[SCH] Schilderen op verzoek (dieren) met voorbeelden: vraag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:55

MoniqueT schreef:
Jis, je plaatje is sowieso geweldig!

Ik durf het woord ´artiest´ niet eens in mijn mond te nemen hoor, ik weet dat ik een echte beginner ben en juist daarom stel ik hier mijn vraag. Als je enthousiast bent over je hobby en mensen gaan ineens vragen of je wilt verkopen of in opdracht wilt schilderen, sta je voor een probleem waar je nog nooit over nagedacht hebt.

Wat ik wel interessant vind is dan de vraag of jullie in mijn figuratieve stijl een aanrader hebben voor lessen? Liefst online, in workshopvorm (want maar af en toe een tijdje in Nederland) of tutorials. Ik heb een serie van 20 lessen van Vrolijk Schilderij gekocht, maar eerlijk gezegd ligt de helft er nog, omdat eigenlijk alle lessen dezelfde techniek en stijl behandelen.

En ja, natuurlijk moet ik nog veel leren, dat zal je mij niet horen ontkennen en dan nog, ik zal er niet mijn beroep van maken, het is leuk zoals het gaat, maar geen halszaak.

Ik werk met goede verf en let zeker bij een opdracht wel op de kwaliteit van het doek, ik hou niet van rotzooi, sowieso. Ik heb nu ongeveer 15 doeken verkocht, gewoon vanaf mijn Facebook, alleen open voor vrienden. Allemaal ergens tussen de 20 en 50 euro, maar ik had het gevoel dat ik mezelf daar mee tekort ging doen. Ik moet wel zeggen dat ik nog maar één keer gehoord heb dat iemand geen interesse had toen ik een prijs vroeg. Maar vooruit, dat is een Engelse hier uit het dorp en die wil altijd alles voor niks hebben :D

Ja geinig hè, heb ik niet zelf bedacht maar van internet geplukt.

Iedereen is een keer een beginner geweest, ik ben werken tegen gekomen van Rembrandt uit zijn begin tijd en die waren echt een stuk minder bijzonder dan zijn latere werk. :D En wat werd die man geniaal met lichtval.
Enne ieder die creatief bezig is, ook al is het voor hun een hobby, is een artiest/kunstenaar. En dan verkoop jij ook best aardig wat en word je gevraagd voor opdrachten al dus dan helemaal. :j Maar ik snap het wel, ik vond het in het begin ook raar om mezelf kunstenaar te noemen, maar deed het wel als mensen vroegen wat ik doe.

Als je niet meer tussen de 20 en 50 euro wil vragen moet je omhoog gaan. Maar ik ga geen prijzen bedenken, dat is aan de kunstenaar zelf. :j Dame in het filmpje in de reactie van vikawiek vind ik goede tips geven.

ik kan je niet helpen met cursus ideeën, heb die zelf nooit gevolgd. Wat ik wel deed en doe is naar werk van andere kijken, hoe is de opbouw waar zitten de kleuren. Ook de compositie doet wat met een schilderij. Heerlijk door museums struinen en foto's maken van werken die mij inspireren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [SCH] Schilderen op verzoek (dieren) met voorbeelden: vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:01

Foto's maken van museumstukken :oo !? Sinds wanneer mag dat?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:02

_San87_ schreef:

Ja hoor er zijn plekken waar dat mag, niet flitsen natuurlijk.

En waar het niet mag doe ik dat natuurlijk ook niet.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 19-09-19 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [SCH] Schilderen op verzoek (dieren) met voorbeelden: vraag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:03

Oh echt _O-. Dat altijd dat dat uit den boze was :D.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:03

_San87_ schreef:

Altijd al, als je het zonder flits doet. :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 09:27

_San87_ schreef:
Oh echt _O-. Dat altijd dat dat uit den boze was :D.

:D Mijn ervaring is dat dat reuze meevalt. :j