[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: [VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:37

Je schrijft heel leuk, maar ik heb ook het idee dat ik dingen mis. Bijvoorbeeld bij Antwerpen-2, vanuit wie wordt dit stukje nu geschreven? Het zou veel duidelijker zijn als je boven dik gedrukt neerzet de naam van het personage van waaruit het geschreven wordt.

Ik ben wel heel benieuwd naar het vervolg dus ik volg! :)

ierr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:37

Ik volg ook :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 13:38

Zertab schreef:
Je schrijft heel leuk, maar ik heb ook het idee dat ik dingen mis. Bijvoorbeeld bij Antwerpen-2, vanuit wie wordt dit stukje nu geschreven? Het zou veel duidelijker zijn als je boven dik gedrukt neerzet de naam van het personage van waaruit het geschreven wordt.

Oke, super dankbaar met jullie feedback! Is ook maar de eerste keer dat ik wat schrijf. En probeer ook wat dingetjes uit. Dus blij mee!
Antwerpen - 2 was door de ogen van de dokter.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:39

astridastrid schreef:
Zertab schreef:

Oke, super dankbaar met jullie feedback! Is ook maar de eerste keer dat ik wat schrijf. En probeer ook wat dingetjes uit. Dus blij mee!
Antwerpen - 2 was door de ogen van de dokter.

Daar kwam ik bij stukje drie pas achter. :o

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 13:41

Yes, zal het in het vervolg erbij zetten. Of iets uitproberen dat het duidelijker is. Nogmaals bedankt!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:57

Ik vind het intrigerend maar nog wat lastig te volgen. De dialogen zou ik beter uitwerken.

En ik hoop dat er niet te veel waargebeurd is. Vind het best bizar verlopen en snap helemaal niet hoe het hoofdpersonage zo enthousiast mee naar Antwerpen gaat. Wat achtergrond bij haar zou daar eventueel later bij helpen. Het maakt me nu wel nieuwsgierig! Waarom zou je met zo’n kwist meegaan?

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:43

Ik vind ook dat je leuk schrijft. Het leest lekker weg, net een romannetje. Maar inderdaad, de overloop gaat soms wel een beetje snel, ik moest het tweede stukje herlezen toen ik snapte dat het vanuit de ogen van de dokter was en nu net nogmaals, nadat hij in het derde stukje opeens losbarst. Het ene moment schrijf je: er is chemie, het andere moment is het: we willen elkaar nooit meer zien. Is niet erg, maar ik mis dan net een beetje extra uitleg (d.m.v. gedachtengang of een gesprek of zo).

Verder ben ik benieuwd naar de volgende delen!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 15:36

silverdapple schreef:
Ik vind ook dat je leuk schrijft. Het leest lekker weg, net een romannetje. Maar inderdaad, de overloop gaat soms wel een beetje snel, ik moest het tweede stukje herlezen toen ik snapte dat het vanuit de ogen van de dokter was en nu net nogmaals, nadat hij in het derde stukje opeens losbarst. Het ene moment schrijf je: er is chemie, het andere moment is het: we willen elkaar nooit meer zien. Is niet erg, maar ik mis dan net een beetje extra uitleg (d.m.v. gedachtengang of een gesprek of zo).

Verder ben ik benieuwd naar de volgende delen!

Ja precies, meer diepgang van de personages. En ook een omschrijving van de omgeving, zodat je als lezer het helemaal voor je kan zien.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 16:42

Superbedankt, top tips dit!

Ja, ik moet zeggen dat ik heel veel "schrap", heb het idee dat het anders saai wordt. Ga het allemaal meenemen in mijn volgende paragraaf en dan hoor ik het graag weer :).

Edit: hij heeft dus een opvliegend karakter. Totaal onvoorspelbaar, zeker i.c.m. drank. Tops and lows, alles of niets en dan totaal onverwachts. Maar dat weet de hoofdpersoon hier nog niet (tweede ontmoeting).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:08

Hm ik zou zelf een beetje meer duiding dan wel smaken. Want ze heeft nu al veel van hem verdragen en de ‘tops’ heb ik precies nog nergens gezien?

Er zit een boek in als je het uitwerkt :D

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:50

Super! *D

Zeker niet te veel uitleggen waar je in de loop van het verhaal zelf achter kan komen. Dan blijft een verhaal tenminste continu boeien.

Blijf vooral zo doorgaan! +:)+

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:03

Taucha schreef:
Super! *D

Zeker niet te veel uitleggen waar je in de loop van het verhaal zelf achter kan komen. Dan blijft een verhaal tenminste continu boeien.

Blijf vooral zo doorgaan! +:)+

Ja hier ben ik het mee eens. Zoals je het nu doet vind ik het mega spannend dus niet teveel op voorhand zeggen.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 21:05

Maar ben het wel eens dat het tweede stukje wat onduidelijk was. Dacht dat je ineens met een vrouw op date was, haha. Pas bij het derde stukje werd het me weer duidelijk.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 22:07

Ik volg!

JokeRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:00

Ik vind het heel spannend. Benieuwd naar hoe het verder gaat!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:10

poes schreef:
Hm ik zou zelf een beetje meer duiding dan wel smaken. Want ze heeft nu al veel van hem verdragen en de ‘tops’ heb ik precies nog nergens gezien?

Er zit een boek in als je het uitwerkt :D

Nee precies. En wat me ook niet duidelijk is, is dat zij de eerste date vreselijk vond en ineens met hem naar Antwerpen gaat. Wat is er in haar hoofd gebeurd?

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:58

Oe spannend ik volg! :D Heb verder helemaal geen verstand van boeken schrijven oid, dus ik houd me stil hihi. Ben benieuwd wat er volgt. Ik stoor me niet aan de engels/nederlandse overgangen (maar ik ben ook tweetalig opgegroeid dus misschien dat het daar aan ligt).
Alleen vroeg ik me wel af waarom de dokter ineens zo heftig uitbarstte, gezien hij het in het stukje vanuit zijn ogen, wel naar zijn zin had.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:20

Waar baseerde de taxichauffeur op dat ze allebei gek zijn? Ze deden toch niks?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-20 13:51

Caritas schreef:
Dacht dat je ineens met een vrouw op date was, haha. Pas bij het derde stukje werd het me weer duidelijk.

Hahahaha ik moest keihard lachen hahaha. Het is duidelijk ;-).

Zertab schreef:
En wat me ook niet duidelijk is, is dat zij de eerste date vreselijk vond en ineens met hem naar Antwerpen gaat. Wat is er in haar hoofd gebeurd?

Oei, ik had mijn best nog wel erop gedaan haha. Maar eigenlijk wordt ze ingepakt met mooie woorden. Maar is wel een goede; voor mij zit het verhaal in mijn hoofd (en is dus duidelijk) dus fijn dat je het aangeeft.

Divers schreef:
Waar baseerde de taxichauffeur op dat ze allebei gek zijn? Ze deden toch niks?

Goede. Dus eigenlijk hoe ze gekleed waren (excentrieke glitterjurk). Maar had duidelijker gemogen.

Vind nu wel spannend om verder te gaan haha, ik bak er nog niet heel veel van geloof ik. Maargoed, ben superblij met jullie opmerkingen! Is ook maar een leerproces. Iemand zei vooral van "maak meer gebruik van situatie-omschrijvingen" en dat vond ik een heeeleeee goede. Om het verhaal wat aan te kleden. Dus dat heb ik een beetje meegenomen en wil ik inderdaad ook zeker meer doen. Onduidelijkheid is denk een dingetje, ik probeer het echt maar wil niet teveel verklappen. Dus is even middelen.

Valentijnsdag 1 - zij

“Hi, hoe gaat het?”. Berichtje van Nienke. Het is woensdagavond en ik kom net terug van mijn paard. Ik ben bevroren. “Heb je de brievenbus al leeg gemaakt voor morgen?” “Nee” antwoord ik. “Ik kijk bijna nooit in mijn brievenbus. Ik ben bang voor rekeningen, haha”. “Nee, zo dom ben jij niet. Je weet dat de problemen dan alleen maar groter worden”.

Ik hou wijselijk mijn mond en stop nog een stuk chocolade in mijn mond terwijl ik zie dat ze aan het typen is. “Ik zit eraan te denken die jongen van het feest te bellen”. Ik weet even niet wie ze bedoelt. “Van Rotterdam” antwoord ze. “Oh, die met die teentjes”. Antwoord ik. Nienke had een jongen ontmoet op een feest in Rotterdam. Een typische mooiboy. Hij was alleen wel heel snel beledigd. Lange tenen, dus. “Die zit nog op de kast. Maar: gewoon doen. Het is Valentijn!

Ik zou het ook doen als ik nummer van de kunstenaar nog had” antwoord ik. “Nee hoor, niet de kunstenaar”. Ze reageert resoluut. “Die krijgt het dan met mij aan der stok! Geen vriendinnetje van mij kleineren!” “Je hebt gelijk. Daarom heb ik hem ook weggegooid. Zijn nummer dan. Want hij is de weggooier”.

Valentijnsdag 2 - hij

Love the way your eyes shine in the night, green blue and bright
Contagious laugh, cherry red lips makes you shine all through the night
Let us create sweat memories and hold each other tight
May be you would laugh when I say “would you be my valentine?”
❤❤❤

Het is Valentijnsdag. Het eerste wat ik doe als ik opsta, is haar een gedichtje sturen wat ik ’s nachts gemaakt heb. Ze inspireert me. De zinnen vormden zich vanzelf.

Het duurt gelukkig niet lang voor ze reageert. Ik glimlach als ik haar vrolijke reactie lees. Dit is in ieder geval in goede aarde gevallen. Maar ik heb nog een leuke verrassing voor haar. Ik heb zojuist het ontwerp voor mijn albumcover ontvangen. Ze staat er ook op. Haar gezicht lijkt licht te geven op deze foto. Ze reageert verrukt “Binnenkort op Spotify, Apple music, deezer, BBC etc. etc.” stuur ik. “Ik ga een nummer 1 hit scoren, let maar op. Dan koop ik een groot huis aan de Prinsengracht. “Slowly, slowly, catchy monkey”.

Even denk ik aan mijn dochter. En vraag ik me af of het een goed idee is geweest dit te doen. Een gevoel van twijfel overvalt me en ik besluit het te delen “Mijn dochter gaat me vragen: wie is dat meisje”. Ze reageert dat ik dan maar moet zeggen dat ze een collega is. “Ja, dat ga ik zeggen. Een paardendokter” antwoord ik. De waarheid is dat ik nog niet weet hoe het af gaat lopen met mijn dochter.

Ik zie dat ik op moet schieten; ik moet al vroeg een college geven. Ik verbrand mijn mond aan de thee die nog veel te heet is. “Ik heb zin in een drankje” stuurt ze nog. Mijn zoon komt echter vanmiddag en blijft tot zondag avond. Meestal wil hij niet meer terug naar zijn moeder dus de kans is groot dat hij ook zondag nacht blijft. Ik zeg haar dat ik zal proberen zondag avond tijd te maken, maar dat ik nu echt moet rennen. “Ik weet dan wel niet zoveel over wijn en fine dining, maar wel hoe ik mensen moet inspireren, en dat ga ik nu doen”, zeg ik, om het gesprek af te sluiten. “Ik wil geen fancy drankjes, maar wel fijn gezelschap om mooie herinneringen mee te maken”, reageert ze. “You are one of a kind” antwoord ik, glimlachend. “Aan de ene kant fascineer je mij, maar aan de andere kant maakt het me ook heel bang”. En daar is niets van gelogen.

to be continued

(Dit is een kleine flash-forward, in het volgende hoofdstuk blik ik terug op wat er tussen Antwerpen en V-dag gebeurd is)(dus gewoon een echte cliff hanger hahaha).

Bedankt voor het lezen en kom gerust en graag met tips!

xMoniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:27

Ik volg ook mee! Spannend verhaal. Ben niet echt thuis in het schrijven dus heb geen tips voor je. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 16:02

Super om te lezen hoe je de tips al hebt verwerkt! :D Ben nog steeds heel benieuwd hoe dit afloopt.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:15

Goed om de tips verwerkt te zien! Houd er rekening mee dat jij het verhaal al kent, wij niet. Wij weten niet wie Nienke is, ik ging er vanuit dat het een vriendin is? Dat kun je heel makkelijk oplossen:
''Berichtje van Nienke, mijn vriendin van stal'' (bijvoorbeeld)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 18:46

Ik volg ook :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:08

Ik volg maar ik vind de volgorde niet zo fijn te lezen

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:13

Ik volg ook, maar moet ook nog even wennen aan de manier van schrijven. De volgorde is onlogisch en gaat behoorlijk door elkaar, maar ik ben wel gefascineerd dus blijf lezen :)