[SCH] Fries op 4 manieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 13:07

SIEMxFUNNY schreef:
Voor mij is nummer 1 ook het best gelukt. Grappig dat je zo aan het experimenteren bent. In mijn gedachten heb je dat al jaren geleden gedaan en onder de knie :).
Ben je voor iets specifieks zo aan het oefenen met acryl?

Wat opmerkzaam van jou. Ik ben inderdaad nog steeds aan het experimenteren met acrylverf.
Ik wil graag in meerdere stijlen kunnen werken. Sommige opdrachtgevers houden van losse snelle toetsen (heeft ook mijn voorkeur) anderen willen realistisch.
Met realistisch schilderen vind ik het belangrijk om op het doek te kunnen mengen, zodat de kleuren in elkaar overlopen. En daar zit m nu net het lastige met acrylverf: het droogt zo snel.
Dus het doel van dit experiment was om de kleuren zacht in elkaar over te laten lopen en dat is, vooral in de achtergond voor mijn gevoel gelukt.
Als ik ga pielen met details in het portret dan is de verf zo snel droog dat op te doek mengen bijna niet mogelijk is.
Dus snel werken is het devies. Maar dat is zeker in een portret makkelijker gezegd dan gedaan.

Xyris

Re: [SCH] Fries op 4 manieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:21

Volgens mij zijn er ook acrylverf merken die een langere open tijd hebben waardoor je makkelijker kan mengen, ben je daar wel is in gedoken?

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 13:29

Nee, ik weet niet dat die bestaan, ik ga eens op zoek, goed idee! Ik gebruik wel een medium die de droogtijd verlengt, maar dan gaat de dekkracht van de verf weer wat achteruit.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:46

Ik vind de 1e het beste gelukt. Het zwart van de Fries met blauwe achtergrond vind ik vaak een mooie combi. De achtergrond van de 4e vind ik ook mooi maar de Fries vind ik daar een stuk minder krachtig geschilderd :)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 14:26

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 17:30

Dankje, ik ga kijken!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:04

Van de Golden Open zeggen sommige mensen dat het plakkerig is, ik snap het zeker als je het vergelijkt met olieverf maar vind het toch fijn werken.

Knoesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-20 20:02

Oh, ik ga deze verf zeker uitproberen!!! Bedankt voor de tip!