[TEK]Tekenuitdaging mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: [TEK]Tekenuitdaging mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:36

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:44

Gaaaaf!
Ik ben niet erg produktief momenteel, eerste veulen is net geboren, er is nog een merrie uitgerekend deze week, dus de aandacht ligt even daar ipv bij tekenen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 20:24

Gefeliciteerd!

Ik heb vandaag de online cursus gemstones gedaan van de Mandala Academie. Superleuk! Mandala is eigen ontwerp :D
Afbeelding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:29

Ibbel schreef:
Gaaaaf!
Ik ben niet erg produktief momenteel, eerste veulen is net geboren, er is nog een merrie uitgerekend deze week, dus de aandacht ligt even daar ipv bij tekenen.

Haha, amateur, bij ons al zo' dertig schapen afgelopen week, dus zo'n zestig lammeren, en ze kunnen vanwege het weer niet naar buiten...
Maar serieus op wat vage schetsjes na hier dus ook even niet zo kunstzinnig bezig. Weinig slaap veel te doen...

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:31

Dat slaapgebrek nekt je echt wel - of het er nou één is of meer die je verwacht :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:55

:j En ik kan er langs op de "lege" bladzijde nog steeds wat schrijven. :j

Ik krijg alleen op één of andere manier het "gedraaide" van het koppie niet echt er in. Zie niet goed of ik de "diepte"/schaduw slecht gemaakt heb of dat het aan de vorm van het hoofdje ligt dat ie zo "plat" oogt.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:21

Vogel! *\o/* Mooi, Ayasha. Ik denk dat het de vorm is: iets te symmetrisch; ik denk dat ie net te veel onderkin heeft. Maar ik vind het niet opvallend of 'plat'. Is het inkt of aquarel? Je bent er handig mee :))

Daihyo, mooi gedaan met die gem stones!

Ah janouk, die ezeltjes zijn ook wel heel erg leuk <3 Gaaf, gefeliciteerd!

Kallipooh, ik vind 'm echt onwijs leuk geworden. Zoveel te zien ook! Heel mooi gedaan :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:25

Het is een fineliner van staedler (0,4mm, de standaard met het bekende oranje-gele patroontje.) en water en een dun penseeltje. :D (en vrij dik papier.)

Ik denk dat je gelijk hebt Wb de vorm. Had de bovenkant nog iets ‘ronder’ proberen te maken. Maar afvlakken lukt niet meer echt. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:30

Haha nee. Ach, het was me niet opgevallen als je het zelf niet had genoemd, en je hebt het jezelf ook niet makkelijk gemaakt met deze hoek :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:40

:D Nee, maar dat was de hoek waarin ie binnen kwam vliegen.
We hebben de stallen hier af gemaakt en ik ben al zo lang als ik wist dat er stallen zouden komen aan het zeggen dat ik graag een zwaluwnest er in wilde. Zodra de stallen af waren kwam er een nest maar dat waren mussen. Die zijn ook welkom overigens. Maar ik bleef een beetje hopen op zwaluwen. Heb een beetje een k*tperiode momenteel. Gisteren zat ik dus even in de stalgang uit te puffen voor ik aan de volgende stal begon (enorm last van mijn spieren dus na één stal was ik tot mijn frustratie al toe aan rust.) en ik zat aan mijn bekertje koffie dat ik altijd mee heb. En ineens kwam er een boerenzwaluw de stal meerdere keren verkennen. :+: Ik denk zelfs dat ie al soort van beslist heeft waar ie het nestje gaat maken. _O- :+:
Dat was dus mijn "jeij!" momentje van de dag.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 18:52

Heb je maar 1 dikte punt?
Je zou eens kunnen kijken naar zo’n setje van Staedtler met verschillende punten. Door gebruik te maken van dikkere en dunnere lijnen krijg je ook al meer diepte.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 21:06

Deze week een doosje potloden aan het testen dat ergens achter in de kast lag. Wat een fantastische potloden! Het waren er 12 en ik heb de complete set van 48 gekocht vandaag :D

Van mislukte mandala (zoveel fouten weg moeten werken dat het steeds zwarter werd) tot geslaagd kleurexperiment :D
Afbeelding

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:09

Nu willen wij natuurlijk het merk weten! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 21:15

Bruynzeel Design 8805 colour.
Ze zijn heel zacht en mengen super fijn :j

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:28

janouk schreef:
https://www.instagram.com/p/B_5BFz7DC1J ... iu13ne0x4r

Wauwww, even helemaal stuiteren, Brooke Hospital heeft mijn tekening van de twee ezeltjes uitgekozen in hun wereldwijde wedstrijd aankondiging voor een kunstwedstrijd.

Wat gaaf! Mooie tekening hoor!

Daihyo: Je mandala's worden steeds mooier en wat een mooie felle kleuren!
Ayasha: Mooi vogeltje, heel lief! Ik zou de referentiefoto moeten zien om te zien hoe het hoofdje gedraaid is. Ik vind het niet storend in elk geval, het is genoeg gestileerd. :)

Culaccino: Dank je wel! :o :o

Ik ben weer met iets nieuws bezig, ook helemaal buiten m'n comfortzone maar ik hoop 'm binnen een dag of twee af te hebben. Dan plaats ik 'm zeker hier! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:24

Ben benieuwd Kallipooh. Ik zit in mijn engel-fase geloof ik. _O-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-20 15:25

janouk schreef:
https://www.instagram.com/p/B_5BFz7DC1J ... iu13ne0x4r

Wauwww, even helemaal stuiteren, Brooke Hospital heeft mijn tekening van de twee ezeltjes uitgekozen in hun wereldwijde wedstrijd aankondiging voor een kunstwedstrijd.

Ik miste 'm helemaal, maar gaaf!!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:18

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 20:26

Daihyo schreef:
Gefeliciteerd!

Ik heb vandaag de online cursus gemstones gedaan van de Mandala Academie. Superleuk! Mandala is eigen ontwerp :D
[ [url=m/gy6vGj.jpg]Afbeelding[/url] ]

wauw ontzettend gaaf! ik ben soms zo jaloers ( eigenlijk altijd oeps :') ) op de teken kunsten van iedereen... ben er zelf echt gewoon niet goed in. ik probeer veel te oefenen maar nu mede door school, stage en werk weinig tijd. en ik heb weinig inspiratie de laatste tijd en dan heb ik geen zin en geen zin is een lelijke tekening so...
ik heb wel wat mooie gemaakt maar hoe langer ik er naar kijk hoe meer detail foutjes ik opmerk :')

maar echt ontzettend gaaf hoe je dat zo glimmend laat lijken. echt hoe doe je dat?

allemaal gave tekeningen *\o/*

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:25

Oeh ik volg dit topic al even. Hopelijk vinden jullie het oké dat ik hier ook iets post nu. Het topic (en die van april) heeft me geïnspireerd en moed gegeven. Tijdens onze verhuizing kwam ik nogal wat doosjes kleur- en aquarelpotloden tegen en wilde het toch eens proberen. Ik kon niet echt een turorial naar m’n zin vinden, dus heb maar iets geprobeerd.

Als allereerste heb ik een roos getekend, daarna -om een van de opties uit het topic te tekenen- een fantasiedier.
Vooralsnog zijn het nog ‘kindertekeningen’ en by far buiten mijn comfortzone, maar dat geeft niet. Mocht iemand tips hebben voor fijne tutorials, dan graag. Ik heb sowieso weinig ervaring met echt tekenen. Al is het kind op m’n werk altijd erg enthousiast over de bussen en dinosaurussen die ik (na) teken
Afbeelding
Afbeelding

Edit: alle dubbele foto’s verwijderd

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 16:32

Gaaf Janouk! Wat een prachtig portret!

maylene en ievie: heel veel blijven proberen en doen. Tutorials gebruik ik af en toe. Over kleurmengen bijvoorbeeld. Weten hoe je materiaal werkt. En voor afbeeldingen en voorbeelden gebruik ik liever foto’s om de werkelijkheid te benaderen. Zowel qua kleur als vorm en verhoudingen.

Ik ben blij met mijn nieuwe speeltjes :):)
Set van 48 nieuwe potloden, de Bruynzeel design colour.
Gelijk even een kleurenkaart gemaakt.
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:39

Zou je iets meer uitleg willen geven over die kleurenkaart Daihyo? Hoe je die op stelt en waarom? Ik denk nl. dat ik die ook wel zou kunnen gebruiken maar wil het dan wel goed doen. Heb er totaal geen ervaring mee...

Ievie: Super dat je mee doet! :+: ik vind vooral je roos kwa lijnen erg mooi. Ik dénk dat je papier alleen niet zo geschikt is voor aquarel als ik het goed zie. Denk dat je met een dikker papier dat meer geschikt is voor aquarel echt heel erg veel winst zou boeken kwa resultaat. :j

Janouk: prachtig portret joh! Ben wel beetje jaloers! :+:

Vandaag één mislukte... Toen ik gisteren avond terug reed van bij mijn vader (éindelijk!!! Na 8 weken elkaar nog eens gezien... Zij het op een heel erg aangepaste manier maar goed, heb hem al terug gezien!) kwam ik langs een weide waar twee paarden heerlijk stonden te kroelen en ik ging spontaan glimlachen ondanks mijn drukke hoofd.
Maar het resultaat is niet zo geweldig. _O- De kroelers moeten dus opnieuw. :') Maar wilde het mislukte resultaat ook wel eens delen. _O-

En als "bonus" mijn engel-fase tekening. :') Dit papier laat alleen inkt toe dus het is even met de zwarte pennetjes. Als mijn hoofd iets rustiger is kan ik weer met andere materialen werken. :o Voor nu wil ik even ontspannen en in mijn comfortzone blijven kwa materiaal tot ik iets meer rust in mijn lijf heb.

Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 20:44

Elke kleur heeft 3 vakjes. 1 dekkend gekleurd, 1 met laagjes over elkaar en 1 met een enkele laag. Zo kun je goed zien hoe de kleuren op papier over komen en zo de juiste kleur kiezen bij je tekening.

Hij staat bij de gratis downloads op mandala-academie.nl.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 20:51

Thx! Ga ik morgen eens bekijken! :)

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 21:32

ievie: je bent goed op weg! Op YouTube vind je talloze tutorials. Hier een lijstje met kunstkanalen die ik volg:

Marc Brunet, Minnie Small, Bobby Chiu, Wylie Beckert, DrawingWiffWaffles, Myriam Tillson, Danica Sills, Chris Hong Art, Istebrak, Kirsty Partridge Art, Sara Tepes, Austin Batchelor, Mary Doodles, Audra Auclair, Iraville, Kelogsloops, Devin Elle Kurtz, Leontine Van Vliet (een bokker!), FZDSCHOOL, Lachri Fine Art, Lyfe Illustration, Jake Parker, JacquelinDeleon, Happy D. Artist, Marco Bucci,....

Het hangt er een beetje van af wat je wilt doen of bereiken, maar er is in elk geval materiaal te over op het internet!

Daihyo: Handig, die kleurenkaart! Ik heb er ook ergens een liggen van mijn Polychromos-potloden, moet ik er misschien weer eens bij halen.

Ayasha: niks mis met materialen binnen je comfortzone, inkt ligt je duidelijk goed!

Hier mijn laatste tekening:

Afbeelding

En het topic op Uit de Kunst