[DIGI][WIP] Arabian Desert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 12:33

Bonjoy schreef:
Jeetje, het wordt steeds mooier!

Goed om te horen! Tempo ligt hoog. Onwijs leuk is dit om te maken. Voor het eerst een woestijn, met meerdere paarden!

Riraito schreef:
Die achtergrond :wow: Alles is trouwens <3 maar vooral toen je er nog mee aan het prutsen was en je die grove stippen nog zag, wauw.

Is ook altijd leuk om terug te kijken. Want ik was een beetje de wanhoop nabij hoe de lucht ging worden kwa kleuren en combinatie. Wat ik eerst in gedachte had pasten niet goed, dus ben bij eindelijk een weg heb gevonden om heen te gaan!

Pluizebolpum schreef:
Wauw. Ben net zelf een beetje begonnen met wat digitaal prutsen dus snap helemaal hoe moeilijk het is en hoeveel werk er in gaat zitten om het zo mooi te krijgen. Ga graag een beetje meekijken hoe dit afloopt.

Ben wel erg benieuwd naar de achtergrond en voorgrond. Doe je dat uit je hoofd of met referentieplaatjes? Dat stof lijkt ook wel steeds echter, knap hoor...

Vind sowieso bij alles wel veel tijd in verloren gaat. Ik doe het nu zo lang dat ik wel een bepaalde snelheid in kan vinden, maar toch blijft kunst altijd een vak apart. Of je nou traditioneel tekent of digitaal.

Referentie plaatjes, dus texture in een patroon van het zand, beetje kijken hoe achtergronden verdeeld word op de horizon van een woestijn, vond hem eerst wat te leeg. Dus heb maar zandbergen toegevoegd eraan. Om meer diepte te veroorzaken. Voor luchten kijk ik ook vaak gewoon op het internet wat de leuke kleuren combinaties zijn!

LaCiega schreef:
Twee kleine tips/aandachtspuntjes zijn wel de wangen van het linker paard en het veulentje. Bij het linker paard lijkt het alsof de achterzijde te verg stopt en bij het veulen ook, waardoor het lijkt alsof de nek dichterbij is dan het hoofd. Het tweede puntje is de staartwortel van het middelste paard :) maar die is ale erder genoemd.

Dankjewel. Zal ik meenemen als ik weer verder ga met de paarden!

Uska schreef:
Wauw! Prachtig hoe je die sfeer er in weet te krijgen :j

Thank you! :D

Aleeneh schreef:
Jeetje wat prachtig. Hoe pak jij het maken van zo'n achtergrond aan? Al die details in het zand en de lucht.. knap hoor!

References foto's eerst zoeken en in mijn hoofd houden wat ik wil. Bonjoy wou een woestijn, dan ga ik mij meer verdiepen in het landschap van de woestijnen. Die zijn natuurlijk al heel anders dan bossen.
Daarna gewoon een kwast pakken en smijten maar. Hier wil ik donkere kleuren, daar lichte kleuren en wat voor kleuren (zie eerste schetsen: Image 1 )

Daarna werk ik dit iets meer uit! ( schets 2 )

In dit geval zitten we meer in een woestijn, dus ik vind dat al wat 'korrelig over komen'. dus ik heb gekozen om met grote grove stippen eerst te werken. Je kan in photoshop een functie aanzetten waardoor die heel veel rondjes naast elkaar zet. Je werkt steeds groter naar kleiner. Tot je een beetje een mooie vloeiende patroon hebt, maar met texture. Met de lucht heb ik gesmokkeld door hem toch wat te bluren. Werkte net even wat beter :)

Chasingmood

Re: [DIGI][WIP] Arabian Desert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 12:45

Jeeeeeeeeetjeeee!!
Wat mooi <3 _/-\o_

Die zand ribbels op de voorgrond _/-\o_

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:18

Stiekem pak je gewoon een of meerdere foto's voor de achtergrond..

Ik kan niet eens normaal gras maken zonder het een 'kinder tekening' te laten lijken :+

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 15:20

jeetje wat kan jij dit gaaf zeg :wow:

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 22:07

puppy1128 schreef:
Stiekem pak je gewoon een of meerdere foto's voor de achtergrond..

Ik kan niet eens normaal gras maken zonder het een 'kinder tekening' te laten lijken :+

stttt... niet zeggen .. :') hahaha. Dan zal ik zoveel sneller klaar zijn als ik aan foto manipulatie zal werken.

Ik stel je gerust, gras is ook mijn zwakke plek en meestal pak ik oude tekeningen, combineer ik het gras met elkaar en lijkt het wat.... vroeger was ik echt fanatiek gras tekenaar _O-

Nieuwe Wip! vandaag niet heel veel tijd gehad. Dus beetje aan schaduwen zitten prutsen van het oudste paard. Heb eens wat anders geprobeerd dan normaal :j

Afbeelding

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 22:13

Wauw!

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:16

OMG normaal reageer ik niet op dit soort topics omdat ik het gewoon net niet mooi vind. Maar wat hier te voorschijn komt WAUWIE. Ben helemaal verliefd. Ik zag op je fb de prijzen, maar zijn deze nog steeds geldig? Want dan hou ik jou in mijn achterhoofd voor in de toekomst.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 08:24

Wauw!

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:22

Jeetje, wat prachtig zeg! Ontzettend knap dat je zoiets moois kan maken!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 10:43

Ik zit er nu serieus over na te denken om ook nog een portret (alleen hoofdjes) van het drietal te laten maken, zo mooi vind ik het :o

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:42

wauw wat gaaf!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:49

Wauw, heel erg mooi! <3

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:52

Jeetje wat ontzettend knap!!

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 12:52

Jeetje wat ontzettend knap!!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 13:48

Pffff, het is echt bizar hoe jij vooruit bent gegaan sinds HN. :')
Die achtergronden, jeetje mina +:)+ En de schaduwen van de paarden zijn zo realistisch geworden!

Enige wat me een beetje stoort is het hoofd van het veulen, kan zijn omdat de schaduw nog lang niet af is, maar het lijkt een beetje alsof de neus schuin loopt ten opzichte van het 'voorhoofd'. En de wang zit iets te ver naar voren, het oog zit er nu vrijwel achter terwijl dat normaal boven de wang zit.

Ik volg in ieder geval. :D

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 14:43

Wauw, wat waan-zin-nig knap! Serieus, heel erg mooi. Ik volg, ben benieuwd naar het eindresultaat! :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:16

Tot nu toe al super gaaf. Achtergrond is om verliefd op te worden! <3

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 15:29

Wat een lekkere stijl heb jij! *\o/* Prachtig die achtergrond! Enige commentaar dat ik heb, maar daar ga je misschien nog aan werken, is dat ik het idee heb dat de lichtval op de paarden niet overeenstemt met de lichtbron van je achtergrond. Daardoor voelt het voor mij nog niet als een geheel, maar alsof de paarden in de achtergrond geplakt zijn, om het wat bot te zeggen.

Ik vind wel echt het 1001 nacht-kleurenschema dat je neerzet erg mooi gelukt! Gaaf! :j

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:45

Ohhh wat mooi! <3

Rachelle_DL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:45

Prachtig! <3

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:31

Waaauuuw, prachtig <3
Ben erg benieuwd naar het eindresultaat :)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 17:34

Alweer zo'n mooi werk, gaaf!

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-15 21:52

chamion schreef:
OMG normaal reageer ik niet op dit soort topics omdat ik het gewoon net niet mooi vind. Maar wat hier te voorschijn komt WAUWIE. Ben helemaal verliefd. Ik zag op je fb de prijzen, maar zijn deze nog steeds geldig? Want dan hou ik jou in mijn achterhoofd voor in de toekomst.

Dankjewel!!
50 euro is de basis prijs voor mijn tekeningen. Hoe moeilijker de opdracht, hoe duurder het is :j

Suliko schreef:
Pffff, het is echt bizar hoe jij vooruit bent gegaan sinds HN. :')
Die achtergronden, jeetje mina +:)+ En de schaduwen van de paarden zijn zo realistisch geworden!

Enige wat me een beetje stoort is het hoofd van het veulen, kan zijn omdat de schaduw nog lang niet af is, maar het lijkt een beetje alsof de neus schuin loopt ten opzichte van het 'voorhoofd'. En de wang zit iets te ver naar voren, het oog zit er nu vrijwel achter terwijl dat normaal boven de wang zit.

Ik volg in ieder geval. :D

Hihi, HN is inmiddels ook wel een hele tijd terug!! wie was jij op HN?

Jaa, klopt! Ik moet nog alle schaduwen aanpassen. Maar bedankt voor het hoofdje. Zal kijken wat ik aan het hoofdje kan gaan doen!

mylittlejoy schreef:
Wat een lekkere stijl heb jij! *\o/* Prachtig die achtergrond! Enige commentaar dat ik heb, maar daar ga je misschien nog aan werken, is dat ik het idee heb dat de lichtval op de paarden niet overeenstemt met de lichtbron van je achtergrond. Daardoor voelt het voor mij nog niet als een geheel, maar alsof de paarden in de achtergrond geplakt zijn, om het wat bot te zeggen.

Ik vind wel echt het 1001 nacht-kleurenschema dat je neerzet erg mooi gelukt! Gaaf! :j

Zal het meenemen! De schaduwen moeten inderdaad nog druk aangepast worden. Hihih, wil vaak te veel tegelijk. heb nooit en vast patroon!!

Iedereen verder super bedankt!! En uitgelicht!! dankjewel! :j Ik hoop vanavond nog even verder te kunnen gaan. Maar moet nog even papierwerk gaan doen! Spoedig weer een update *D

Triquetra3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:54

Gaaf Joyce, alle drie je kanjers zo vast laten leggen <3
Het is nu al mooi, dus ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 23:45

Die achtergrond is echt ziek mooi! Mega knap
De paarden overigens ook!

Ga je nog iets doen met het kolletje van het middelste paard?