[TEK] Tekenuitdaging maart

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 10:24

AlwaysH erg mooie stijl heb je! Vind ze allemaal leuk eigenlijk maar het hert en de kat met het vogeltje trekken net iets meer mijn aandacht! :D

Elanor Grappig dier, ken het helemaal niet? Ik vind de schets eigenlijk zelfs leuker dan de meer uitgewerkte. :D De schets blijf je op één of andere manier naar kijken..

mariettek leuk! Fijn ook dat je aan sluit. :j Mooi neer gezet die "kindse rondheid". :j

Pauley kunstlicht doet gekke dingen met kleuren. Dan moet je het licht al haast "recht" er op zetten en dan nog. :) Valt mij ook op dat de foto's bij kunstlicht de kleuren vaak wat flets maken. Maar erg mooie roos! :j Leuk kleurgebruik.
Heel zacht en tegelijk spat ie toch van het blad af. :j

Kuggur Jouw pop is er eentje voor nachtmerrie's. _O- Dat is overigens een compliment. :)) Ik vind poppen eng. Maar vind dat je echt het "porselein" idé krijgt bij jouw uitwerking. :j Da's zo simpel nog niet.

Ik begin met feestdag. Oorspronkelijk had ik carnaval in gedachte maar toen kwam dit in me op. Wil carnaval ook nog wel doen eigenlijk. :o Heb daar ook wel een ide voor.. :D (iets heel anders dan dit overigens.)
Afbeelding

Voor mij is dit al aardig schetsmatig. :o
Wil hem misschien wel nog in inkt zetten omdat meer contrast wel past bij Halloween eigenlijk. Kan dan ineens de voetjes van het meisje juist zetten. _O-

AlwaysH

Re: [TEK] Tekenuitdaging maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:12

Ayasha, dankje! Ik vind de tijger en het schedel van de Lynx dan weer het meest aanspreken! Hert ook zeker! Maar ik heb nog wat moeite met achtergronden! :P

Ben benieuwd naar jouw werkje. In inkt zou het er zeker mooi uitzien!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:15

@kuggur, eerlijk gezegd is het een beetje vergeelde dummy van zo'n 15 jaar oud :Y)

@AlwaysH: Wauw! Gave serie! Succes met de etsy shop.

@Ayasha: die kinderen zien er niet zo schattig meer uit. Krijg er bijna kriebels van }>

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 15:48

2/30
Nomade

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-20 17:13

Mooi!
Ik ga morgen beginnen, beetje hektisch hier. M'n oude hondje kwakkelt een beetje, vandaag weer even naar de DA geweest.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 10:47

Knutseltje met de metallic aquarelverf. Lastig fotograferen wel :))

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 11:37

En nog een metallic werkje, behorend bij de prompt 'bij maanlicht'

Afbeelding

De gradient in de lucht moet ik nog wat gradueler maken zie ik :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:41

oh wauw Ibbel, deze is echt knap gedaan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 11:51

Dank je wel :o

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:53

Mooi Ibbel! Ik heb metallic gouache, en echt meer glitter watercolor. Eigenlijk nog nooit een heel werkje mee gemaakt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 11:56

Ik krijg door jou zin om mijn aquarel ook eens op donker papier te testen. :o
Denk alleen dat het papier dat ik hier heb liggen niet zwaar genoeg is voor aquarel.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 12:02

@ibbel, die wolven zijn echt heel gaaf geworden! De glans van de verf past heel goed bij het maanlicht.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:55

Moonlight, zonder referentie voor het paard. Normaal gebruik ik altijd een paar foto’s voor de verhoudingen. Nu dus niet. Valt nog best tegen. _O-
Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-20 17:03

Verhoudingen, houdingen - allemaal hartstikke lastig. Ik werk echt vrijwel altijd met een foto ernaast, anders gaat het geheid fout. Met foto is het al moeilijk genoeg.

In het kader van, ik doe er nog één, hierbij mijn sportwagen:

Afbeelding

Mijn allereerste auto, een Toyota Celica uit 1975. Het zou nu een mooie oldtimer zijn, helaas roestte het ding al voordat-ie de showroom uit was en is-ie op de sloop geëindigd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:12

Ayasha schreef:
Moonlight, zonder referentie voor het paard. Normaal gebruik ik altijd een paar foto’s voor de verhoudingen. Nu dus niet. Valt nog best tegen. _O-
[ [url=m/xV2esI.jpg]Afbeelding[/url] ]

De verhoudingen vallen echt niet tegen hoor! Alleen het perspectief en de anatomie kloppen hier en daar niet (achterhand en oren met name). Als je daar wat bedrevener in wilt worden, kan ik je, naast veel oefenen, het YT-kanaal van Aaron Blaise, en dat van Istebrak aanraden! Ook in hun gratis filmpjes leggen ze veel uit over hoe je tijdens het tekenen van de buitenkant jezelf kunt leren om in gedachten na te gaan wat er onder de huid zit, hoe de anatomie werkt etc. :)

Rest reageer ik later op, want ik moet weer aan het werk. Wilde alleen nog zeggen dat ik jouw werken heel creatief vind, Ibbel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 17:17

Heb ook ontzettend veel zitten gummen omdat ik het perspectief idd niet goed kreeg. :=
Morgen eens dat kanaal opzoeken!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 19:02

@ayasha; leuk perspectief! De verhoudingen vind ik echt zo slecht nog niet :)

@ibbel; mooie tekening. Ziet er erg strak uit en de glans vind ik ook goed gelukt.

Voor mij vandaag een afgeleide van het thema golvend haar. Ik bleef in mijn hoofd zitten met golvend (als in water) en dat werd 'onder de golven'. Dus bij deze!

3/30
Onder de golven
Aquarelpotlood

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 09:16

Nice :j
Ik vind aquarelpotloden best wel lastig om mee te werken - maar ik heb alleen wat goedkope Bruynzeels liggen, dat zal vast een heleboel uitmaken.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:14

Dit zijn helaas ook geen luxe potloden. Ze zijn van stabilo, ik dacht dat het leuk was om te proberen, maar ik vermoed dat ik meer plezier had gehad van een doos faber castell. Dat vond mijn portemonnee echter niet zo leuk :x

Ik vind de strepen op de achtergrond nog best zichtbaar. Maar misschien moet ik er ook nog even aan wennen. Is pas m'n eerste echte tekening ermee, naast wat kleine krabbeltjes.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 12:23

Ik heb een klein setje van winsor&newton, teruggekaapt van mijn dochter ( bevielen haar niet, zij heeft een grote set polychromos gekregen).
Nog niet zoveel mee gedaan werk niet veel met kleur momenteel. De accenten in de porceleinen pop zijn met deze potloden gedaan. Overigens zonder water te gebruiken.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-20 18:51

Wat ik met mijn Bruynzeels wel doe is even de punt in water dopen. Dan gebruik je ze verder wel droog, maar krijg je wel veel meer pigmentafgifte.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 20:56

Goeie tip ibbel!

Vandaag een haastklusje met huilende baby op de achtergrond :')
Vandaar dat de wielen met name ernstig te lijden hebben gehad... Maar ik ben de uitdaging deze maand met mijzelf aan gegaan, en er is weer een tekening gemaakt!

4/30
Auto

Afbeelding

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 22:37

Dit is mijn eerste. Ik ben in februari begonnen met tekenen en dit is de eerste tekening die ik geheel uit mijn fantasie heb gemaakt.

Pop
Afbeelding

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 23:43

Leuk! Mooie glans heb je op het haar van de pop weten te krijgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 00:34

Dankzij Napie mezelf maar even een schop onder m'n kont gegeven en me gewaagd aan iets nieuws, een wat meer technische tekening. Ik ben zo perfectionistisch dat ik eigenlijk altijd binnen m'n comfortzone blijf (i.e. paarden) en dus al jarenlang vrijwel geen progressie maak, maar ik wil dus leren tekenen als een industrieel/productontwerper, en dit beeld zat al een paar dagen in m'n hoofd. De tafel is ongeveer wat ik in gedachten had; de bank eh... iets minder. Perspectief tussen beide klopt ook van geen kant. :') Dat wordt in ieder geval veel Leoluxbanken natekenen de komende tijd. :))
Afbeelding

Vind je pop erg goed gelukt, Napie! Helemaal omdat je nog niet zo lang tekent en het uit je hoofd gedaan hebt. Leuk om te zien hoe je de verschillende stoffen weet weer te geven, en ik vind het detail op de hand ook erg geslaagd!

Schattige tekening, mariettek! Hij doet me een beetje aan Brum denken. <3 Je narwal is ook onwijs cute!