Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
marjoke schreef:Fenrir: Dank voor je reactie. Heel fijn dat je even mee denkt. In je eerste alinea kan ik mezelf wel vinden, maar ben het toch niet helemaal met je eens. Wat de houding betreft, heb je misschien wel gelijk. Niet helemaal spontaan. Wat je citaat betreft: ik heb er dan wel bewust voor gekozen om het zo te laten staan, niet persé om het zo te schilderen. Ik heb heel veel aan het toeval over gelaten en vaak snel iets opgezet, en gekozen dat het goed was, ookal had ik het misschien net anders gewild, snap je? Dus voor mij heet dat imperfect en los gelaten..![]()
Dat niets perfect is, zei ik zelf ook al. En dat is inderdaad waar ik heen wel. Voor mij is het af en perfect als het niet perfect is. Ik weet niet of dat is wat je bedoelt.. Wel bedankt voor je tip. Daar kan ik zeker eens mee aan de slag gaan. Ik weet alleen niet of dat nu precies wordt wat ik dan wil. Ik werk normaal heel traag met heel veel pauze![]()
En ik hoef ook niet in een vakje te passen. Ik wil geen stijl nabootsen. Ik wil vooral mijn eigen ding doen en daar in groeien. Ik wil maken wat ik mooi vind, of dat nu los of binnen te lijntjes is. Op het moment vind ik dit vrije leuk om te doen, dus ik zie wel wat daar uit groeitNog eens bedankt om er een andere visie op los te laten!
marjoke schreef:Fenrir: akkoord. Realisme heeft hier inderdaad de bovenhand, maar daarom vind ik het mijne niet minder hoor. Ik ben er fier op dat ik iets anders doedie oefening met die kleuren lijkt me wel erg leik om te doen. Wel iets moeilijker uit te voeren met verf en water maar goed zeker de moeite om te proberen.
Ik ben wel erg benieuwd geworden naar wat jij maakt. Kan ik dat ergens terug vinden?