Bonjoy schreef:Jeetje, het wordt steeds mooier!
Goed om te horen! Tempo ligt hoog. Onwijs leuk is dit om te maken. Voor het eerst een woestijn, met meerdere paarden!
Riraito schreef:Die achtergrondAlles is trouwens
maar vooral toen je er nog mee aan het prutsen was en je die grove stippen nog zag, wauw.
Is ook altijd leuk om terug te kijken. Want ik was een beetje de wanhoop nabij hoe de lucht ging worden kwa kleuren en combinatie. Wat ik eerst in gedachte had pasten niet goed, dus ben bij eindelijk een weg heb gevonden om heen te gaan!
Pluizebolpum schreef:Wauw. Ben net zelf een beetje begonnen met wat digitaal prutsen dus snap helemaal hoe moeilijk het is en hoeveel werk er in gaat zitten om het zo mooi te krijgen. Ga graag een beetje meekijken hoe dit afloopt.
Ben wel erg benieuwd naar de achtergrond en voorgrond. Doe je dat uit je hoofd of met referentieplaatjes? Dat stof lijkt ook wel steeds echter, knap hoor...
Vind sowieso bij alles wel veel tijd in verloren gaat. Ik doe het nu zo lang dat ik wel een bepaalde snelheid in kan vinden, maar toch blijft kunst altijd een vak apart. Of je nou traditioneel tekent of digitaal.
Referentie plaatjes, dus texture in een patroon van het zand, beetje kijken hoe achtergronden verdeeld word op de horizon van een woestijn, vond hem eerst wat te leeg. Dus heb maar zandbergen toegevoegd eraan. Om meer diepte te veroorzaken. Voor luchten kijk ik ook vaak gewoon op het internet wat de leuke kleuren combinaties zijn!
LaCiega schreef:Twee kleine tips/aandachtspuntjes zijn wel de wangen van het linker paard en het veulentje. Bij het linker paard lijkt het alsof de achterzijde te verg stopt en bij het veulen ook, waardoor het lijkt alsof de nek dichterbij is dan het hoofd. Het tweede puntje is de staartwortel van het middelste paardmaar die is ale erder genoemd.
Dankjewel. Zal ik meenemen als ik weer verder ga met de paarden!
Uska schreef:Wauw! Prachtig hoe je die sfeer er in weet te krijgen
Thank you!

Aleeneh schreef:Jeetje wat prachtig. Hoe pak jij het maken van zo'n achtergrond aan? Al die details in het zand en de lucht.. knap hoor!
References foto's eerst zoeken en in mijn hoofd houden wat ik wil. Bonjoy wou een woestijn, dan ga ik mij meer verdiepen in het landschap van de woestijnen. Die zijn natuurlijk al heel anders dan bossen.
Daarna gewoon een kwast pakken en smijten maar. Hier wil ik donkere kleuren, daar lichte kleuren en wat voor kleuren (zie eerste schetsen: Image 1 )
Daarna werk ik dit iets meer uit! ( schets 2 )
In dit geval zitten we meer in een woestijn, dus ik vind dat al wat 'korrelig over komen'. dus ik heb gekozen om met grote grove stippen eerst te werken. Je kan in photoshop een functie aanzetten waardoor die heel veel rondjes naast elkaar zet. Je werkt steeds groter naar kleiner. Tot je een beetje een mooie vloeiende patroon hebt, maar met texture. Met de lucht heb ik gesmokkeld door hem toch wat te bluren. Werkte net even wat beter