[TEK][WIP] Fantasiedier: Ardama

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: [TEK][WIP] Fantasiedier: Ardama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 12:03

Heel gaaf geworden!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 22:23

Dank jullie wel! Ik heb er uiteindelijk nog een klein beetje aan gewerkt want ik vond de kleuren nog net niet treffend genoeg. Hij staat scherp op m'n website (die verder even erg leeg is :') ) : klik

Afbeelding

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:02

Prachtig! Die lange haren op de borst ook, echt gaaf gemaakt!

Malibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 23:49

Zat wat te spelen met alle letters van reiger en hert voor een naam, maar bekt niet lekker. |o
Righertree, Rightreer, Treegerhir, The Grierre, The Reigerr.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-20 10:40

Speirs schreef:
Prachtig! Die lange haren op de borst ook, echt gaaf gemaakt!

Dank je wel! Ik heb lang getwijfeld of ik die veren/haren toe zou voegen, maar ben blij dat ik het toch heb gedaan :)

Malibo schreef:
Zat wat te spelen met alle letters van reiger en hert voor een naam, maar bekt niet lekker. |o
Righertree, Rightreer, Treegerhir, The Grierre, The Reigerr.

Ja, lastig he! In het Engels kom je niet veel verder met deer/heron. Daarom heb ik de Latijnse benamingen gebruikt en ben ik uiteindelijk tot de naam 'Ardama' gekomen. :)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-20 21:45

Hoi! Het heeft even geduurd, maar ik heb 'm ook in een paar andere poses getekend. Ik heb het gevoel dat 'ie langzaam maar zeker tot leven komt. Eigenlijk wou ik deze in zwart-wit of aquarel doen, maar greep toch weer naar de potloden. Volgende keer beter :o

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:52

Te leuk issie! <3 Echt geweldig zo dynamisch als je hem nu neerzet.
Ik zie in jouw werk volgens mij wel vaker ‘eenhoorns’, maar ik denk dat twee hem er ook goed zouden staan. :j

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 21:57

Wat slaapt ie lief <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 01:32

Hij is echt zo cute <3

Een suggestie, misschien is het leuk om ook iets van zijn leefomgeving weer te geven? Waaraan je bijvoorbeeld kunt afleiden wat voor formaat hij heeft, in wat voor omgeving die leeft, wat hij eet? Want daar ben ik inmiddels nieuwsgierig naar, want zou hij grazen op vlaktes zoals een hert, of misschien is hij een slag kleiner en leeft hij aan de waterkant waar die op visjes kan jagen?
Zo nieuwsgierig <3 je hoeft er uiteraard niks mee te doen! Ik vind creature design zelf altijd heel gaaf en dan ga ik soms een beetje te ver met dingen verzinnen haha

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 08:47

Elanor schreef:
Te leuk issie! <3 Echt geweldig zo dynamisch als je hem nu neerzet.
Ik zie in jouw werk volgens mij wel vaker ‘eenhoorns’, maar ik denk dat twee hem er ook goed zouden staan. :j

Dank je wel! :o Volgens mij heb ik ergens een schets waar hij twee hoorns heeft, maar één sprak me toch meer aan. Misschien voor de volgende!

Speirs schreef:
Wat slaapt ie lief <3

Dank je <3

Telpeva schreef:
Hij is echt zo cute <3

Een suggestie, misschien is het leuk om ook iets van zijn leefomgeving weer te geven? Waaraan je bijvoorbeeld kunt afleiden wat voor formaat hij heeft, in wat voor omgeving die leeft, wat hij eet? Want daar ben ik inmiddels nieuwsgierig naar, want zou hij grazen op vlaktes zoals een hert, of misschien is hij een slag kleiner en leeft hij aan de waterkant waar die op visjes kan jagen?
Zo nieuwsgierig <3 je hoeft er uiteraard niks mee te doen! Ik vind creature design zelf altijd heel gaaf en dan ga ik soms een beetje te ver met dingen verzinnen haha

We zitten helemaal op één lijn hoor! :D Ik wil nog een illustratie maken met achtergrond/omgeving. Mijn eerste idee was een tafereel van een moeder met haar jong aan de waterkant, waarbij de moeder een hertenjong heeft geadopteerd. In mijn verbeelding is 'ie inderdaad iets kleiner dan een hert, dus ik moet nog even kijken of dat er wel oké uitziet. Ik denk nog even na. Bedankt voor de input! :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:55

Wat gaaf!! Je kunt zien dat je verstand hebt van anatomie, want ook de andere poses lijken natuurgetrouw te zijn, ondanks dat hij niet bestaat!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-20 20:06

Rinske schreef:
Wat gaaf!! Je kunt zien dat je verstand hebt van anatomie, want ook de andere poses lijken natuurgetrouw te zijn, ondanks dat hij niet bestaat!

Dank je wel <3 De anatomie en poses zijn gebaseerd op dieren met een vergelijkbare bouw :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 00:28

Wat ontzettend gaaf, die nieuwe poses!!

En nu wil ik toch een brutale vraag stellen: zou ik je creatie mogen gebruiken in een dungeons and dragons campagne die ik doe met vrienden? Lijkt me heel leuk om dit dier in mijn imaginary wereld te laten rondlopen :o

Uiteraard niet online, gewoon thuis voor niet commercieel gebruik, en met credit voor jou!

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 08:24

Urbiezira schreef:
Wat ontzettend gaaf, die nieuwe poses!!

En nu wil ik toch een brutale vraag stellen: zou ik je creatie mogen gebruiken in een dungeons and dragons campagne die ik doe met vrienden? Lijkt me heel leuk om dit dier in mijn imaginary wereld te laten rondlopen :o

Uiteraard niet online, gewoon thuis voor niet commercieel gebruik, en met credit voor jou!

Jaa wat cool :D uiteraard geen probleem!

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:34

Ardama hobbelde vannacht in m'n droom voorbij :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:36

Ik vind ze werkelijk prachtig maar kom niet echt over de plaats van de hoorn heen, voor mijn gevoel moet die echt bovenop de kop waar ze van nature zitten ookal is het een fantasydier :=

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-20 09:00

Speirs schreef:
Ardama hobbelde vannacht in m'n droom voorbij :')

Nou da's een goed teken :') :D

Azmay schreef:
Ik vind ze werkelijk prachtig maar kom niet echt over de plaats van de hoorn heen, voor mijn gevoel moet die echt bovenop de kop waar ze van nature zitten ookal is het een fantasydier :=

Bedankt! Ik snap het hoor, ik heb er nog over getwijfeld maar heb geen spijt van m'n uiteindelijke keuze. Hij staat nu waar 'ie staat :D