Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loulou schreef:Gisteren op de posbank heb ik er meerdere gezien. Gewoon naast het wandel pad en 1 zelfs op een hele drukke plek waar iedereen het gebied in loopt. Ik had dit ook nog nooit eerder gezien.
[ [url=m/azliyi.jpg]Afbeelding[/url] ]
veerledec schreef:Heftig zeg. Wat een nachtmerrie.
Hier twee wespennesten in de grond dit jaar. Één net aan de rand van mijn rijbak. Gelukkig hebben ze nooit gereageerd op mijn langsrijden met paard. Inmiddels zijn ze beide door mijn man verdelgd.
Art_Ificious schreef:hier ook een nest in de wei gespot. Heb echter gewoon probleemloos mijn gsm ervoor geplaatst en even gefilmd
vivana schreef:veerledec schreef:Heftig zeg. Wat een nachtmerrie.
Hier twee wespennesten in de grond dit jaar. Één net aan de rand van mijn rijbak. Gelukkig hebben ze nooit gereageerd op mijn langsrijden met paard. Inmiddels zijn ze beide door mijn man verdelgd.
Hoe heeft hij dat gedaan? Ik heb er 1tje in mijn wei wel aan de rand van mn stroomdraad maar zou ze toch erg graag dood willen hebben
corine1981 schreef:Ik weet niet wie het beweerde, maar wespen verliezen het zo goed hun angel, het verschil met bijen is alleen dat deze weer aan kan groeien. Een bij gaat dood.
Art_Ificious schreef:hier ook een nest in de wei gespot. Heb echter gewoon probleemloos mijn gsm ervoor geplaatst en even gefilmd (wel snel op afstand gaan staan toen gsm er lag);
Ze kwamen wel op de gsm af maar leken niet agressief. Hun gedrag is echter wel erg interessant, er is 1 wesp die continu aan de ingang blijft zitten en de anderen lijkt aan te sturen.
printscreentje: die ondersteboven zit is de wesp die continu daar zat
[ [url=m/LiVAm9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Art_Ificious schreef:veerledec schreef:Mierengif-poeder.
echt van die witte poeder voor op mierennesten te strooien?
Dat heb ik namelijk wel in huis liggen