[VER] mijn vriend is geen crimineel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 14:49

Bedankt voor de leuke reacties weer!

Ik schrijf gewoon door! :)

Het is een klein natuurgebied met in het midden een meer waar je in kunt zwemmen. Wel is het goed beschut daar er veel bomen staan. We lopen door het bospad naar achteren. In de verte zie ik een tent staan en we lopen er recht op af.

Is die tent van jou? Vraag ik. Jeff kijkt mij aan en knikt idd van ja. Hier blijf ik de komende nachten slapen, zegt hij. Het is niet te doen met een huilende baby in huis en mijn zus is niet te genieten.

Jeetje...heftig dat je, je eigen huis ontvlucht..weet ik te antwoorden. Nee hoor, zegt Jeff. Ik ga vaker nachtvissen en het is heerlijk rustig hier.

In de tent staat een koelbox, slaap spullen, visspullen een cd speler en geluidsboxen. Jeff legt mij uit dat alles op accu's werkt die hij oplaadt in zijn auto.

Maar wat ga je in de toekomst doen dan? Vraag ik. Nou misschien ga ik wel bij mijn moeder wonen, mompeld Jeff een beetje binnensmonds. Kijk! Hier heb ik een mooie cd, Jeff pakt een cd van Phill Colins en overhandigd die aan mij.

Waarom geef je dat? Vraag ik. Jeff kijkt mij glimlachend aan. Je moet niet zo veel vragen stellen Streep. Kom we gaan weer terug voordat Kilian alle wiet opgerookt heeft.

Met de CD in mijn handen geklemd loop ik naast Jeff weer terug naar het dorp. Inmiddels zie ik dat er een heel groepje mensen rondhangt in de speeltuin. Kilian zit nog precies zoals we hem hebben achtergelaten en Mirjam praat met een meisje die ik wel eens eerder heb gezien in de supermarkt.

Het meisje is helemaal in het zwart gekleed en draagt piercings en spikes. Zo te zien kent ze Jeff goed want zodra we aankomen vliegt ze hem om de hals. Popeye! Roept ze verrukt en ze wil bijna op hem springen. Ergens voel ik een steek in mij ribben.

Rustig probeert Jeff wat afstand van haar te nemen en hij begint te roepen naar een andere gast van wel 2 meter breed. Jurgen kom hier jonge! In de verte zie ik een vrij dikke jongen waggelend deze kant op komen. Hij heeft een streepjesshirt aan wat hem nog breder doet lijken. Naast dat hij vors is zie ik ook dat het een behoorlijk gespierde gast is. Aan zijn houding te zien is het niet het type waar je ruzie mee zou moeten krijgen.

Ondanks dat ik blij ben dat het meisje met de spikes al ergens anders is gaan kletsen en Mirjam naast mij staat, merk ik dat ik mij ongemakkelijk voel bij elke stap dat deze jongen dichterbij komt.

SaraViavia

Re: [VER] mijn vriend is geen crimineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:01

Leuk dit haha, ik volg ook hoor.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:02

Met leestekens en zonder typfouten zou het een stuk prettiger lezen zijn..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:24

Leuk stukje! Het leest fijn weg en ik ben ook benieuwd waar het naartoe gaat.

Maar opnieuw, haal er even de foutjes uit.
In 1 alinea 2 DT-fouten:

Citaat:
Maar wat ga je in de toekomst doen dan? Vraag ik. Nou misschien ga ik wel bij mijn moeder wonen, mompeld Jeff een beetje binnensmonds. Kijk! Hier heb ik een mooie cd, Jeff pakt een cd van Phill Colins en overhandigd die aan mij.

Ik mompel, jij mompelt, hij mompelt
https://www.google.com/search?q=hij+mom ... e&ie=UTF-8
https://nl.wiktionary.org/wiki/mompelen/vervoeging

Ik overhandig, jij overhandigt, hij overhandigt
https://www.google.com/search?rlz=1C1GC ... ent=psy-ab

Als je wéét dat je niet goed bent in DT, haal die dan even door google ( zoekterm: hij overhandigd of overhandigt? )

Die jongen is trouwens Fors ipv Vors ;)
Of hij moet stiekem een kikker blijken te zijn :') ( https://www.encyclo.nl/begrip/vors )

En Phil Collins met 1 L in Phil en 2 L's in Collins ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:01

Bedankt voor de tips Duleho maar ik heb er niet zo veel aan. De tekst is nu niet meer te wijzigen namelijk en zoals ik al eerder aangegeven heb doe ik mijn best het zo goed mogelijk neer te zetten.

Bedenk maar dat het lezen van mijn verhaal dit risico met zich mee brengt. Als ik NL tips wil dan vraag ik er wel om. Dat is niet het geval.

Voor mij schrijft het lekkerder door te schrijven, vandaar op deze manier, simpel op een forum ;) Op zich zijn het kleine stukjes dus moet het wel te doen zijn.

Het is je eigen keuze te lezen of niet.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 16:14

Ik heb er eerlijk gezegd niet zo heel veel last van hoor TS, ik kan daar prima overheen lezen (oké ben wel opgegroeid met een broer met dyslexie).

Enigste wat ik vind is dat je wel wat langere verhalen mag schrijven, lezen lekker weg haha.
Maar als moeder draait mijn maag weer om, niet de personen waar je wilt waar je dochter bij rondhangt _O-

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:02

Heel leuk om te lezen! Het leest zo lekker weg, ik stoor me totaal niet aan de foutjes. Het maakt het verhaal zo mogelijk misschien juist wel sprekender omdat het net is of je het vertelt.
Ik zie het voor me allemaal. Ben ook wel benieuwd naar Kilian :') Die doet zo heerlijk z'n eigen ding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:15

Ik ga gewoon weer verder :) Bedankt voor de lieve feedback!

Deze jongen is zeker 10 jaar ouder dan wij. Ik schat hem in de 30 en hij ziet eruit alsof hij veel geld bezit. Ik zie dat hij Jeff op zijn schouder tikt en samen lopen ze van de menigte weg.

Hoe was het? vraagt Mirjam Ja..eh leuk. Jeff heeft een tent opgezet, daar in het natuurgebied. Hij slaapt daar en hij heeft mij een mooie CD gegeven. Daar ik het vertel, merk ik een glimlach op mijn gezicht. Ben je verlieft op hem? Vraagt Mirjam. Ik schrik van die vraag en stamel..eh...,nee natuurlijk niet!

Maar wat doet hij in het bos dan, dat is toch geen plek om te slapen? Ik besluit niet alles te vertellen en te zeggen ..Ja misschien niet idd..

Daar Jeff en de griezelige jongen weg zijn, merk ik dat ik weinig zin meer heb om hier nog te zijn. Dat meisje met de spikes hoor ik al in de verte tetteren en ergens irriteert ze mij. Samen met Mirjam besluit ik weer terug naar huis te gaan.

Even later zie ik een zwarte Mercedus langsrijden. Zo te zien is het een nieuw model. De auto glimt ons tegemoet. Achter het stuur zie ik Jurgen (de griezel) en naast Jurgen zie ik Jeff. Ondanks dat ze langs ons rijden, lijken ze beide geen oog voor ons te hebben en misschien is dat maar goed ook. Toch vind ik het wel jammer dat Jeff niet even naar mij zwaait.

Ik vermoed dat Jurgen flink in de drugshandel zit, gezien zijn auto en zijn luxe sieraden. Daar Jeff er nogal sloeberig uit ziet ben ik benieuwt wat zijn rol nou in deze handel is.

Na een kopje thee, muziek van Phill Collins en wat lezen in mijn boek ga ik nog voor een laatste rondje uit met hond Barry. In gedachten ben ik nog steeds bij de gebeurtenissen eerder op deze dag.

Bij het winkelcentrum hoor ik mensen praten en zie ik ook de zwarte Mercedes staan. Er wordt hard gelachen met elkaar en er klinkt muziek van Whu-Tang Clan uit de speakers met een flinke bass eronder.

Zal Jeff er ook bij zijn?

Kristy1998x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:34

Meer! En ik sluit mij er inderdaad bij aan de verhalen wat langer te maken, je tik en spelfouten soms trek ik mij niets van aan, al moest ik van het woordje "mercedus" wel even grinniken haha. Ga zo door, je schrijft leuk!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:13

ik lees bijna altijd over je spelfoutjes heen. het zijn er ook niet veel dus het irriteerd ook niet echt. ik typ zelf ook snel wat verkeerd dus helemaal niet erg.
leest super fijn en leuk verhaal! ga zo door *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 22:59

Bedankt! Morgen komt er meer en ik ga kijken of het mij lukt langer door te schrijven voor jullie. :list:

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 23:23

Dat ik dit nu pas zie! Ik lees ook gezellig mee!
En gewoon schrijven, maak je niet te druk om spelfouten. Lees ik in ieder geval gewoon overheen. :D

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 08:36

Aaah leuk verhaal zeg, ik lees ook mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:15

Ik zie geen Jeff maar wel een hele groep mannen, misschien ook wel van richting de 40 jaar oud. Ook zie ik dat auto's aan komen rijden en later weer vertrekken. Ik vermoed dat er gewoon gedeald wordt zo bij het winkelcentrum. Gek, dat ik dat nog niet eerder heb gezien.

Daar ik niet dichterbij durf te komen besluit ik een rondje woonwijk te doen en dan weer terug naar huis te gaan. Luisterend naar de CD van Phill Collins gaan mijn gedachten weer uit naar Jeff. Zal hij nu in de tent aan het slapen zijn?

Daar ik toch wel heel nieuwsgierig ben, besluit ik de volgende dag, de fiets te pakken en naar het natuurgebied te gaan. Hoe dichterbij ik kom, hoe spannender ik het vindt. Misschien zit Jeff helemaal niet te wachten op mijn bezoek... Eenmaal vlakbij de tent zie ik, dat deze nog helemaal dicht is. Wel zie ik een brommer naast de tent staan. Zal deze van Jeff zijn?

Ik voel mij een beetje een stalker en besluit toch weer om te keren en hoop dat niemand mij ziet. Eenmaal bijna buiten het gebied zie ik een jongen aan komen fietsen. Het is Killian. Hé Killian! Probeer ik enthausiast te klinken. Kilian zegt niks terug maar knikt hooguit een beetje. Waarschijnlijk is hij nu op weg naar Jeff en denkt hij dat ik ook bij hem vandaan kom...

Met kloppend hart fiets ik snel door naar huis. Ik probeer mijzelf weer een beetje tot rust te brengen door wat te gaan lezen in mijn studieboek. Niet veel later gaat de bel en door het raam kan ik al zien wie het is...het is Jeff..

Verdorie..Wat nu? Hopelijk is hij niet boos. Voorzichtig doe ik de deur open. Hé Jeff! probeer ik vriendelijk te klinken. Jeff kijkt mij aan vanonder zijn pet en schraapt zijn keel en zegt..Streep...van Kilian hoor ik dat je bij de tent was..

De stem van Jeff klinkt serieus maar niet boos gelukkig. Eh..ja zeg ik. Ik was benieuwd of je er nog was maar de tent was dicht dus ben ik weer gegaan. Jeff zijn blik lijkt meer te ontdooien..O dus je was naar mij op zoek? Ik besluit geen antwoord te geven op zijn vraag.

Blijven we in de deuropening staan of mag ik wat drinken van je? Aarzelend laat ik Jeff binnen en hoop dat de buren het niet zien. Hond Barry begroet hem vrolijk. Kijk Streep ik geef je wel mijn nummer oké? Heb liever niet dat je belt en alleen smsjes verstuurd oké? Ik kijk Jeff aan in zijn bruine gehavende gezicht met knalblauwe ogen en knik voorzichtig van Ja.

Wat kwam Killian eigenlijk doen vraag ik? Terwijl ik het vraag zie ik ergenis op het gezicht van Jeff. Je moet niet zoveel vragen stellen Streep. Dan zie ik dat zijn oog op de CD naast mijn Cd-speler valt. Jeff glimlacht. O, je hebt hem al geluisterd zegt hij enthausiast.

Ik vraag aan Jeff wat hij wil drinken en hij zegt; doe maar een biertje..balen..dat betekend dat ik een biertje van mijn vader moet pakken en dan komen er vragen. Een beetje vertwijfeld sta ik in de keuken en ik zie dat dit Jeff ook opvalt. Eh, nou doe maar water! Zegt Jeff alsof hij mijn gedachten kan lezen.

Je woont mooi! Zegt Jeff. Echt een luxemeisje dus en hij geeft mij een knipoog. Zelf weet ik wel dat we een heel mooi huis hebben en hond Barry gaat elke week naar de Trimsalon. Mijn ouders verdienen goed. Ik zeg dankje, tegen Jeff en geef hem een glas water.

Stiekem zou ik het fijn vinden hier weg te gaan...straks komen mijn ouders erachter dat hij hier is..en dat gaat echt niet goed aflopen!
Mijn gedachten zijn weer ver weg en ik zie dat het Jeff ook opvalt.

Kom Streep! We gaan chillen in de tent, neem je Barry mee? Dan haal ik Knolpower op.

Even later lopen we samen richting het huis van Jeff. Eenmaal vlakbij het huis hoor ik mensen schreeuwen. Zo te horen is er ruzie en ik zie een man met donker haar in de woonkamer staan. Scheldwoorden vliegen mij om de oren en ik hoor ook een baby huilen.

Even later zie ik een grijze man naar buiten komen. Het is de vader van Jeff en hij heeft de Jack Russell;Knolpower bij zich. Jeff loopt naar zijn vader en ik blijf van een afstandje staan. De vader van Jeff kijkt verdrietig.

SolarHertog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:31

Oh leuk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:35

Talietjuh schreef:
Bedankt voor de tips Duleho maar ik heb er niet zo veel aan. De tekst is nu niet meer te wijzigen namelijk en zoals ik al eerder aangegeven heb doe ik mijn best het zo goed mogelijk neer te zetten.

Bedenk maar dat het lezen van mijn verhaal dit risico met zich mee brengt. Als ik NL tips wil dan vraag ik er wel om. Dat is niet het geval.

Voor mij schrijft het lekkerder door te schrijven, vandaar op deze manier, simpel op een forum ;) Op zich zijn het kleine stukjes dus moet het wel te doen zijn.

blijf fijn zo schrijven, gewoon zoals het is, niets /niemand is perfect
dit is gewoon leuk om te lezen, zoals jij het beleefd

redigeren kun je wel doen als je het gaat uitgeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:44

Hij heeft een boodschappentas bij zich dus ik denk dat hij boodschappen gaat doen. Wat mij opvalt is dat deze man wel 30 cm kleiner moet zijn dan Jeff zelf. Hij loopt ook erg gebogen. De ogen van zijn vader kun je bijna niet zien, daar zijn haar veel te lang is. De kleding die hij draagt zit onder de vlekken en in zijn jas zit een scheur.

Jeff pakt Knolpower over van zijn vader en even later zie ik zijn vader op een oude fiets richting het Winkelcentrum gaan. De ruzie in het huis is nog steeds gaande en het doet mij pijn te horen dat de baby nog steeds huild.

Wat een puntjezooi! Hoor ik Jeff zeggen. Sinds die gast hier woont is het,een en al, ellende in huis. Dat hij vast zat, is mijn zus vreemd gegaan weet je en nou hebben ze hele dagen ruzie. Van mij mag die gast de deur uit! Maar ja weet je, hij wil mij ook in zijn zaken betrekken..ik kan goed geld verdienen met hem weet je..maar goed, kom we gaan naar de tent...

Samen lopen we naar de parkeerplaats waar een heel oude Golf staat. De deuren vallen er net nog niet uit. We laden de honden achterin samen. Gelukkig is Barry heel makkelijk met andere dieren, alleen hoop ik niet dat hij een vlo op loopt... Het hondje Knolpower ziet er nogal onverzorgd uit.

Jeff start de auto en zijn muziek klinkt keihard door de speakers. Ik vraag of het wat zachter mag voor de honden en dat is oké. Nu ik naast Jeff zit zie ik dat hij best lange wimpers heeft voor een jongen. Jeff voeld dat ik kijk en hij glimlacht naar mij. Zo streep! Ben je zomaar hier bij mij, en hij knipoogt.

Jeff parkeert de auto naast zijn tent waar nog steeds de brommer staat. Samen zetten we de honden vast aan lange lijnen, zodat ze vrij rond kunnen lopen en goed kennis kunnen maken met elkaar.

Jeff loopt naar de tent en haalt 2 blikjes cola tevoorschijn. Ook pakt Jeff een kleedje zodat we samen op het kleed voor de tent kunnen zitten. Het is prachtig weer en ik geniet van het zicht over het water, de spelende honden en de vogels die je op de achtergrond hoort.

Jeff zit achterover geleund en ik heb goed zicht op zijn gebruinde armen met de grote tattoo op zijn schouder. Ik bedenk mij dat het best een mooie jongen geweest was, zonder al die littekens en het onverzorgde uiterlijk. De ogen van Jeff zijn werkelijkwaar knalblauw en ik durf er bijna niet in te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 09:45

MCE schreef:
Talietjuh schreef:

blijf fijn zo schrijven, gewoon zoals het is, niets /niemand is perfect
dit is gewoon leuk om te lezen, zoals jij het beleefd

redigeren kun je wel doen als je het gaat uitgeven

Dankje MCE!:-)

Muztang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:13

Je schrijft erg leuk. Ik vind de verhalen leuk om te lezen en wil dan gauw weer verder lezen.
Schijf je alleen verhalen voor bokt? Of wil je er meer mee doen?

Loreke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:14

Ik volg ook.

Heel leuk geschreven, leest heel vlot!

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 10:41

Erg leuk, ik volg ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 13:45

Muztang schreef:
Je schrijft erg leuk. Ik vind de verhalen leuk om te lezen en wil dan gauw weer verder lezen.
Schijf je alleen verhalen voor bokt? Of wil je er meer mee doen?

Wat een mooi compliment Muztang, dankjewel!

Aan dit verhaal ben ik meerdere malen begonnen, zonder het af te maken helaas. Nu ik met zwangerschapsverlof ben rolt het zo naar buiten. Wie weet als het echt goed blijft bevallen, dat ik het wel uit ga brengen.

Voor mij is het heel leuk zo positieve reacties te ontvangen, dat geeft een beetje meer zelfvertrouwen en dan gaat het steeds beter lijkt wel. :-)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:15

Dan meld ik me ook even als lezer. Ja er staan spelfouten in maar wat maakt het uit. Als we daar over vallen word je alleen maar onzeker en schrijf je niet meer zo vrij als nu
Dus...ga gewoon zo door

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:18

Leuk verhaal! Ik volg ook.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:43

Ik volg ook! Erg leuk tot dusver!