kas?

Ik zie sommige hier reageren dat het zonde is van het oude park, maar die verblijven waren zo onwijs klein. De laatste keer dat ik er was vond ik de dieren er ook niet heel happy uitzien, ik hoop dat dat nu beter is in Wildlands.

Texas02

Re: [FOTO] Vergane Glorie: De oude vlindertuin in Emmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:26

Wildlands heeft ook een vlindertuin idd, zitten best mooie vlinders :) De laatste keer dat ik er was, zagen de dieren er niet ongelukkig uit in het Noorder Dierenpark vond ik.. Behalve de tijgers, die waren wel altijd heen en weer aan het lopen en hadden het volgens mij niet naar hun zin. Maar Wildlands is echt niet zo mijn ding, ik ga dan liever één keer per jaar en dan verder weg, naar Blijdorp, Ouwehands of Dierenpark Amersfoort. Die zijn naar mijn mening veel mooier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:44

Air schreef:
Wat bijzonder om het te zien zo! kan het me nog zo goed herinneren van vroeger, dat je door die schuifdeuren heen ging en dan opeens in eeen warme, vochtige ruimte terecht kwam.

Is er in Wildlands ook weer een vlindertuin? of zit dat allemaal in die grote kas?

Ik zie sommige hier reageren dat het zonde is van het oude park, maar die verblijven waren zo onwijs klein. De laatste keer dat ik er was vond ik de dieren er ook niet heel happy uitzien, ik hoop dat dat nu beter is in Wildlands.

In Wildlands is het eigenlijk allemaal heel ruim geen hokken waarin ze zitten.

JudithO

Re: [FOTO] Vergane Glorie: De oude vlindertuin in Emmen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:21

Hier ook gemengde gevoelens. Ik vind het altijd zo zonde dat dit soort oude culturele dingen verdwijnen... Net als het Land van Ooit, dat doet ook altijd een beetje pijn om te zien.

Maar TS, tof dat je er naar binnen kon om foto's te maken, nu het nog kan!

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:30

Wauw, dat was mijn vakantie naar het 'buitenland', de vlindertuin in Emmen! Wat apart om zo te zien. Als vlinders zo zijn achter gelaten, wat is er dan in hemelsnaam met de kolibries gebeurd?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 01:17

@air
Die warme lucht hangt er niet meer , maar de geur van de warme lucht nog wel. Het rook er nog precies hetzelfde als een aantal jaar geleden. Ja , in Wildlands is er ook nog een nieuwe vlindertuin gemaakt. Deze is wel een stuk kleiner en met minder vlinders.

Daar ben ik het ook wel mee eens. Mensen zeggen vaak er zijn amper dieren te zien. Maar heel eerlijk ik zie liever de dieren minder snel en dat je moet zoeken , dan dat de dieren een klein verblijf hebben. Wij lopen vaak meerdere rondjes en vooral voor sluitingstijd worden dieren meer actief. Ik ben in het buitenland wel in parken geweest waar je echt om het hele hok kon lopen en echt moest zoeken.

@Texas02
Dat kan ik mij ook nog wel herinneren dat de Tijgers altijd flink aan het 'ijsberen' waren. Dat verblijf was ook niet bepaald groot. Maar het hele park had wel wat knus en een bepaalde sfeer. Wildlands is ook niet mijn favoriete maar soms hebben we gratis kaartjes en dan vindt ik het wel leuk om erheen te gaan.

@JudithO
Ergens vindt ik het ook wel jammer. Ik heb mega veel herinneringen aan het Noorderdierenpark en ben er als het ware ook een beetje opgegroeid en is het echt jeugd sentiment. Ook al had ik vroeger niet zoveel met vlinders , gewoon weer eens in het park zijn bracht al zoveel herinneringen op.

@Zunzuncito
De vlinders op de foto waren een onderdeel van een kunstproject van een Italiaanse kunstenaar. De vlinders die zijn achtergelaten door de dierentuin leven al heel wat jaartjes niet meer. Helaas hebben ze toen alleen de eitjes meegenomen. Maar mijn moeder zei al misschien kwam dat ook wel omdat veel vlinders het niet zouden overleven met een verhuizing. Het was in die kas constant heel warm en dan krijgen ze best een klap als ze naar buiten gaan of een ander verblijf. Vraag mij wel af of ze toen nog werden verzorgd.