[TEK][WIP] Bengaalse kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 21:12

Ah heb jij ook bengaaltjes <3

Haha bedankt! Ben alleen niet zo tevreden over de staartaanzet maar weet niet goed hoe ik dat beter kan maken. Misschien dat ik er later nog eens naar kijk.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:18

Ik heb er zelfs drie :D

Ik denk dat het door de hoek van de foto lastig was om ind een goede staartaanzet te maken. Daardoor lijkt het hoofd ook wat te klein t.o.v. het schouderdeel -wat iemand anders hier ook al zei.
Dat gezegd hebbende: verhoudingsgewijs hebben Bengalen een ook wat kleiner kopje, op een wat langere nek.
Je ziet aan de vachttekeningen dat het hier om een Gaal zou kunnen gaan, maar omdat je het recht in zn snoetje kijkt is het moeilijker daar de andere kenmerken te tekenen. Zo van voren zou je de snuit wat wat groter/opvallender/meer naar voren kunnen maken en de oortjes nét wat kleiner. https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Als je ooit eens een Gaal en profil tekent, dan zul je zien dat ze een duidelijk rechte neusbrug hebben, met (bijna) geen deukje in de overgang tussen neus en schedel :)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Bimmerd

Re: [TEK][WIP] Bengaalse kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 21:35

Wauw hij is erg mooi geworden! De vachtstructuur ziet er erg goed uit, ook met die vlekken. Je ziet het vaak gebeuren dat die vlekken er echt opgeplakt lijken, maar dat is bij jou helemaal niet het geval +:)+

Wat betreft de aanzet van de staart, die oogt wat breed (met name aan de voor ons linkerkant van de staart zegmaar, daar mis ik een stukje kattenbips). Ik ben geen bengaal kenner dus kan zijn dat dat bij bengaaltjes hoort maar ik denk dat daar het probleem zit.

Ik heb even gegoogled en vond deze foto. Dat katje zit wel redelijk in dezelfde hoek als hoe jij die van jou hebt getekend. Alleen zn staart ligt op een andere manier, maar bij deze is daardoor de aanzet van de staart wel heel duidelijk. Misschien heb je er wat aan. Ik denk namelijk dat het nog redelijk makkelijk te fixen is :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 10:33

Bedankt voor de reacties en tips!!
Ik ga er nog eens naar kijken.

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:36

Die vacht is echt heel mooi geworden! :j

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:53

Je tekening is super mooi! goed gedaan