@Ibbel ik ben echt fan van jou gedichtjes! Je hebt ook echt de discipline ervoor hahahahaha! Ik wil het wel maar ik heb er toch wat moeite mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misty444 schreef:@mkango thanks voor je opmerking! Ik vind t idd lastig om mijn woordvolgorde te kiezen! Zit er ook een beetje mee t puzzelen maar het blijft ingewikkeld hahaha Hoe bedoel je precies met de lezer aan het werk zetten? Heb je misschien een voorbeeld of iets? Dan kan ik het misschien wat makkelijker toepassen!
Maaike_Indy schreef:Ibbel schreef:Het 'genoegen' en 'genegen' kon ik niet rijmen (no pun intended) met ongewenst.
Het idee erachter is dat het een ongewenste gast is maar hij zijn werk met genoegen doet.
Ibbel schreef:In mijn hoofd schept de dood geen genoegen in z'n werk, dus die link had ik totaal niet gelegd.
En dat komt door Terry Pratchett, wiens Death zich zeer bewust is van 'the duty' die hij uit moet voeren ongeacht of hijzelf vindt of het terecht is of niet dat-ie iemand moet halen. Terry's Death heeft geen plezier in z'n werk, alleen een zeer sterk plichtsbesef. En een enorme nieuwsgierigheid naar 'de mens' waar hij geen barst van begrijpt.
Narcomil, hij is leuk! En heel herkenbaar, ik heb ook weer uitzicht sinds ik vorige week de ramen heb gelapt
Maaike_Indy schreef:@ narcomil, leuk gevonden! Vind het knap dat jullie het in het Engels kunnen. Mijn woordenschat is daar toch te beperkt voor helaas want ik vind het absoluut ook erg mooi.
Ibbel schreef:Ik denk dat het beeld niet past bij parasiet - dat ten eerste. Een parasiet (in ieder geval in mijn biologenwereld) werkt onopgemerkt, is passief en vernietigt z'n gastheer niet, dat zou niet in z'n voordeel zijn. Dus dat zette me op het verkeerde been.