[SCH] Who's afraid of red, yellow, blue...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:18

Schitterend <3

Heeft echt wat weg van mijn Blue :j

Anoniem

Re: [SCH] Who's afraid of red, yellow, blue...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 17:21

Gaaf zeg!
Hij is wel heeeul goed gelukt :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 20:32

Dank voor alle reacties! Wauw :D
Volgens mij heb ik een ieder die daarom vroeg via PB benaderd inmiddels :)

Marrie_L schreef:
Prachtig! Hoe krijg je het voor elkaar? Bij mij wordt het altijd een grote plas uitgelopen water met een klein beetje kleur als je goed zoekt :')

Heb je het tussendoor iedere keer laten drogen? En hoe heb je het gedaan met kleuren over elkaar? (Misschien kan ik er nog wat van leren ;) )

Herkenbaar :j ik heb zelf mijn doosje aquarel al een jaar of 10 ( :o ) in de kast liggen. Meer dan een bruin plasje werd het niet. Extreem frustrerend.
Tijdens de challenge van afgelopen jaar weer gaan experimenteren. En het helder houden van de kleuren bereik je zeker door geduld te hebben en te wachten tot een eerdere laag droog is. Heldere mengingen krijg ik door ervoor te zorgen dat er veel pigment in de betreffende druppels zit :)

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 09:08

Wat gaaf, abstract en toch heel herkenbaar. De kleuren matchen goed bij elkaar. :) Ik vind het ontzettend knap dat je zoveel technieken en materialen beheerst!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 12:26

Steefz dankjewel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:38

Ik vind het kleurrijke effect en de spetters echt zo gaaf :+: Mooi weer!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 14:42

Aquarel mijn favoriete materiaal. Mooi gedaan hoor. Ik vind juist alle te natte aquarellen niet zo mooi.

Je kunt met waterverf heel donkere en sterkgepigmenteerde schilderijen maken. Zeker met tube verf van goede kwaliteit.

Ik heb jaren fijnschilderles gehad van iemand die dierportretten maakte met aquarel. Foto kwaliteit echt. Alleen vergt het veel geduld, weinig water en heel fijne kwasten. Dan wordt het ook geen kliederboel en kun je de verf zelfs dekkend gebruiken.

Helaas laten mijn brakke handen het niet meer toe zo fijn te werken. Mis het best wel.

Esit ik dacht ook aan het vage schilderij waar ik jaren in de treintegenaan heb gekeken. :+