[ART] kleding maken, leerbewerken en heel veel vikingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gerlindie

Re: [ART] kleding maken, leerbewerken en heel veel vikingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 09:55

Deze link verwijst me naar Facebook, en aangezien in geen account heb, kan ik het niet downloaden >;)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:22

Ok ik ga even verder zoeken. Ik weet niet of ik hier een pfd kan plaatsen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:25

Dat zou super zijn <3

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:45

Ik heb een boekje liggen hier met een aantal naaldbindsteken uitgelegd, ik zal even opzoeken hoe die heet.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 10:55

Voor de mensen die interesse hebben kunnen mij even hun mailadres doorgeven dan stuur ik hem via de mail. Dat gaat makkelijker.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 11:01

crazycactus schreef:
Voor de mensen die interesse hebben kunnen mij even hun mailadres doorgeven dan stuur ik hem via de mail. Dat gaat makkelijker.

Super :) Je hebt Pb.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 22:30

Oké, dat wordt een naaldbindclubje beginnen dus!

Staan/komen de vikingen in dit topic ook wel eens op marken en festivals?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 22:41

Ik ga ieder jaar naar Middeleeuws Winschoten, daar waren afgelopen jaar meer vikingen dan ooit. En naar o.a. Bad Bentheim daar zijn ook vikinggroepen en Middeleeuws Ter Apel, maar dat is een ander tijdperk.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:54

crazycactus schreef:
Ik ga ieder jaar naar Middeleeuws Winschoten, daar waren afgelopen jaar meer vikingen dan ooit. En naar o.a. Bad Bentheim daar zijn ook vikinggroepen en Middeleeuws Ter Apel, maar dat is een ander tijdperk.

Welke groep zit je bij? Die beide gaan wij ook al jaren heen. :D

Winschoten wordt wel behoorlijk viking ondertussen inderdaad. :P

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 13:10

Jap! :) Vorig weekend nog op schothorst, verder ieder geval Bad Bentheim, middeleeuws Winschoten, Ribe Fightweek, de schothorst ambachtenmarkt en nog wat schothorst weekenden op de planning hopelijk en verder weet ik het nog niet zo goed, er is zo veel leuks :') Nergens als bezoeker eigenlijk, alleen misschien Eindhoven omdat ik daar het weekend niet kan.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:55

Ik ben toevallig afgelopen jaar op het vikingweekend in Schothorst geweest. Een vriend van mij is lid van een re-enactment/vechtgroep en heeft gevraagd of ik mee ga naar Elfia dit jaar met hun groep als +1. Ik ben wel eens vaker op Schothorst geweest, maar toen was er niet echt wat te doen afgezien van wat mensen van daar die rond een vuurtje zaten.

Edit: ik wilde dit jaar naar Gudvangen Viking Village gaan in Noorwegen tijdens hun internationale markt, maar heb die reis even moeten uitstellen ivm te kort dag om er te komen en ga naar Engeland in juli. Valhalla Viking Festival is de nieuwe bestemming.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:35

Minimus schreef:
Wat een mooie set kleding Mariett, daar mag je met recht trots op zijn! Ooit heb ik ook zoveel kralen :+ Dat komt wel met de jaren haha!

Dankjewel! :D Ja die kralen was een gelukje, ik vond een barnsteen ketting bij de kringloop :D Dus die heb ik omgevormd naar een deel van mijn outfit. Mijn oma was altijd gek op barnsteen, dus het is nog wel extra leuk dat hij er is.

Ik ben van plan om een tuniek te maken, vind het wel spannend omdat ik nu een eigen naaimachine heb en geen Lisa naast me om me te redden :+ Gelukkig is een tuniek niet al te moeilijk, kijken wanneer ik het aandurf.

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 21:58

Oh dat red je wel! Gewoon meten, meten, meten. Trail and error is de beste leerschool :) En je brengt me wel op ideëen met je kringloopvonst!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-20 22:33

Je kunt het, Berber!

En wat leuk dat er zoveel mensen naar middeleeuws Winschoten zijn geweest! Daar zijn Berber en ik vorig jaar ook nog even naar toe gegaan. Was wel warm, maar wel heel leuk!

En oja, Berber is bezig met het organiseren van een fotomeeting met als thema 'kostuum' zonder paarden bij Appelbergen. Ik ga me ook aanmelden uiteraard, komen er meer vikingen?
[FM] [M] Fotomeeting kostuums Appelbergen

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-20 21:03

Ik heb ondertussen een paar sokken gemaakt middels naaldbinden. Leuk om te doen, maar het is nog wel een prutsen met de vorm!

Afbeelding

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:55

Oh dat ziet er prima uit! Ik heb nog een wolletje liggen waar ik denk ik 1 sok uit kan halen. Heb uit het andere wolletje twee handwarmers gemaakt, vingerloze handschoenen.

Welke techniek heb je gebruikt?

Afbeelding

Ik ben nu met blauw bezig de paarden/draken/slangen aan het afwerken.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 15:02

Dankje! I had wol besteld bij Speerbijter en heb uit 1 stuk twee sokken kunnen halen, dat viel me alles mee. Van de andere ga ik nu een muts maken denk ik!
En volgens mij zijn het de York/Jorvik(?) steek en de Oslo steek die ik gebruikt heb.

Ziet er gaaf uit! Ontwerp je de figuren zelf of gebruik je daar een patroon voor?

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 23:53

Lol, ik zou willen dat ik zo goed kon tekenen :') Nee, ik heb hier een voorbeeld voor gebruikt (jellinge stijl) en iets of wat aangepast zodat het een beetje de halslijn volgt. Verder wil ik misschien om de mouwen een stukje Oseberg kaartgewoven band naaien (of borduren als het kaartweven niet lukt...) en de jurkzoom onderaan wil ik ook wat mee doen. Maar dat komt allemaal nog wel, moet ook nog een mannenshirt in elkaar zetten. Dat wil ik met linnen draad ook doen.

Speerbijter ken ik niet, bedankt voor de tip! Oh! Dan krijg ik misschien ook wel twee sokken uit 1 wolletje, en anders maar wol bijbestellen :D

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-20 18:37

Ik ben bezig met een nieuw project! Het is een soort overjas met extra pantser op de schouders.

Afbeelding

Ik heb het patroon voor de overjas van een jasje uit Patterns of Fashion van Janet Arnold. Ik heb het een klein beetje aangepast en een stuk langer gemaakt. De stukken zijn met de naaimachine aan elkaar gezet maar met de hand afgewerkt. Wat een werk! :wow:

Inmiddels ben ik bezig met het bevestigen van het leer. Ook dat doe ik met de hand en duurt lang, maar ik ben er bijna! En ik vind het er best leuk uitzien 8-)

Het design is verder een beetje van wat mij leuk leek, zover ik weet niet gebaseerd op een historisch voorbeeld.

Afbeelding
Dit is de binnenkant. Op de schouders zitten stukjes leer om de naden wat weg te werken zonder al teveel bobbels. De rest van de naden zijn met de hand als een soort jeansnaad afgewerkt.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:57

Oeh, heel gaaf!
Waar haal jij het leer vandaan?

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 10:41

gerlindie schreef:
Oeh, heel gaaf!
Waar haal jij het leer vandaan?

Dankje! Ik koop mijn leer bij leerhandel Eurolatino in Zwolle. Super lieve mensen daar en mooi leer!

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 20:43

Ik heb vandaag nog wat betere foto's genomen van het kostuum :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:33

Wauw, dat is echt super mooi geworden. Echt heel knap!

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 21:35

Heel gaaf! Is het nu af of wil je nog wat toevoegen?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:20

Ik ben na aanleiding van oa dit topic, ook eens aan het rondkijken. Ik zou graag zelf spullen voor het boogschieten willen maken en misschien zelfs een hoofdstel voor Shadow. De eerste bestellingen zijn gedaan en ik ben al heel veel filmpjes aan het kijken :D