[ART]Wolliewatjes weer eens.....

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [ART]Wolliewatjes weer eens.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-17 14:03

Wat gaaf zeg! Maar dit kan dus eventueel ook met echte vacht van een paard?

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 14:13

Onderhaar van katten is prima te vilten! Het is wat meer prikwerk maar het is heel zacht en het wordt mooi stevig. Doen, dus, dat bewaren..... :). En ja, met paardenhaar kan het ook - ik heb hier nog haar van curly horses dat ik wil gaan gebruiken - maar met staart-en manenhaar lukt het niet. Dat is te hard en te glad.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 12:22

Aghhh wat leuk aafje en manneke van zus.
Heb ze dinsdag mogen bewonderen.

ik vind ze echt schattig

Misschien ook leuk van Mando.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:10

Echt, wat ontzettend knap! Ze zijn zo levensecht. Heb met open mond zitten kijken.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:13

Oh ze zijn zo leuk! Ik ben nog steeds super blij met mijn mini Elano. Hij heeft een mooi plekje op mijn kamer gekregen! :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:24

ik kende dit helemaal niet, tot ik een poos geleden een topic van jou tegenkwam met de eerste probeersels. vond ik ten al knap, maar dit is helemaal prachtig!

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:36

Kiwis! Je hebt kiwis gevilt, hoe cool :)
De rest ziet er ook fantastisch uit, inderdaad elke keer als ik een topic van je zie opduiken heb je jezelf weer verbeterd :j

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 13:56

Ik had de foto's al op je fb groep voorbij zien komen. Maar ook hier. Ze zijn verschrikkelijk mooi. En idd wat anderen ook al zeggen, ze worden steeds beter.
Had geen idee dat ze zo groot waren. Mssn is dat mijn manco wel, dat ik te klein wil blijven. Dan gooi ik idd de boel al snel weer in de hoek.

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 14:10

Dank jullie wel, allemaal.... heel erg fijn dat de viltjes zo gewaardeerd worden. En ik word er heel blij van dat zoveel mensen toch weer verbeteringen zien.
Jeetje77, de eerste viltjes waren groot. Toen werden ze veel kleiner, zo'n tien tot vijftien centimeter. Maar toen ik meer wilde en meer ging zien werden ze weer groter. Tot reusachtig :) Nu moeten ze echt weer kleiner worden. Maar ik blijf het heel lastig vinden om de maat in te schatten die ze gaan krijgen. Groot is makkelijker dan klein maar het is ook meer werk omdat je dan zo eindeloos veel moet bekleden met kleuren. Dus het heeft allebei zijn voor- en zijn nadeel.... begin groot. Dat prikt makkelijker. En als je het dan onder de knie hebt ga je kleiner en fijner werken. Ik denk dat dat een goeie manier is.

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 14:38

Overigens, speciaal voor Jeetje77: ik maak nog weleens heel kleine Wolliewatjes. Zoals dit hondje.

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 14:45

Wat schattig allemaal.
Kan je in pb opgeven wat zoiets kost

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 15:01

Mando, je kunt misschien beter even op mijn site kijken, het linkje staat onderaan mijn berichten. Daar kun je ook vinden hoe het allemaal in zijn werk gaat.....:)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 15:06

Prachtig weer! Ik heb het gevlekte konijntje in het echt gezien, het was heel mooi gelukt. De vriendin waar die voor was vond het ook, ze moest er een beetje van huilen dus het werd erg gewaardeerd :) Ze is er echt blij mee!

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:01

Ik ben erg blij met mijn 2 wolliewatjes. Avatar en Manneke zijn uiteindelijk super goed gelukt <3
Ze hebben een ereplaatsje gekregen op de kast.

Afbeelding

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:04

Ze zijn weer prachtig.
Sommige zien er levensecht uit.

Hoe hoog zijn ze?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:05

Wat gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:08

Die konijntjes vind ik echt bijna griezelig echt lijken! _/-\o_

Ik ben zoooo benieuwd naar het heel kleine werk, zeg maar het sleutelhanger formaat := :D

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:15

Ik wil zó graag 1 van jou wolliewatjes, maar ik ben een beetje bang dat mijn Border Collie te moeilijk zou zijn vanwege haar stippeltjes :=
Maar ik zie nu een paard met stippen dus wie weet lukt het! Misschien zelfs met plukken van haar eigen vacht.. ik zal eens wat gaan bewaren.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:28

Wat super gaaf! Ik ga hier ook eens wat vachtjes sparen!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 16:32

Wauw wat gaaf!! Ik zie datje het ook met de vacht van het dier zelf kan?! Jammer dat mijn hond 3 kleuren heeft en ik daar maar 2 van kan verzamelen anders was het wellicht wel iets geweest om over na te denken om aan te schaffen.

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 17:43

Weet je, Mossel, ik gebruik naast de vacht van het dier zelf vooral schapenwol die ik in allerlei kleuren kan mengen. Het is bijna niet te doen om haar genoeg te verzamelen zodat het hele diertje ermee bekleed kan worden. Bovendien vilt niet alle haar even goed zodat het vaak toch gemengd moet worden. Binnenkort begin ik aan een newfoundlander. Daarvoor kreeg ik een kleine verhuisdoos vol haar. Maar dat zijn echt uitzonderingen... en dan kan het dus nog zijn dat ik het moet mengen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 17:48

Ooh oké, dan hou ik mijn opties nog open Haha! Vind het erg gaaf!! En zo heb je je huisdier toch altijd bij je ( ookal is die van mij nog jong haha)

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 18:07

Madelief schreef:
Dank jullie wel, allemaal.... heel erg fijn dat de viltjes zo gewaardeerd worden. En ik word er heel blij van dat zoveel mensen toch weer verbeteringen zien.
Jeetje77, de eerste viltjes waren groot. Toen werden ze veel kleiner, zo'n tien tot vijftien centimeter. Maar toen ik meer wilde en meer ging zien werden ze weer groter. Tot reusachtig :) Nu moeten ze echt weer kleiner worden. Maar ik blijf het heel lastig vinden om de maat in te schatten die ze gaan krijgen. Groot is makkelijker dan klein maar het is ook meer werk omdat je dan zo eindeloos veel moet bekleden met kleuren. Dus het heeft allebei zijn voor- en zijn nadeel.... begin groot. Dat prikt makkelijker. En als je het dan onder de knie hebt ga je kleiner en fijner werken. Ik denk dat dat een goeie manier is.

Ik ga het toch nog maar eens proberen. Zal mijn vorderingen op FB laten zien tzt. Eerst ff uit mijn nachtdiensten komen.

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-17 18:26

Gewoon doen! Het is te leuk om het niet nog een kans te geven.

scheffersxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 20:43

En met mijn tinker is ze nu bezig! Vandaag een voorproefje gekregen ( hij is nog niet klaar dus hihi )
En ze lijkt nu al sprekend op mijn meisje! <3
Afbeelding