Misschien is het hoofd in het schilderij iets te kort geworden, maar ik denk dat het probleem vooral in de neus zelf zit; de lengte (eerder kortheid

Op de laatste foto hierboven zie je hoe lang zijn mondspleet eigenlijk is als hij een bit in heeft, en op de 1e foto met dat schriklintje zie je hoe ver zijn bovenlip (en onzichtbaar onderlip) eigenlijk nog naar voren steken als hij zijn neus naar je toe draait.
Bij een schilderij dat al zover gevorderd is zou ik niet meer het hele hoofd veranderen, maar ik zou denk ik gewoon de kin flink verlengen en ook naar onderen toe zwaarder maken en de neus (eigenlijk bovenlip) ook flink verlengen en ronder/vormlozer maken. Ik denk dan dat je misschien zelfs niets meer aan de neusgaten hoeft te doen omdat je de lengte dan gewoon aan de onder/voorkant erbij neemt en het perspectief vanzelf weer klopt.
Maar ik moet zeggen dat dit een erg lastige tekening is! Ik ben verschillende keren langs dit topic gekomen waarbij ik steeds ook het gevoel had dat het hoofd te kort was, zonder dat ik precies kon zeggen waar het probleem dan zat want zo kort is het ook weer niet. Pas vandaag dacht ik bij het zien van de foto's dat het probleem misschien wel eens niet in de lengte van het hoofd hoefde te zitten maar in de lengte/kanteling van de neus/kin/lip. Misschien dat dat nog helpt.