[VER] Ik heb je liever dan lief…

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: [VER] Ik heb je liever dan lief…

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 22:54

Leuk geschreven, nog een volger

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 23:03

Ik volg ook...je schrijft ontzettend leuk en pakkend :))

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 23:46

Ik plof op de bank en onrustig kijk ik op mijn telefoon of er een bericht terug komt, maar vooralsnog blijft het stil. Niels zal daar inmiddels ook wel zijn, dan krijg ik gegarandeerd geen bericht meer terug. Om mezelf wat af proberen te leiden van het bericht, zet ik Spotify aan op mijn telefoon.
Ik kan het niet laten om de Lovesongs playlist aan te zetten, maar heb dan ook geen zin in andere muziek. Ik scroll door de lijst tot ik bij Lay me down van Sam Smith aan kom. De songtekst raakt me op dit moment, in deze situatie zo diep dat de tranen me in mijn ogen schieten.

“Your touch, your skin, where do I begin?
No words can explain, the way I’m missing you
The night, this emptiness, this hole that I’m inside
These tears, they tell their own story

You told me not to cry when you were gone
But the feeling’s overwhelming, it's much too strong
Can I lay by your side, next to you, you
And make sure you’re alright
I’ll take care of you,
And I don’t want to be here if I can’t be with you tonight”

'Het liefst wat ik in al die tijd heb willen doen is naast jou in slaap vallen Daan... Ik wil er zijn als het goed gaat, als je een schouder nodig hebt, wanneer de wereld even te groot is, als je jouw geluk niet op kunt... Sluit me nou niet buiten.' mompelend in de leegte, lucht het wel op om te proberen de woorden te ordenen in mijn hoofd.
De woede van eerder vandaag lijkt compleet gesmolten te zijn en het gemis, de spijt en de weg geduwde tranen nemen het over. Ik sluit mijn ogen om niet in een oorverdovend snikken uit te barsten en laat me achterover zakken tegen de leuning van de bank. Ik leg mijn hoofd te rusten op de bovenkant van de leuning en voel dan pas hoe vermoeid ik ben. Ik voel een tinteling door heel mijn lijf en probeer mijn gespannen spieren los te laten. Op dat moment houd ik mijn tranen niet meer tegen en terwijl ze zachtjes over mijn wangen lopen, begin ik af te drijven in een stroom van herinneringen die op komen zetten.
De eerste onwennige en totaal onverwachte kus, de schrik daarna, de glinstering van verbazing in die prachtige blauwgroene ogen. Diezelfde blauwgroene ogen die me vol liefde en warmte aankeken, alsof ze alleen voor mij bedoeld waren. De heerlijke geur, het gevoel van vliegen, eeuwen op hetzelfde moment willen kunnen zijn...
Even is het alsof ik terug de tijd in ga. Ik voel de spanning, de verwachting en de hoop die ik anderhalf jaar geleden ook voelde. Het aftasten, iedere keer net de grenzen willen verleggen. Zo ontzettend angstig zijn om het verkeerd te doen.
Maar ook alle regels en uitzonderingen die in de afgelopen tijd lijken te zijn verdubbeld. Het niet 100% deel uitmaken van iemands leven, de jaloezie, het móéten delen...

*Ping*
Met een ruk schiet ik overeind en probeer zo snel mogelijk mijn telefoon te pakken. In een milliseconde schiet de adrenaline door mijn lijf, mijn hart voelt alsof hij ieder moment uit mijn borst kan springen en mijn handen zijn spontaan vergeten hoe ze ook alweer horen te werken. Ik probeer mijn telefoon te ontgrendelen, maar mijn vinders trillen zo erg dat ze mijn vingerafdruk niet kunnen scannen. Code, kom op! Werk mee!

“N.”

Met die ene letter weet ik dat dit ook het enige bericht van vanavond gaat zijn.

Niels...

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 12:16

Ik volg :)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 16:06

Daar is die steek van jaloezie weer. Ik word gewoon altijd aan de kant geschoven vanwege Niels. Hoe vaak heb ik mezelf niet naar de achtergrond geschoven? Hoe vaak ben ik er geweest terwijl het juist niet goed liep? En nu ben ik degene die buitengesloten wordt, omdat ik mijn emotie wil uiten.

Ondertussen ben ik toch maar begonnen met koken, nou ja, koken kun je het niet noemen. Ik ben begonnen met het opwarmen van wat te eten.
De muziek die ik opgezet hebt, komt me na het bericht echt mijn keel uit. Voor heel even, echt maar heel even, voel ik de behoefte om er dan maar definitief een punt achter te zetten.
Ik roer wat in mijn pan met rijst en groenten, voeg nog wat zout, paprikapoeder en twee theelepels kerriepoeder toe om het vervolgens met 2 scheuten droge witte wijn tot een soort van kerriesaus te upgraden. De schnitzel gooi ik chagrijnig terug in de koelkast, veel honger heb ik niet.
Ik nestel me weer op de bank met mijn snel in elkaar geflanste eten en zet de muziek uit. Ontevreden over de smaak, lepel ik het prakkie naar binnen.
Ik bedenk me dat ik eigenlijk nog aan de gang moet voor mijn studie, gezien morgen in college de theorie over de opdrachten besproken wordt, maar ik kan me er niet toe zetten.
Na het eten is het een voor mij vaste prik om nog een sigaret te roken en ik wandel met een slakkengangetje, al sloffend weer naar ons balkon.
Halverwege mijn sigaret komt mijn huisgenote bij mij staan. ‘Heb je even een vuurtje?’ Ik geef haar mijn aansteker en probeer met heel mijn lichaamshouding aan te geven dat ik écht geen zin heb in koetjes en kalfjes. ‘Hee Syl, even een vraagje tussendoor. Paul en ik willen morgen eigenlijk een klein huisfeestje organiseren, heb jij zin om met wat vrienden ook mee te doen?’ Emma kijkt me met een glimlach op haar gezicht aan, duidelijk heeft ze mijn “subtiele” signalen niet opgepikt. Ze geeft me mijn aansteker terug en trekt even kort haar wenkbrauwen op om haar wachten op antwoord nog iets of wat te verduidelijken. ‘Ik moet écht even focussen op mijn studie momenteel, ik loop inmiddels met drie vakken achter en over vier weken komen de eerste tentamens weer om de hoek kijken… Sorry. Maar laat je door mij vooral niet tegenhouden hoor!’ Ik probeer vriendelijk terug te glimlachen, maar voel me net een boer met kiespijn. Hopelijk neemt ze genoegen met dit antwoord en ik neem nog een trek van mijn sigaret. ‘Je kunt toch prima wel één avond ontspannen? Je bent de laatste tijd al zo ontzettend veel bezig geweest met die studie! Bovendien heb je nog een week vrij voordat de tentamens starten.’ Emma zit op dezelfde onderwijsinstelling als ik, alleen studeert zij iets in de richting van bedrijfseconomie. Helaas weet ze dus ook wanneer alle tentamens vallen.
‘Ja, ik weet het, maar ik wil niet heel mijn vrije week volplannen met alleen maar schoolwerk.’ ‘Haha, dat doe je toch wel! Dus kom op, gewoon even school loslaten en genieten van een gezellige vrijdagavond!’ Ze geeft me een speelse por met haar ellenboog en kijkt me verwachtingsvol aan. ‘Ik kijk morgen nog wel even, oké?’ en druk mijn sigaret uit op de rand van het balkon. Zonder op een antwoord te wachten, open ik de deur naar de keuken en loop weer richting mijn studio.

Ondanks dat het pas half 8 is, ben ik bekaf en duik mijn bed in. Normaal gesproken sturen we nog wat berichten voordat we gaan slapen… Ik scroll wat door de oude berichtjes en kom uit bij het bericht van eind augustus:

“Het spijt me echt van vandaag, ik kan me niet voorstellen hoe het voor jou moet zijn. Ik voel me in ieder geval echt ontzettend klote. Bedankt dat je wilde blijven… N is inmiddels weer thuis. Spreek je snel xx”

Nou, bedank me maar niet meer als dit de uitkomst is. Ik druk de berichten weg, open de klok-app om mijn wekker te zetten voor morgen en leg mijn telefoon aan de lader op mijn bureau naast mijn bed. Ik doe het licht uit, draai me op mijn rechterzij en met een vol hoofd, een vermoeid lijf en een gigantisch pesthumeur probeer ik in slaap te komen.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:38

Heel boeiend geschreven weer.

Ik snap de "N." nog niet helemaal, maar dat wordt later duidelijk neem ik aan?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 16:39

Gaaf geschreven! Ik volg mee

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 16:41

PoelieWoelie schreef:
Heel boeiend geschreven weer.

Ik snap de "N." nog niet helemaal, maar dat wordt later duidelijk neem ik aan?

De uitleg staat in deze zinnetjes:

“N.”

Met die ene letter weet ik dat dit ook het enige bericht van vanavond gaat zijn.

Niels...

Als het nog steeds onduidelijk is, probeer ik het aan te passen in mijn word-versie :)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:09

Nee hoor is duidelijk

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:09

Oh, wacht eens! Is de hoofdpersoon een man?

Dan snap ik nu dat die berichten een 'waarschuwing' zijn dat hij niet alleen is. Toch?

Katharinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:22

Maar Syl is toch een vrouwennaam, niet?

Misschien in Niels gewoon de beste vriend van Daan? Alhoewel, hij schrijft 'N. is inmiddels weer thuis.'
Misschien is Niels de zoon van Daan?

Ik wacht in spanning af om de rest van het verhaal te ontdekken, leuk geschreven!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:28

Katharinaa schreef:
Maar Syl is toch een vrouwennaam, niet?

Misschien in Niels gewoon de beste vriend van Daan? Alhoewel, hij schrijft 'N. is inmiddels weer thuis.'
Misschien is Niels de zoon van Daan?

Ik wacht in spanning af om de rest van het verhaal te ontdekken, leuk geschreven!

Ja, nu je het zegt..

Ik dacht dat N. de vriend van Daan was, als in de partner..?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:37

Misschien heet Daan wel Daniëlle en is Niels haar man?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:46

Ik was ook benieuwd naar de geslachten, Syl kan een afkorting zijn van zowel een man of vrouw en Daan kan een afkorting zijn van Daniëlle, maakt het wel intrigerend :D of het misschien ook wel same sex relaties zijn

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 17:53

Of.... Daan is een man, syl een vrouw, Niels een man en Daan blijkt plots gevoelens voor een man te hebben

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 18:21

Laten we nu gewoon blijven lezen ipv raden wat het moet zijn. Het verhaal volgt zich zelf wel.

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 18:23

Ik moet zeggen dat ik de speculaties wel leuk vind om te lezen! Doel 1 bereikt *\o/*

Dat jullie de geslachten nog niet weten, is een bewuste keuze, juist om mensen te laten raden naar hoe het in elkaar steekt :D

Al moet ik wel toegeven dat schrijven zonder persoonlijke voornaamwoorden wel een uitdaging is! :j

FlappieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:26

Ik volg ook! Je schrijft heel boeiend

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:57

Ik volg ook! :):)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 19:57

Je schrijft heerlijk.
Je gaat idd denken goh is Daan een man of een vrouw? Niels is de partner van Daan. HIj/zij rijdt blijkbaar een scheve schaats met Syl.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:22

Ik had al even teruggelezen of ik ergens hem/haar/zij/hij o.i.d had gelezen, want ik dacht van niet, maar daar had ik gelijk in. Maakt het nog wat interessanter :))

Goed bezig, Soeboenoe!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 20:58

Ik lees mee, je schrijft boeiend!

Eerlijk gezegd las ik het al snel als Hoofdpersoon =vrouw, Daan = ook een vrouw (want..
Noem me geen Daan!!)
Niels = man/ vriend van Daan.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:02

Wat een aansprekende schrijfstijl heb je!

“Ik loop terug naar het nachtkastje en zie hun foto uit zijn boek steken.”

Vermoed dus dat Daan in ieder geval een “hij” is.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:11

Kan ook het nachtkastje en boek van Niels zijn als hij samenwoont met Daan :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-20 21:21

Dankjewel voor alle complimentjes! <3 :wow:
Motiveert nog extra om door te schrijven :D