bettyvn schreef:wauw!! jou stijl is eecht zo anders als dat standaart! echt gaaf
ik durf bijna nie te vragen maar hoe maak jij je achtergronden zo mooi zwart? of dis het gewoon priegelwerk met photoshop?
Deels photoshop, deels rekening houden met de omstandigheden. Degenen waarvan de achtergrond zo zwart is is telkens een wit paard en een donkere achtergrond (bos). En als je dan weet in photoshop hoe en wat is dat in '123' gedaan. Met een bruin paard ga ik het niet gaan proberen

Het liefst zou ik een paard in actie willen bijvoorbeeld in een opening van een binnenbak (dat de zon op het paard valt) en dat de achtergrond op de originele foto al relatief zwart is zodat ik weinig moet photoshoppen maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken en waar momenteel. En aan studiofotografie begin ik niet (voorlopig)
gewone blackfoto's gaat wel maar toch krijg ik daar niet dezelfde gevoeligere platen uit als dat ik alleen ben met de paarden om ze te fotograferen.En veels te uitgebreid antwoord maargoed

Bedankt iedereen!!
. Dat 2016 een mooi onweer en paardenjaar mag worden!
bedankt om te kijken