Middeleeuws Tuig

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirriezz

Re: Middeleeuws Tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:43

Oh, haha xD ik legde door de bescherming van het paard de link met de me van de politie..

Misschien is het dan handiger om een stoffen kap te maken ja. Lijkt me lastig om precies pas te krijgen, maar beter te doen dan een alternatieve versie voor metalen dibbelgekromd plaatwerk

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 12:11

Ik ken overigens niets van middeleeuws tuig, maar zo'n bescherming voor het hoofd van een paard kan je misschien maken vab EVA foam. Dat materiaal wordt vaak gebruikt in de cosplay wereld voor harnassen/bescherming/etc dus lijkt mij wel stevig genoeg.

Veel succes alvast!

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 23:23

Hey allemaal!

Ik heb mijn best gedaan en het is best prima geworden! Alleen de achterkant is niet super.

Ik ga morgen betere foto's maken, maar voor de geïnteresseerden:

Afbeelding
Denk wel dat ik het paarse kapje tussen de oren onder het bruine ding doe, ziet er denk ik beter uit.

(Ik heb hem op de foto net verplaatst en hij heeft zijn voeten nog niet goed gezet, normaal hangt de deken net wat hoger!)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:27

Historisch gezien is het niet helemaal correct(waarschijnlijk ook niet helemaal de insteek), maar het staat je paard wel erg leuk :D

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 10:48

Oei dat past idd niet onder de titel 'middeleeuws tuig' :')

Wel supernetjes afgewerkt en 't past hem goed! Mag 'k vragen wat je als onderzoeksmateriaal hebt gebruikt? Aangezien je eerder postte dat je er wat onderzoek voor moest doen en dan foto's maken van het proces.

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-17 15:33

Nee klopt het is niet helemaal historisch correct. Maar met de middelen (Lees geld) lukte het ff niet beter.
Zal later wel eens de afbeeldingen plaatsen die ik gebruikt heb.