Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Selina schreef:Handig dat je zo’n boek hebt besteld. Zelf heb ik het ‘wilde dieren met pastel’ boek gekocht van Realisme in Portret. Zag dat ze uitlegde hoe veren moet, en aangezien ik vogels wil tekenen.
Nu het nieuwe jaar goed begonnen met een tutorial van een arend. Nu al helemaal gaar en heb pas de schets en de achtergrondDus ga hem morgen maar afronden. En ben erachter dat ik nodig een paletmes moet kopen. En net deze week al tekenspullen gekocht
![]()
[ [url=m/G6BFIf.jpg]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:Selina schreef:Handig dat je zo’n boek hebt besteld. Zelf heb ik het ‘wilde dieren met pastel’ boek gekocht van Realisme in Portret. Zag dat ze uitlegde hoe veren moet, en aangezien ik vogels wil tekenen.
Nu het nieuwe jaar goed begonnen met een tutorial van een arend. Nu al helemaal gaar en heb pas de schets en de achtergrondDus ga hem morgen maar afronden. En ben erachter dat ik nodig een paletmes moet kopen. En net deze week al tekenspullen gekocht
![]()
[ [url=m/G6BFIf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is dat niet ook gewoon lijntjes zetten? Alleen in een iets andere richting?
Selina schreef:_San87_ schreef:
Is dat niet ook gewoon lijntjes zetten? Alleen in een iets andere richting?
Oh ja vast wel, maar dan had ik een excuus om dat boek te kopen![]()
Er zit er hier eentje steeds met z’n hoofd te schudden bij het zoveelste pakketje met tekenspullen
vikawiek schreef:Ja ik kom ook weer meekletsen, of als ik lui ben meelezen
Mijn doel voor dit jaar is om vooral lekker bezig te zijn. Het zou leuk zijn om weer in een flow te kunnen komen. Ik wil ook niks pushen dus ben nu bezig gegaan met borduren. Iets totaal anders dan tekenen, meestal als ik iets totaal ander project op pak heb ik daarna wel weer inspiratie. De ideeën zijn er inmiddels, nu nog de fut vinden om er mee bezig te gaanEind februari verhuis is m'n paard, ik hoop dat ik daarna wat meer energie heb
Ik had in het begin van het vorige topic een probeersel gemaakt met waterverf, gister heb ik die stijl weer opgepakt. Ik dacht dat ik het hetzelfde had gedaan maar dat bleek ik fout te hebben dus het eindresultaat werd niet wat ik voor ogen had. Een beetje ermee gekloot en toen overnieuw gedaan. Mijn moeder vond de eerste versie ontzettend mooi dus die hangt nu in de woonkamer![]()
Versie 1
[ [url=m/0aGrS1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Versie 2
[ [url=m/DVradU.jpg]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:Ik vind het paard van versie 1 mooier, maar de achtergrond van versie 2.
Napie schreef:Ik gebruik een leesbril voor de details maar ik merk dat mijn ogen hier wat moeite mee hebben. Misschien moet ik toch eens overleggen met een opticien. Heeft misschien iemand een speciale bril voor bij het tekenen?