[ART] Het maken van een droomhoofdstel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 16:55

kwita schreef:
De laatste vind ik prachtig, alleen de frontriem vind ik zo kerstboom achtig .
(Ik had het mooier gevonden net als de neusriem en dan beschilderd )Maar over smaak valt te twisten!
Het is echt heel knap dat je dat zelf gemaakt heb,gebruik het met tros zou ik zeggen!

Haha ja wij zijn alvast klaar voor kerst 2020 :P Los oogt hij indd erg kerstachtig, maar op het paard vind.ik dat gelukkig meevallen.

Dankjewel voor je compliment, het is nu elke keer een feestje om het hoofdstel uit de kast te halen

Flevolander

Re: [ART] Het maken van een droomhoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:34

Leuk om te zien wat je gemaakt hebt. Ik dacht aan de technieken die ik voorbij zag komen al dat je de nodige kennis had vanuit een (gerelateerde-) vakopleiding. Dit kun je alleen zo doen als je bijvoorbeeld leerbewerker, schoenmaker op zadelmaker bent.

Ikzelf bezit ook de nodige papieren en ik herken de nodige skills in je werk, zou het zelf ook graag nog is oppakken, maar jeetje wat kost het een tijd he !

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 20:57

Flevolander schreef:
Leuk om te zien wat je gemaakt hebt. Ik dacht aan de technieken die ik voorbij zag komen al dat je de nodige kennis had vanuit een (gerelateerde-) vakopleiding. Dit kun je alleen zo doen als je bijvoorbeeld leerbewerker, schoenmaker op zadelmaker bent.

Ikzelf bezit ook de nodige papieren en ik herken de nodige skills in je werk, zou het zelf ook graag nog is oppakken, maar jeetje wat kost het een tijd he !

Ja een beetje basiskennis is wel handig inderdaad :D verder is het voornamelijk veel oefenen en dingen proberen. Het stikwerk bijvoorbeeld wil ik gewoon veel beter kunnen en iets sneller.

Als je de tijd hebt zeker een keer voor gaan zitten, het is zo leuk om van leer iets moois te creëren <3

Overigens wat misschien leuk is om te delen. Dit was niet het eerste hoofdstel wat ik heb gemaakt. 2 jaar geleden heb ik een poging gedaan tot het maken van een barock hoofdstel.

Wederom was dit hoofdstel niet helemaal goed afgemeten en past het mijn paard niet goed :') oeps

Afbeelding

Afbeelding