Het hoofd is bovenaan echt wat te smal.
Moest ik in jouw plaats zijn zou ik met een raster werken? zodat echt alles klopt bij dit precieze werk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
xTitanic schreef:Oeffff hoe zou ik dat moeten oplossen? Suggesties?Ik vind je stijl supergaaf
Het hoofd is bovenaan echt wat te smal.
Moest ik in jouw plaats zijn zou ik met een raster werken? zodat echt alles klopt bij dit precieze werk
Bimmerd schreef:Oh SUPER! Hier kan ik wel wat mee!Omdat bij de neusbrug weinig schaduw toegevoegd kan worden zonder dat het er gek uitziet denk ik dat je het probleem het beste onderaan kan fixen (bij de kaaklijn)
[ [url=m/AKwmiD.png]Afbeelding[/url] ]
Even redline voor het idee. Dus gewoon de neusbrug hoe je deze nu hebt aanhouden en de onderkant repareren. Je kan op die manier gewoon je schaduwvlakken uitbreiden. Helemaal in verhouding zal het nog niet zijn maar dan oogt het in ieder geval al wat fijner.
Misschien is het een idee om een keer te kijken wat je met een meetlatje kan.
Dat je de foto 2x uitprint, en eentje daarop ga je meten met een meetlatje, dit soort lijntjes:
[ [url=m/zQHVa9.png]Afbeelding[/url] ]
En stel die totale lengte van dat hoofd is dan 20 centimeter, en jij denkt "maar ik wil hem graag zo groot dat dat 80 centimeter is" dan doe je die lengte x4, en als je dan al die andere verhoudingen hebt opgemeten (hoe breed de kaak moet, hoe dik de neus moet, misschien wil je zelfs wel de grootte van het neusgat meten) om het dan op papier te tekenen doe je die lengtes x4 en dan kan je met een meetlatje een beetje die vorm voor jezelf op papier zetten. Dan heb je toch een beetje een houvast. Zeker als je zo groot werkt, dan zie je op een gegeven moment ook door het perspectief niet meer of het wel klopt.
Mer1980 schreef:Oh dat is echt al heel veel beter hoor! wat is het ook goed uitgelegd. mooi om te zien dat je het ook meteen om kunt zetten.! Chapeau!
PerleB schreef:Ik ken niets af van tekenen maar ik zie wel dat het hoofd van het paard niet helemaal klopt. Is iets te lang denk ik.
Verder vind ik wel dat je super gaaf kan tekenen, ik doe het je niet na!