[ART]Nieuwe leden van de Wolliewat-familie!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [ART]Nieuwe leden van de Wolliewat-familie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 05:59

Omg.... Deze zijn te leuk!

Maak je deze na of zijn de aftekeningen ed naar eigen inspiratie?

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 07:39

Wauw wat heerlijk creatief ben jij!
Je site is ook erg leuk om te bekijken :)
De prijs valt mij ook erg mee! Als je zier hoeveel tijd erin stopt.

wapitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:51

Jee, wat is dat leuk zeg! nooit meer stoppen!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:38

Ze zijn echt super goed gelukt!

Ik heb een vraag...
Zou je ook zo iets kunnen maken met echt haar van een paard/hond/kat.? Misschien afhankelijk van hoe lang de vacht is van het dier zelf? Zou wel eens leuk kunnen zijn voor vanalles. Ook heel mooi als je huisdier bv overleden is, in de plaats van sieraden krijg je dan een mini van de oorspronkelijke versie met zijn eigen haar?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:39

OMG dat konijntje. Bijna een kopie van mijn oude konijntje. Zelfs die hele houding! :wow:
Beest was voor de donder niet bang, speelde gewoon mijn hond (kilotje of 80) en als de hond te wild werd kreeg meneer gewoon een stamper op zijn neus... :+

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:49

Wat super gaaf. Maak je ook uiltjes op bestelling?
Afbeelding

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:58

Wat gaaf! Kun je ook echt beesten namaken? Zoals mijn hond bijvoorbeeld?

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:02

wat is dit geweldig!! werkelijk prachtig, ik ga je vanaf nu volgen :-)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:05

Zo,je bent echt steeds beter aan het worden zeg,mijn complimenten. Het konijn is echt net echt,ik zat te kijken of het geen voorbeeldfoto was,super goed gedaan.

Gaelles en Jennyj01,ze heeft mijn Doodlepup ook na gemaakt met het puppyhaar van mijn hond. Ze heeft er 2 gemaakt,een zittende en een staande en ze zijn erg goed gelukt. Als je zoekt op TS haar naam kom je meer topics van haar tegen met verschillende foto's en WW die ze voor bv. Bokkers heeft gemaakt.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:25

Ooohh heerlijk. Dan moet ik misschien is wat haar beginnen verzamelen hahahha. Ook manen en staart kunnen gebruikt worden voor een paard met manen? Kwestie van het realistisch te maken XD

Maar is er een minimumlengte dat het haar moet hebben ? Kan mij inbeelden dat het lastiger is met stukjes van 1 cm ofzo?

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:34

Wat super gaaf zijn deze weer geworden! Ik ben nog elke dag super blij als ik naar mijn wolliewatje kijk van mijn overleden hond... Erg speciaal..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:38

Wat gaaf!! Het ziet er ook echt super gedetailleerd uit.. Ik heb een Trimsalon en heb wel eens het idee gehad om een hartje te maken, van het hondenhaar dat ik af knip, voor de eigenaar.. Maar op de één of andere manier lukt het niet.. Wat voor soort naald gebruik jij hiervoor en waar kan ik dit bestellen.. Het viltpad bleef niet liggen, de naald brak af enz enz enz..

Misschien laat ik m'n honden, katten en paard bij je maken in de toekomst.. Lijkt me echt geweldig..

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 10:40

Alweer uitgelicht... mijn dag kan niet meer stuk. Dankjewel moderators van Bokt, dankjewel iedereen die zo positief op de Wolliewatjes reageert.

Een heleboel vragen. Ik ga ze gewoon beantwoorden aan de hand van wat ik zo zie staan.

De viltjes worden nagemaakt van foto's. Ik maak eigenlijk op dit moment enkel op bestelling omdat er daar meer dan genoeg van zijn om me leuk bezig te houden. Ik krijg vaak foto's van huisdieren, en soms sturen mensen ook haar mee van een hond, kat of paard om dat in hun Wolliewatje verwerkt te krijgen. Dat gaat heel goed. Ergens staat Chester, een oude labradorkruising die net was ingeslapen toen ik hem van foto's namaakte. De eigenaresse had haar van haar hond bewaard en dat is gemengd met schapenwol en meegevilt in het hondje. Zo heeft ze dus inderdaad een uniek aandenken aan hem met zijn eigen vacht erin verwerkt....

Staart en manen van een paard, dat is nog lastig. Ik heb daar meer aanvragen voor lopen maar het probleem is dat het heel glad en hard haar is, dat zich niet laat vilten. Ik zal eens op de amerikaanse facebookpagina waar enorm veel leden op zitten vragen of iemand daar al eens mee gewerkt heeft. Ik denk haast dat dat gedeeltelijk geplakt zal moeten worden. Er moet een oplossing voor zijn, maar ik heb hem vooralsnog niet gevonden. Zo gauw ik iets vind laat ik het weten, want dat zou natuurlijk wel superleuk zijn. Heel kleine stukjes is geen probleem, dat meng ik dan gewoon met de schapenwol die ik sowieso nodig heb voor de kleur.

Een uil heb ik nog niet gemaakt maar alles kan besteld worden. Je koopt sowieso pas als je het beestje dat ik voor je gemaakt heb goedgekeurd hebt. De Wolliewatjes zijn niet goedkoop maar je koopt alleen als je het echt iedere cent waard vindt. Het is wel zo dat ik beestjes die niet gekocht worden via mijn site of via mijn Etsyshop - die ik nog op moet starten :) - te koop aanbied.

Ik heb zelf ook een hangoorkonijn gehad dat erg op het konijn dat ik viltte leek. En dat was ook een brutale duvel. Hij domineerde de honden ook en probeerde zelfs onze arme Flatcoated retriever te verkrachten. Het arme beest kon nergens meer gaan liggen of dat konijn sprong op haar. Gelukkig ging dat over nadat ik hem had laten castreren..... <<)

Ik hoop dat ik alle vragen beantwoord heb, zo niet, stuur maar een berichtje. Ik ben superblij met alle mensen die Wolliewat nu ontdekt hebben, want hoe meer fans, hoe leuker ik het vind!

Fijn weekend allemaal, het mijne kan al niet meer stuk!

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 11:15

Ik zie net dat ik rainbow niet geantwoord heb.... sorrysorry. Ik gebruik een viltnaald. En een schuimrubber prikmat. Een hartje kun je heel makkelijk maken in zo'n hartje dat je ook gebruikt om koekjes te maken. Je legt het op de mat, vult het met haar en dan prik je tot het vast zit. De randjes kun je eventueel bijwerken als je het uit de vorm gehaald hebt.... Ik werk zelf meestal met schapenwol die ik bestel bij Meervilt of Viltorama, maar er zijn meer adressen. Maar ik heb ook met het haar van mijn eigen noorse boskat gevilt, en ook al met haar van een langharige hond. Dat kun je gewoon zo vilten, net als schapenwol. Korter hondenhaar meng ik dus, en dan kan het gewoon meegevilt worden :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:20

jeetje wat leuk zeg...

wil ik mijn ijslanderkudde nagemaakt hebben of mijn twee honden of gewoon alles :+

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:56

Wauuuw ziet er echt heel mooi uit zeg! Heel erg realistisch.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:34

Wat gaaf dan ga ik een bestelling plaatsen :D
Hoe groot zijn ze ongeveer?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:38

Omg! :wow: Dát is knap zeg!!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:08

Heel gaaf. Dat konijn.... heel mooi.

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:34

Wauw, wat ziet dat er leuk uit zeg! Echt super knap <3

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-17 13:54

Tessa_93 schreef:

Ik probeer ze onder de dertig centimeter te houden.... en als er speciale wensen zijn is er veel te regelen. Ik ben van plan ook een speciaal stukje voor mini's op mijn site te gaan maken, daar komen de heel kleintjes dan in. Die zullen niet veel groter dan een lucifersdoosje worden. En die zijn dan ook veel goedkoper. Misschien dat ik die aan sleutelhangers ga hangen of zo.... :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 13:58

Als je sleutelhangers gaat doen..... dan ben ik echt om! Want punt 1 heb ik dan een kat-proof plekje en punt 2 zie ik het ook dagelijks.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 14:51

WOUW!! Echt te leuk!!!
Wij hebben ook nog wel 2 modellen in de aanbieding.... O:)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:30

Wauw! Super mooi <3

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:49

Madelief schreef:
Tessa_93 schreef:

Ik probeer ze onder de dertig centimeter te houden.... en als er speciale wensen zijn is er veel te regelen. Ik ben van plan ook een speciaal stukje voor mini's op mijn site te gaan maken, daar komen de heel kleintjes dan in. Die zullen niet veel groter dan een lucifersdoosje worden. En die zijn dan ook veel goedkoper. Misschien dat ik die aan sleutelhangers ga hangen of zo.... :)

Oh vet. Dan word het echt een kopie van mn Gizmo. (uiltje) :D