"Ibiza bordjes", prijsindicatie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:01

Ik zou ook beginnen met 10 tot 15 euro, en inderdaad eerst zorgen dat je een goed product hebt, mooie foto's, en dat je genoeg geoefend hebt dat je die kwaliteit ook vast kan houden bij nieuwe bordjes die je maakt. Dan pas kun je reclame gaan maken.
Het bordje in je openingspost is zeker een leuk idee, maar nog niet goed genoeg uitgewerkt om voor 15 euro te koop aan te bieden denk ik. De lijntjes die je hebt getrokken om de tekst tussen te schilderen zijn nog te goed zichtbaar en de verf is te transparant opgebracht. De tekst zou ik wat netter uitlijnen/centreren, de lijndikte overal hetzelfde houden of kiezen voor kaligrafie en de letters zelf ook wat netter uitlijnen tov elkaar. En dat is heel lastig, absoluut! Óf je kiest er voor om deze losse stijl gewoon te gebruiken, maar ik merk dat mensen dan al snel zoiets hebben van 'dat kan ik zelf ook wel' :+

Ik maak zelf naambordjes, en heb sinds kort ook een soortgelijk bordje te koop, maar dan worden de teksten er bij mij met een houtbrander in gebrand. http://www.abcreatief.com/art/naambord-landelijk/
Ik vraag er 30 euro voor (35 incl verzenden), maar ik zit dan ook al wat langer in het vak en heb wat meer naamsbekendheid en ervaring, en een houtbrander is best een investering net zoals de opzetstukjes die ik regelmatig nieuw moet kopen. Ook zoiets moet je natuurlijk mee tellen in je prijs. Zo heb ik ook bv gewerkt met bladgoud op naambordjes, en dat maakt zo'n bordje gewoon ineens een heel stuk duurder.

Een uurloon eraan hangen zou ik pas gaan doen zodra je meer ervaring hebt. In het begin duurt het inderdaad uren om zo'n bordje te schilderen. Dat zal je steeds beter af gaan, en over een tijdje maak je zo'n bordje met gemak in een uurtje tijd of minder zelfs :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 11:14

Bedankt voor alle reacties! Zijn echt dingen waar ik goed over na kan denken :j.

@8nnemiek Ik moest ze inderdaad nog wat verder uitgummen en ik ga het wit nog een keer overdoen, dit bleek inderdaad te transparant te zijn na het opdrogen. Sowieso moet ik erg hard gaan oefenen met mijn letters ja :+ ik ben niet zo van het 'netjes', maar misschien ga ik er gewoon stencils voor gebruiken want mijn hand is (nog) niet al te vast.
Hele gave bordjes maak jij! Echter niet wat ik wil gaan doen en ook niet de prijs waarvoor ik ze wil gaan verkopen :+ (omdat: hobby).
Dat ik erbij zette hoelang het duurde was ook zeker niet voor een uurloon en zodra ik dit vaker ga doen zal het zeker ook minder lang duren. Alleen het zagen van alles/vastlijmen/in elkaar timmeren is al best een lastig werkje wat ik ook niet alleen doe. Het verven daarbij op maakt het voor mij wel een tijdsinvestering. Het was meer om aan te geven dat ik dit niet binnen 30 minuutjes in elkaar flans :+.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, daar heb ik echt wat aan! :j

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 11:33

:)*
Op dit longboard heb ik het peace-teken in middenstuk (dus het gekleurde) gedaan door het helemaal af te plakken met schilderstape en vervolgens steeds alles wat ik wilde verven er uit te snijden. Zo kreeg ik superstrakke lijnen. Ik denk dat dit ook wel kan lukken met letters :j.

Afbeelding

8nnemiek

Re: "Ibiza bordjes", prijsindicatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 11:40

Dat longbord is heel gaaf :j

Je moet inderdaad zelf wat trucjes verzinnen om het makkelijker te maken :D Ik heb bv een snijplotter waar ik letters mee kan maken, maar heb het ook jarenlang met de hand uit vinyl gesneden, dat was ook een werk zeg :=
Maar je kan bv ook plastic stencils maken en daar letters mee aanbrengen met spuitverf bv. Er zijn een hoop leuke manieren om bordjes te maken!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 12:02

8nnemiek schreef:
Dat longbord is heel gaaf :j

Je moet inderdaad zelf wat trucjes verzinnen om het makkelijker te maken :D Ik heb bv een snijplotter waar ik letters mee kan maken, maar heb het ook jarenlang met de hand uit vinyl gesneden, dat was ook een werk zeg :=
Maar je kan bv ook plastic stencils maken en daar letters mee aanbrengen met spuitverf bv. Er zijn een hoop leuke manieren om bordjes te maken!

Uit wat voor plastic zou ik dat kunnen snijdend dan? Ik wil echt iets stevigs dus ik zat te denken aan bijvoorbeeld goedkopere placemats of iets.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 12:12

Placemats werkt prima, maar je kan bv ook een halve meter tafelzeil halen bij de gamma/hubo.. Dat snijdt zich makkelijker.
Wel opletten dat je dan een stencil-lettertype moet gebruiken ;)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 12:21

Thanks!

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 19:41

Ik heb voor nu alvast wat tips gebruikt in mijn nieuwe bordje: uitgebreider, een ander 'font' en minder basic.

Afbeelding
Al zeg ik het zelf, ik vind hem best leuk :o.

Dit weekend ga ik weer nieuwe bordjes in elkaar zetten en lak halen voor bescherming. Als deze 2 gelakt zijn zet ik ze op mijn FB-pagina :j.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 19:44

Oh wat leuk!

Weer een reden om naar Brabant te verhuizen, heb een schuur vol oud, antiek en wrakhout *\o/*

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:30

Heel gaaf, die tweede! :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:46

je 2e vind ik ook veel leuker! Persoonlijker, aansprekender, en netter afgewerkt :)

Je longboard vind ik trouwens ook heel tof :j ik zou echt meer met deze stijl gaan doen, dit valt veel meer op dan je voorbeeld uit de openingspost.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:52

Eleionomae schreef:
je 2e vind ik ook veel leuker! Persoonlijker, aansprekender, en netter afgewerkt :)

Je longboard vind ik trouwens ook heel tof :j ik zou echt meer met deze stijl gaan doen, dit valt veel meer op dan je voorbeeld uit de openingspost.

Ik vind deze twee ook veel aansprekender! Vooral het laatste bordje. Zo vind ik je bordje professioneler over komen en echt meteen 5-10 euro meer waard

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 21:16

Dankjulliewel! Edit: de letters waren overigens nog wel gewoon uit de hand, alleen het peace-teken heb ik afgeplakt etc.
@mmirriezz Hoeveel zou je er voor geven? En is het logisch dat ik hier iets meer voor wil vragen i.v.m. lastiger en meer kleuren?

Longboards ga ik helaas niet verkopen :+. Dit was een opknapper die ik gebruikt heb als kuntproject op school. Máánden aan gewerkt en nu kan ik er eindelijk mee de weg op :D (of nouja, zodra ik de wielen en trucks er op heb gezet haha).

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:44

Maar het is wel iets om in gedachten te houden, want zoiets aan de muur is wel bijzonder!

Die mevrouw van mijn bord maakte ze bv ook op surfboarden, met of zonder tekst.
Afbeelding

Die lagen rond de 150,-

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 21:47

Wauw, die is wel heel gaaf! Maar dat zou dan niet iets zijn waar ik echt een voorraad van zou maken, omdat het best veel ruimte inneemt en veel tijd kost.
Maar voor afentoe is het wel leuk :j

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:56

Zij heeft ze ook alleen als ze toevallig aan kapotte boards kan komen. Ze werkt met wat ze op dat moment kan krijgen en daardoor is niks hetzelfde en dat vind ik persoonlijk zo leuk aan haar werk :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-16 22:46

Kleine update :D

Afbeelding
Voor het tape-weghalen.

Afbeelding
En na het tape weghalen.

Deze techniek bevalt me heel goed :j. Het kost met designs als deze best wat tijd maar het is het me wel waard haha.

Wat voor soort producten zouden jullie verwachten/willen bij een 'webshop' als die van mij? Ik zit te denken aan natuurlijke dromenvangers van twijgjes en dan niet alleen simpel rond maar ook driehoekig/ruitvorm. Kleding gaat voorlopig nog niet lukken, maar enkelbandjes zie ik wel zitten (ik maak ze zelf, kost niet veel tijd).

Bedankt voor alle feedback tot nu toe trouwens :).

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:50

Wat leuk!
Nee...mooi!

+:)+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 06:40

Heel gaaf!

En ik zou gewoon vanalles maken, zo veel mogelijk verschillende soorten en dan afwachten waar de meeste vraag naar is.