[VRAAG] Mooie foto groot afdrukken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:57

Fleury schreef:
[ [url=m/pELCvg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is hem geworden. Door de lichtinval lijkt hij links wat lichter maar in het echt is de hei even donker geprint.

Oh bedankt voor het delen! Die is wel erg mooi geworden inderdaad. Heb je toevallig ook de originele foto ter vergelijking? :D

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:02

Mooie foto ts!

Hier een foto van aliminium of dibond

Ik heb heb bij saal digitaal besteld. Daar bestelde ik voor mijn opleiding ook de grotere foto's die goed moesten zijn voor mijn beoordeling.

Hier die van mij. Hangt hier als ik het goed onthouden heb 50x70 aan de muur.
Afbeelding

Zijkant om te laten zien hoe dun het is.
Afbeelding

edit: Ik zie dat de kwaliteit door bokt echt bagger is.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:57

Op mijn werk goede ervaringen met drukwerkdeal.nl.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 16:05

Flux schreef:
Fleury schreef:
[ [url=m/pELCvg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is hem geworden. Door de lichtinval lijkt hij links wat lichter maar in het echt is de hei even donker geprint.

Oh bedankt voor het delen! Die is wel erg mooi geworden inderdaad. Heb je toevallig ook de originele foto ter vergelijking? :D

Afbeelding

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 16:07

maj0 schreef:
Mooie foto ts!

Hier een foto van aliminium of dibond

Ik heb heb bij saal digitaal besteld. Daar bestelde ik voor mijn opleiding ook de grotere foto's die goed moesten zijn voor mijn beoordeling.

Hier die van mij. Hangt hier als ik het goed onthouden heb 50x70 aan de muur.
[ [url=m/bsvef8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijkant om te laten zien hoe dun het is.
[ [url=m/1FeaQQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

edit: Ik zie dat de kwaliteit door bokt echt bagger is.

Super mooi, hij knalt er echt uit!

NESCAFE

Re: [VRAAG] Mooie foto groot afdrukken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:32

Je kunt via een internetfoto eigenlijk nooit zien hoe mooi dibond is omdat de kwaliteit van internet een stuk minder is. Maar de kleuren op de dibond afdruk zijn veel dieper met mooiere kleurgradaties. Canvas is grover En heeft net iets minder kleurdiepte vind ik. Maar het hangt ook wel van de kwaliteit van je foto af of je echt verschil ziet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:34

Kruidvat, goede ervaringen mee en ook best mooie maten, niet overdreven groot :)

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-20 03:41

NESCAFE schreef:
Ik heb zelf een aantal afdrukken op Dibond thuis en vind dat eigenlijk nog net iets mooier dan op canvas. Het is niet goedkoop maar zeker het geld waard. Ik heb ze tot nu toe af laten drukken bij Gallery collor.

Ik heb nu 2 foto's daar laten afdrukken. Eigenlijk 2 dezelfde maar 1 in kleur in dibond en 1 in bijna zwart/wit(en bruin) in aluminium.
Ik heb veel foto's ontvangen van een fotograaf die ik afgedrukt wil hebben en van de laatste jaren nog best een hoop en dan inplakken. Zit nog te twijfelen waar ik dat laat doen.
De posters van 20*30 misschien wel nog bij gallery collor en de kleintjes ergens anders? Op de Echte mooie na da misschien?
Nu eerst nog maar eens 1.5 week wachten op het resultaat van de dibond en de aluminum. Ik ben erg benieuwd naar het verschil.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-20 13:55

Fleury schreef:
NESCAFE schreef:
Ik heb zelf een aantal afdrukken op Dibond thuis en vind dat eigenlijk nog net iets mooier dan op canvas. Het is niet goedkoop maar zeker het geld waard. Ik heb ze tot nu toe af laten drukken bij Gallery collor.

Ik heb nu 2 foto's daar laten afdrukken. Eigenlijk 2 dezelfde maar 1 in kleur in dibond en 1 in bijna zwart/wit(en bruin) in aluminium.

Vandaag de foto's mogen ontvangen en met 1 woord : wauw!
Dat was het geld zeker waard, prachtig.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 09:40

Laat eens een foto zien? Ik heb ook nog een foto klaar staan om af te drukken maar moet nog bedenken wat en waar.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 13:13

pol013 schreef:
Laat eens een foto zien? Ik heb ook nog een foto klaar staan om af te drukken maar moet nog bedenken wat en waar.

Hoe mooi het is komt nooit over op een foto. De ene heeft prachtige heldere kleuren en een super mooie glans en de andere is geborsteld aluminium prachtig gedaan. Ik zet er wel een foto bij maar daar kun je het echt niet goed op zien.

Afbeelding

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:32

Ik volg even omdat ik ook nog wat op canvas wil laten afdrukken.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 13:43

Ik heb de afgelopen 2 maanden canvassen laten afdrukken. Slechte ervaring met topdoek.nl en helaas (ook al was het hier een tip) drukwerkdeal.

Bij topdoek heb ik 3 doeken besteld, waarvan er 2 echt grote beschadigingen hadden. Hiervoor heb ik kosteloos een herdruk ontvangen, maar beide herdrukken waren eigenlijk nog slechter dan de eerste druk. Witte hoeken (de inkt op de hoeken was eraf), rare vegen, een hele witte lijn door het doek (dus inkt eraf), zag er niet uit! Doeken werden trouwens ook alleen maar in bubbeltjes plastic verpakt, niet eens een kartonnetje eromheen...

Toen besteld bij drukwerkdeal. Eerst 1 doek besteld, want inmiddels wel geleerd van mijn ervaring van topdoek. Doek was erg mooi gedrukt! Een hoek was wat minder goed gevouwen, maar ala. Daarna nog 4 doeken besteld... 2 doeken dezelfde beschadigingen en vegen/krassen als ik bij topdoek had gezien. Twee doeken waren wel aardig in orde. Echt belachelijk dat de doeken kennelijk (of mag ik aannemen??) niet gecontroleerd worden voor verzenden. Ik heb hier maar meteen de herdruk geweigerd.

Daarna besteld bij Albelli. Daar echt een prachtig mooi doek van ontvangen. Ook erg groot formaat (100x70), maar toch heel scherp en helemaal onbeschadigd.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 15:06

Ik had bij herinneringenoplinnen die prachtige grote canvas besteld en ook super tevreden mee maar ik had ook een foto 20*30 op hout af laten drukken. Deze had verschillende kleine beschadigingen toen ik hem uitpakte. Daarnaast viel de print op hout mij überhaupt tegen maar ja, dat is niet echt een klacht natuurlijk.
Maar over die kleine beschadigingen wel een mailtje gestuurd en wat foto's en toen mocht ik de bestelling opnieuw plaatsen! En toen heb ik gevraagd of dat toevallig niet ook op aluminum mocht ipv hout (was ook goedkoper) en zelfs dat mocht!
Dus ondanks een mindere ervaring met hout, wel een super service!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-20 14:17

Nu ook de afdruk op aluminium wit mat bij herinneringen op linnen mogen ontvangen wat ik al een super service vond.
Het is een mooi plaatje geworden van 20*30 voor een zeer schappelijke prijs (18 euro excl verzendkosten) maar als je hem dan vergelijkt met de dibond en aluminium van de gallery Collor nou dat is wel een kwaliteitsverschilletje hoor! Maar ook qua prijs natuurlijk.
Maar ik heb die grote canvas ook van herinneringen op linnen en die vind ik weer prachtig gedaan en hun service was ook top. En die foto op aluminum was ook gewoon mooi voor een niet te dure prijs dus ik zou ze alsnog zeker aanraden (alleen niet op hout voor iets kleins)