Teken programma's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 22:28

Wat bedoel je precies met een transparante filter? Het klinkt namelijk als een nieuwe laag :) Als je bij je lagen kijkt staan er onderin het lagen boxje een aantal knopjes als het goed is. Het witte velletje (staat volgens mij bij GIMP helemaal links) is een nieuwe laag. Dus een transparant 'vel' bovenop je vorige laag. Dus stel je maakt een schets in laag 1, dan klik je dus op die knop en dan komt er een nieuwe laag (lagen kan je ook verslepen, mocht deze op de verkeerde plek terecht komen). Op die laag kan je dan bijvoorbeeld de omlijning maken of beginnen met kleuren. Vervolgens kan je de schetslaag onzichtbaar maken met het oogje bijvoorbeeld.

Of bedoel je iets anders?

In deze tutorial wordt overigens een beetje uitgelegd hoe lagen werken enzo:
https://www.youtube.com/watch?v=7OhrjopCjmA

Misschien heb je daar wat aan :)

LoveGlove

Re: Teken programma's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-15 23:16

ik begin het al langzaam te snappen met de lagen. De schets is nu af maar nu komt het filteren zodat ik makkelijk kan inkleuren (eigenlijk overkleuren :')) Om te leren hoe je de kleuren moet gebruiken. Dus de vraag, hoe filter je? (gaat nu pas het filmpje kijken :+)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 06:34

Wat bedoel je precies met filteren om in te kleuren? Ik gebruik nooit een filter, maar kleur in met de brushes.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 08:09

KoudbloedKim schreef:
Wat bedoel je precies met filteren om in te kleuren? Ik gebruik nooit een filter, maar kleur in met de brushes.

Ja nu gewoon een soort overkleuren zodat ik als ik echt begin hiermee een beetje weet hoe ik de kleuren moet gebruiken

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 19:42

Op YouTube kun je een uitleg vinden over de basis dingen van gimp. Die is heel handig en dan snap je het misschien wat beter. Mij heeft het wel geholpen.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 23:27

Ja ik kijk af en toe ook filmpjes als ik iets niet snap. Maar tot nu toe lukt het wel