[WIP][TEK] enorm pastel project

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blixem

Re: [WIP][TEK] enorm pastel project

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:30

Wow ruilen van talent <<) als ik dat heb :roll:

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 15:31

Haha myrthe dit kun jij ook :j

Kleine update ..
Tips zijn zeer welkom. Vooral voor het lijf en de overgang hoofd/lijf.

Afbeelding

En cat for scale :D
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 16:46

Ik vind het aan de rechterkant (voor mij) van het gezicht niet kloppen

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-15 17:09

Tell me what to do :D

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:22

Tyrcanol schreef:
Tell me what to do :D

Ik weet niet wat ik er aan zie :')
Maar misschien ligt het er ook aan dat je hem nog niet af hebt :j
Dus maak hem eerst maar af

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 11:10

Afbeelding

Zo al iets beter ?

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 11:24

Wow petje af! Ik kan aardig tekenen, maar pastel... Nooit geprobeerd. Lijkt mij al moeilijk om de juiste kleurcombinaties te krijgen. Heb overigens wel prachtige schilderijen gemaakt. Want tjah, daar ligt mijn talent toch echt wel meer ;) En van die gewone schetsen hè, als je je even verveelt :P Maar weer terug naar jouw tekening... Ik vind dat de rechterwang (dus niet aan de kant van het lichaam) wat te groot is. Ook vind ik de ogen erg verschillend (al komt dat denk ik door 1 klein detail :+ ). Het linkeroog heeft 2 witte streepjes en de ander niet. Hierdoor krijg ik er gelijk al een raar beeld van :')
Maar (nog een keer :P ) WOW HEE! Ga zo door ;)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:08

laura1204 schreef:
Wow petje af! Ik kan aardig tekenen, maar pastel... Nooit geprobeerd. Lijkt mij al moeilijk om de juiste kleurcombinaties te krijgen. Heb overigens wel prachtige schilderijen gemaakt. Want tjah, daar ligt mijn talent toch echt wel meer ;) En van die gewone schetsen hè, als je je even verveelt :P Maar weer terug naar jouw tekening... Ik vind dat de rechterwang (dus niet aan de kant van het lichaam) wat te groot is. Ook vind ik de ogen erg verschillend (al komt dat denk ik door 1 klein detail :+ ). Het linkeroog heeft 2 witte streepjes en de ander niet. Hierdoor krijg ik er gelijk al een raar beeld van :')
Maar (nog een keer :P ) WOW HEE! Ga zo door ;)

Bedankt jij legt het uit _/-\o_

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 18:44

bedankt :)
Ik kan juist helemaal niet met verf overweg haha.

Wat bedoel je precies met de witte streepjes?
Twijfel nog een beetje of ik de glans in het voor ons linker oog moet verplaatsen

laura1204

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:33

Nee hoor, aan de glans moet je niks meer doen!
Dit bedoel ik met die witte vlekjes/haartjes:

Afbeelding

hoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:14

Ik vind dat je erg leuk op weg bent! Misschien lukken nu een aantal dingen nog niet perfect, maar elke tekening die je maakt geeft nieuwe ervaring en inzicht voor een volgende keer. Ik heb een tip voor je waar je nu misschien niet zo veel aan hebt, maar in de toekomst misschien wel. :Y)

Op bokt zijn veel tekenaars die alleen globaal een schets op zetten en dan vanaf een punt meteen op de vierkante millimeter gaan zitten pielen om dat stukje vast perfect te krijgen. Dat gaat heel prima mits je schets helemaal perfect is en je de foto echt exact kopieert. Je mist dan wel overzicht van het geheel waardoor er in latere fase soms foutjes in blijken te zijn geslopen waardoor de anatomie of blik niet meer helemaal kloppen. Dat is dan moeilijk nog op te lossen. Het papier is vaak al verzadigd en gummen gaat nauwelijks. En dit is precies waar jij nu tegenaan loopt.

Misschien kan het voor jou goed werken om op een andere manier te werken. Zet je schets op en ga daarna met krijt alle highlights vast licht/wit maken, en alle darkpoints maak je vast donker/zwart. Kijk dan goed naar het geheel. Wanneer die darkpoints en highlights op de goede plek zitten zie je in het geheel direct of de anatomie goed is. Zo niet, zit je nog in een stadium waarin het makkelijker is iets te veranderen omdat je papier nog niet verzadigd is.
Vervolgens kan je je basis laag afmaken door de overige vlakken ook vast wat kleur te geven. En dáárna ga je pas met de potloden over alles heen om de details mooi te maken.

Ga dat eens een keer proberen!