Ik schrijf gewoon door!

Het is een klein natuurgebied met in het midden een meer waar je in kunt zwemmen. Wel is het goed beschut daar er veel bomen staan. We lopen door het bospad naar achteren. In de verte zie ik een tent staan en we lopen er recht op af.
Is die tent van jou? Vraag ik. Jeff kijkt mij aan en knikt idd van ja. Hier blijf ik de komende nachten slapen, zegt hij. Het is niet te doen met een huilende baby in huis en mijn zus is niet te genieten.
Jeetje...heftig dat je, je eigen huis ontvlucht..weet ik te antwoorden. Nee hoor, zegt Jeff. Ik ga vaker nachtvissen en het is heerlijk rustig hier.
In de tent staat een koelbox, slaap spullen, visspullen een cd speler en geluidsboxen. Jeff legt mij uit dat alles op accu's werkt die hij oplaadt in zijn auto.
Maar wat ga je in de toekomst doen dan? Vraag ik. Nou misschien ga ik wel bij mijn moeder wonen, mompeld Jeff een beetje binnensmonds. Kijk! Hier heb ik een mooie cd, Jeff pakt een cd van Phill Colins en overhandigd die aan mij.
Waarom geef je dat? Vraag ik. Jeff kijkt mij glimlachend aan. Je moet niet zo veel vragen stellen Streep. Kom we gaan weer terug voordat Kilian alle wiet opgerookt heeft.
Met de CD in mijn handen geklemd loop ik naast Jeff weer terug naar het dorp. Inmiddels zie ik dat er een heel groepje mensen rondhangt in de speeltuin. Kilian zit nog precies zoals we hem hebben achtergelaten en Mirjam praat met een meisje die ik wel eens eerder heb gezien in de supermarkt.
Het meisje is helemaal in het zwart gekleed en draagt piercings en spikes. Zo te zien kent ze Jeff goed want zodra we aankomen vliegt ze hem om de hals. Popeye! Roept ze verrukt en ze wil bijna op hem springen. Ergens voel ik een steek in mij ribben.
Rustig probeert Jeff wat afstand van haar te nemen en hij begint te roepen naar een andere gast van wel 2 meter breed. Jurgen kom hier jonge! In de verte zie ik een vrij dikke jongen waggelend deze kant op komen. Hij heeft een streepjesshirt aan wat hem nog breder doet lijken. Naast dat hij vors is zie ik ook dat het een behoorlijk gespierde gast is. Aan zijn houding te zien is het niet het type waar je ruzie mee zou moeten krijgen.
Ondanks dat ik blij ben dat het meisje met de spikes al ergens anders is gaan kletsen en Mirjam naast mij staat, merk ik dat ik mij ongemakkelijk voel bij elke stap dat deze jongen dichterbij komt.