[VER] kort verhaal over pesten, anorexia en snijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ODonoghue

Re: [VER] kort verhaal over pesten, anorexia en snijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 09:07

Wat een reacties! Ook met super handige tips,
Denk dat ik vanmiddag een topic aanmaak met een apart verhaal :)

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 15:06

Als je verder gaat schrijven, volg en lees ik graag mee +:)+ :j

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 16:12

MusicIsLife schreef:
Als je verder gaat schrijven, volg en lees ik graag mee +:)+ :j

Dankje :))

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:25

Je hebt een prachtige stijl!
Ik zou graag langere verhalen van je zien, misschien ook over iemand die gepest wordt, want ik vind dat je dit onderwerp heel goed verwoordt :j

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 16:30

Lonneke2001 schreef:
Je hebt een prachtige stijl!
Ik zou graag langere verhalen van je zien, misschien ook over iemand die gepest wordt, want ik vind dat je dit onderwerp heel goed verwoordt :j

Dankjewel :)

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:24

Je kan mooi schrijven, echt waar! Toch wil ik meegeven dat je een eetstoornis niet van de 1 op de andere dag krijgt. Vaak gaat het over jarenlang zelfhaat en niet om kunnen gaan met emoties. Het gaat niet over eten. Op Proud2bme kun je goeie research doen!

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:30

Wat heb jij een gave schrijfstijl! Het onderwerp spreekt me niet heel erg aan, maar je manier van schrijven wel! +:)+

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 21:05

BrechtCarlos schreef:
Je kan mooi schrijven, echt waar! Toch wil ik meegeven dat je een eetstoornis niet van de 1 op de andere dag krijgt. Vaak gaat het over jarenlang zelfhaat en niet om kunnen gaan met emoties. Het gaat niet over eten. Op Proud2bme kun je goeie research doen!

Wist ik, maar ik was heeel stiekem te lui om meerdere dagen voorbij te laten gaan O:)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 21:05

Tarenko schreef:
Wat heb jij een gave schrijfstijl! Het onderwerp spreekt me niet heel erg aan, maar je manier van schrijven wel! +:)+

Dankjewel!
Wat soort onderwerpen vind jij leuk? Dan kan ik wat inspiratie opdoen voor onderwerpen

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:09

ODonoghue schreef:
Tarenko schreef:

Dankjewel!
Wat soort onderwerpen vind jij leuk? Dan kan ik wat inspiratie opdoen voor onderwerpen

Ehm ehm... :') Ik vind eigenlijk heel veel leuk! Ik krijg alleen een beetje de kriebels van in jezelf snijden :o

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 22:10

Tarenko schreef:
ODonoghue schreef:

Dankjewel!

Ehm ehm... :') Ik vind eigenlijk heel veel leuk! Ik krijg alleen een beetje de kriebels van in jezelf snijden :o

Kan ik me voorstellen :') Wil een volgverhaal beginnen maar moet nog een beetje denken waarover. Komt vast goed :j

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 19:02

Ik heb even nagedacht, en ben tot een onderwerp gekomen waar ik meer vanaf weet. Helaas is dit verhaal niet spannend, of heb ik er niet echt mijn best op gedaan, verhaal is verhaal toch :')

(snel tussen het leren door getypt, nu geen tijd om echt te schrijven, dat doe ik in de vakantie wel weer)

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=149&t=1892536

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 08:10

Zo, ik heb nu pas de tijd om feedback te schrijven, dus ik hoop dat je er nog wat aan hebt! :o

" Schichtig kijk ik achterom," tot "mijn ondergoed voor sta." Vind ik super mooi geschreven echt mijn complimenten! +:)+ Het gevoel/beeld wat je hierbij creëert is duidelijk, en komt goed over! Helemaal top dus!

Vanaf daar vind ik alles nogal snel gaan, ik weet verder niks over het verleden van je personage, maar bij mij ging het niet snel zeg maar.. Je zou beter het in stukjes kunnen opdelen, en wat dingen toevoegen, al is het maar: "Ik ga naar school, gelukkig, even mijn gedachten verzetten" dat maakt het als lezer wat duidelijker, gezien dit nogal op elkaar is :)

En bij de volgende zin: "Razendsnel typ ik in de bovenste balk op internet in:
"snel gewicht verliezen"
Ik kom op een pro-ana site terecht"
Je zou hier beter van kunnen maken:
"Razendsnel typ ik in de bovenste balk op internet in: "Snel gewicht verliezen". Via daar kom ik wat te weten of het zo genaamde pro-ana, meisjes die graag mooi en dun willen zijn. Dat wil ik ook wel! Mijn nieuwschierigheid wekt me, en daarna kom ik op een pro-ana site terecht. "
Tenminste dit is wat ik zou doen :) . Als je razendsnel gewicht verliezen intypt kom je namelijk niet gelijk bij een pro-ana site terecht ;) .

En dan het volgende stukje:
Citaat:
Zodra ik klaar ben met lezen loop ik op mijn gemak naar de wc, waar ik voorzichtig een vinger in mijn keel stop. Alle begin is moeilijk, flitst er een stem door mijn hoofd zodra het niet lukt. Wie is die stem?
De warme prut glijdt door mijn keel, en belandt met een zachte plons in de wc. Ik zie calorieën in de wc liggen.

Dit is weer zo'n puntje wat niet helemaal in mijn ogen waar is. Maar dat ligt totaal niet aan jou, maar dat is omdat ik zelf in dit gezichtspunt heb gestaan :) . Maar dit is verder heel mooi geschreven maar ik zou er persoonlijk dit van maken:

Citaat:
Zodra ik klaar ben met lezen loop ik op mijn gemak naar de wc, waar ik voorzichtig een vinger in mijn keel stop. Ik wil alles wat ik heb gegeten vandaag weg hebben, het moet uit mijn lichaam. Bij de gedachte dat ik zoveel heb gegeten vandaag wordt ik helemaal naar, het moet er uit. De eerste poging lukt niet, Alle begin is moeilijk, flitst er een stem door mijn hoofd zodra het niet lukt. Wie is die stem?
De warme prut glijdt door mijn keel, en belandt met een zachte plons in de wc. Ik zie calorieën in de wc liggen. Bah!

:)

Het stuk daarna is ook mooi, maar ook daar heb ik een puntje die ik persoonlijk zou verbeteren.. :o
Op een gegeven moment zeg je: " Centimeter voor centimeter verplaats ik het mes naar rechts, een hele streep trekkende over mijn buik. Het laat een stekende pijn achter, waar ik elke seconde meer van geniet."
Opzich vind ik dit een heel mooi stuk. Maar toch zou ik het zelf (En dat is puur door mijn eigen stand hierin) het veranderen in:
" Centimeter voor centimeter verplaats ik het mes naar rechts, na een kleine streep stop ik even, ik geniet van de stekende pijn die hij achterlaat. Wat heb ik dit verdiend, maar de geniet flow duurt maar een paar seconde waarna ik weer alle woorden terug in mijn hoofd krijg.
'Niemand mag je'
'Varken'
'Kijk uit je doppen dikkert'
Het doet zeer, ik pak het mes en trek nog een streep. De pijn steekt en de vorige snee steekt ook nog, waar ik elke seconde meer van geniet.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen met mijn feedback.. Ik hoop dat je er wat aan hebt en ik ga je volgende verhaal ook zeker volgen :j. Vragen mag je gerust stellen :)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:13

Dankjewel voor je feedback! Ik heb er echt veel aan, heb er echt van geleerd en zal het zeker meenemen in m'n volgende verhaal! :)

roosje2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:25

Wauwie top talent alert ;)

ODonoghue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 11:32

roosje2003 schreef:
Wauwie top talent alert ;)

Hahahaha awhh Dankje :o

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 12:05

ODonoghue schreef:
Dankjewel voor je feedback! Ik heb er echt veel aan, heb er echt van geleerd en zal het zeker meenemen in m'n volgende verhaal! :)

Mooi zo, en graag gedaan! :)