[DIGI][WIP] Jones on the beach

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-17 19:09

ElineR schreef:
Super gaaf! Een van de mooiste die ik ooit heb gezien <3.

oohn dankjwel! :o :D

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 19:58

het begint vooruit te gaan! dit weekend heb ik niet zo veel om te tekenen maar maandag weer wel :P wat vinden jullie er al van? :D :o
Afbeelding

Lumi

Re: [DIGI][WIP] Jones on the beach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:07

Heel gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Rinkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 20:12

ooh die is heel gaaf!

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:37

Hij wordt echt zo mooi!! Ik spiekte net even op je profiel, ben je echt pas 16 :oo ?
Laatst bijgewerkt door ElineR op 28-04-17 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 21:37

Ik vind het prachtig!
Maar als ik dan iets moet zeggen, het hoofd heeft meer (vacht) detail dan de hals en borst (als dat al af is), dus daar zou je misschien nog iets kunnen doen?

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-17 21:56

Lienie_F schreef:
Heel gaaf! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :D

Dankje
Rinkex schreef:
ooh die is heel gaaf!

Danku
ElineR schreef:
Hij wordt echt zo mooi!! Ik spiekte net even op je profiel, ben je echt pas 16 :oo ?

Danku ik ben idd 16 haha
Chasingmood schreef:
Ik vind het prachtig!
Maar als ik dan iets moet zeggen, het hoofd heeft meer (vacht) detail dan de hals en borst (als dat al af is), dus daar zou je misschien nog iets kunnen doen?

Hals is nog niet af van de borst ben ik idd ook nog niet tevreden mee maar ik weet niet goed wat er mis is haha

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 11:39

al een heel stuk verder! :D bij sommige delen moeten er nog een paar details toegevoegd worden :+
Afbeelding

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 11:43

Wauw, heel mooi! :)

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 11:47

RoWi schreef:
Wauw, heel mooi! :)

danku :)

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 13:32

voor mij is ie af! tenzij er nog iets moet bijgewerkt worden dat ik over het hoofd zie? :D
ik ben er stiekem wel trots op! :P
Afbeelding

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:54

Goed hoor!
Ik persoonlijk vind de staart wat abrupt eindigen, je ziet echt nog de dikke penseel strepen.
En de achterbenen stoppen ineens, ik zou nog wat meer detail aanbrengen in het zand zodat je ziet dat de voeten verdwijnen in het zand.
En als we heel technisch gaan beginnen dan zou ik alles op dezelfde afstand van de ''lens'' als het paard scherp maken, zoals scherpte diepte ook in een foto zou werken. Dan lijken het paard en de achtergrond ineens veel minder 2 losse dingen, maar een geheel!

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 14:00

Chasingmood schreef:
Goed hoor!
Ik persoonlijk vind de staart wat abrupt eindigen, je ziet echt nog de dikke penseel strepen.
En de achterbenen stoppen ineens, ik zou nog wat meer detail aanbrengen in het zand zodat je ziet dat de voeten verdwijnen in het zand.
En als we heel technisch gaan beginnen dan zou ik alles op dezelfde afstand van de ''lens'' als het paard scherp maken, zoals scherpte diepte ook in een foto zou werken. Dan lijken het paard en de achtergrond ineens veel minder 2 losse dingen, maar een geheel!

dankjewel! :D
ik ben ook niet echt tevreden met de staart maar weet niet goed hoe ik het goed krijg :+
van het zand ga ik nog proberen aanpassen :D
wat bedoel je precies met alles op de zelfde afstand van de lens dat snap ik niet zo goed :P van waar tot waar moet ik het dan scherp maken?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 14:29

Als je scherpstelt met een camera, gaat dat op afstand. Dus bijvoorbeeld alles tussen 2 meter en 3 meter van de lens is scherp, en de rest onscherp. Op de voorbeeld foto is het moeilijk te zien omdat daar een hoger diafragma getal is gebruikt dan dat jij in jouw tekening neer zet.
Stel je lijnen voor die vanaf het paard naar de grond gaan. Elk stukje paard wat scherp is (in dit geval heel het paard) daarvan is de grond eronder ook scherp. En dit gaat dan in een horizontale lijn evenwijdig aan de lens.
Als ik een ruwe voorstelling maak denk ik dat de focus ligt tussen de twee rode lijnen. Daar zou dus alles scherp zijn. En alles daar voor en achter onscherp. Afbeelding
iets duidelijker? :=

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-17 14:35

Chasingmood schreef:
Als je scherpstelt met een camera, gaat dat op afstand. Dus bijvoorbeeld alles tussen 2 meter en 3 meter van de lens is scherp, en de rest onscherp. Op de voorbeeld foto is het moeilijk te zien omdat daar een hoger diafragma getal is gebruikt dan dat jij in jouw tekening neer zet.
Stel je lijnen voor die vanaf het paard naar de grond gaan. Elk stukje paard wat scherp is (in dit geval heel het paard) daarvan is de grond eronder ook scherp. En dit gaat dan in een horizontale lijn evenwijdig aan de lens.
Als ik een ruwe voorstelling maak denk ik dat de focus ligt tussen de twee rode lijnen. Daar zou dus alles scherp zijn. En alles daar voor en achter onscherp. [ [url=m/8AQC8Q.png]Afbeelding[/url] ]
iets duidelijker? :=

ja super hard bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 13:21

Ik vind de overgang hoofd/hals ook vrij plots. Ik zou persoonlijk nog meer details uitwerken, nu zijn er in het lijf nog veel vlakken.

PS: Ik heb de eigenares vorige week dit topic doorgestuurd. Ze wist er niet van en was aangenaam verrast :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:09

Vind het wel mooi.
Alleen de staart had idd wat fijnere lijnen mogen hebben.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 18:05

Ik vind hem heel mooi gelukt! :) Wel vind ik dat het hoofd gedetailleerder lijkt dan het lichaam.