[DIGI][WIP] Paard van Strasshorse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 13:11

BiancaKing13 schreef:
Heel mooi! Ik had nog even een vraagje: Ben ook begonnen met GIMP maar hoe kun je als je een schets over een foto hebt gemaakt de achtergrond weghalen maar de schets laten staan?

Je zou dan meerdere lagen moeten hebben :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 16:56

Chasey schreef:
Het spijt me zeer, maar de schets is letterlijk overgetrokken. En het inkleuren is een filter.... Het is 1 op 1...
Ik vind het niet kunstig.

Waar heb jij het over??

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:44

Moet ik daar serieus op in gaan? Weet je dat zeker?
Niet de bedoeling om hier een discussie op te starten lijkt mij, maar goed... er wordt gevraagd waar ik het over heb. Dus bij deze:
Ik geef mijn mening dat IK het NIET 'kunstig' vind om een foto over te trekken en vervolgens dmv filters erover te gooien ons te laten denken dat het handmatig ingekleurd is.
Dat vind ik jammer, want veel trappen er ook nog in ook nog.

Oh, en voordat je je afvraagt hoe ik tot die conclusie ben gekomen: Ik heb de plaatjes van TS en de foto die later gepost wordt in mijn eigen Photoshop geïmporteerd en ze vervolgens als transparante lagen (van ongeveer 50%) op elkaar gelegd, en raad eens wat. En exacte match! Zelfs de 'inkleur kunsten' komen exact overheen...

Maar dat moet TS zelf weten. Maar dan zie ik liever weer een andere handmatige inkleur poging, zoals haar vorige topic! Daar waar ze het wél zelf probeert.

En dit typ ik niet om TS de grond in te boren. Ik geef gewoon mijn mening hoe ik daar tegenaan kijk.
Vind het gewoon jammer dat ze mensen op het verkeerde spoor zet. En zichzelf voor de gek houdt. Of moeten mensen die net als ik denken altijd maar hun klep dicht houden?
Ik geef een mening over wat ik zie, en wat TS daar mee doet moet ze helemaal zelf weten.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:52

Chasey schreef:
Niet de bedoeling om hier een discussie op te starten lijkt mij, maar goed... er wordt gevraagd waar ik het over heb. Dus bij deze:
Ik geef mijn mening dat IK het NIET 'kunstig' vind om een foto over te trekken en vervolgens dmv filters erover te gooien ons te laten denken dat het handmatig ingekleurd is.
Dat vind ik jammer, want veel trappen er ook nog in ook nog.

Oh, en voordat je je afvraagt hoe ik tot die conclusie ben gekomen: Ik heb de plaatjes van TS en de foto die later gepost wordt in mijn eigen Photoshop geïmporteerd en ze vervolgens als transparante lagen (van ongeveer 50%) op elkaar gelegd, en raad eens wat. En exacte match! Zelfs de 'inkleur kunsten' komen exact overheen...

Maar dat moet TS zelf weten. Maar dan zie ik liever weer een andere handmatige inkleur poging, zoals haar vorige topic! Daar waar ze het wél zelf probeert.

En dit typ ik niet om TS de grond in te boren. Ik geef gewoon mijn mening hoe ik daar tegenaan kijk.
Vind het gewoon jammer dat ze mensen op het verkeerde spoor zet. En zichzelf voor de gek houdt. Of moeten mensen die net als ik denken altijd maar hun klep dicht houden?
Ik geef een mening over wat ik zie, en wat TS daar mee doet moet ze helemaal zelf weten.

Je hebt wel een punt. Het is jou mening dus je mag het best laten weten. Daar hebben we hier de vrijheid voor. En ik moet eerlijk zijn, in het begin heb ik ook al mijn tekeningen overgetrokken. Soms ben je lui en als de ts zich goed voelt om dat te doen moet ze dat zelf weten. Maar je hebt wel een punt dat moet ik eerlijk toegeven

UhNee

Re: [DIGI][WIP] Paard van Strasshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 17:55

Oei, hier heb je inderdaad alleen maar jezelf mee.... Van overtrekken en colourpicking leer je eigenlijk helemaal niks. Het is misschien spannend, maar probeer 'op eigen benen te staan'!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:04

Ging even door je topics kijken.
Valt me op dat je nooit een tekening afmaakt :o
Mensen volgen omdat ze oa benieuwd zijn naar het eindresultaat.
Misschien proberen tekeningen af te maken ipv elke week een nieuwe openen?
Zie je daar inderdaad niet colorpicken.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:11

Chasey schreef:
Niet de bedoeling om hier een discussie op te starten lijkt mij, maar goed...

Wat een rare opmerking, je begint er zelf over op zo'n snibbige manier.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 18:12

Sorry maar ik ga verder niet op in hoe en wat.

Ik maak niet alles af nee, omdat ik mij slecht over voel hoe ik iets doe, ja? Ik kijk er naar en het wordt maar niks, het enige wat ik nog kan doen is het erger verpesten.

En dan kijk ik naar andere tekeningen en dan wil ik gewoon liever de grond in zakken en in een gat gaan zitten dan verder gaan. Want weet gewoon dat ik dat nooit bereik (of tenminste, zo denk ik erover.)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:17

Ho sorry hoor wist niet dat het gevoelig lag. Je tekent helemaal niet slecht, je nieuwste is erg goed. Denk je dat de bokkers die extreem goed zijn dit na 1 maand waren? Het is echt oefenen. Maar ook doorzetten!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:21

Delicia schreef:
Sorry maar ik ga verder niet op in hoe en wat.

Ik maak niet alles af nee, omdat ik mij slecht over voel hoe ik iets doe, ja? Ik kijk er naar en het wordt maar niks, het enige wat ik nog kan doen is het erger verpesten.

En dan kijk ik naar andere tekeningen en dan wil ik gewoon liever de grond in zakken en in een gat gaan zitten dan verder gaan. Want weet gewoon dat ik dat nooit bereik (of tenminste, zo denk ik erover.)

Inderdaad wat Selina zegt, oefenen en doorzetten, dan kom je er wel. Als ik tekeningen van bijvoorbeeld EmmaVZ zie, dan vind ik dat gewoon zo prachtig! (oke, ik moet ook zeggen dat ik tekenen van haar heb geleerd :Y) ). Ondertussen ben ik nu ook al ruim 2 jaar bezig met tekenen, Emma tekent ook al heel lang. Zolang je doorzet, kom je er echt wel. Ik denk zelfs dat doorzettingsvermogen het belangrijkste is tot succes. Succes hoeft niet per se wereldberoemd te zijn, maar kan dus ook jouw successen zijn. Laat dit geen afkraak manier zijn tegen jou, maar juist een manier om jezelf te kunnen verbeteren. Het is goed om jezelf voor uitdagingen te stellen. Het hoeft niet perfect te worden, maar steeds een beetje beter worden, al is het maar iets kleins.
En stiekem is het kiezen van eigen kleuren juist hartstikke leuk en geeft je tekening een unieke sfeer. :D

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:23

Ik ga mee met Selina, goed in tekenen ben je niet zomaar, maar je kunt het wel leren. Dat vergt wel veel oefening en doorzettingsvermogen. En hoe vaker je tekent, hoe sneller je vooruitgang ziet, maar het kan een poosje duren. Ikzelf was ook pas na een paar jaar tevreden met mn tekeningen. Ik heb wel heel veel tekeningen afgemaakt, ookal dacht ik op de helft van "dit komt niet meer goed", ik bleef altijd doortekenen met de gedachte dat het wel weer een extra oefening was en uiteindelijk kwam het toch weer goed.

Ik vind je tekeningen altijd erg leuk en je begint altijd goed! Overtrekken, ok, maar colorpicken is echt een no go, daar help je jezelf totaal niet en daar misleidt je vooral anderen mee. Probeer vooral naar foto's te kijken ipv aan ze te zitten. Tekenen is ook heel veel observeren, want hoe kun je iets tekenen als je niet weet hoe het eruit ziet?
Laatst bijgewerkt door EmmaVZ op 27-07-15 18:27, in het totaal 4 keer bewerkt

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 18:24

Maakt niks uit, had het niet zo bedoeld zo bot :P

Weet ik ook wel maar na een digi (weet niet zo uit mijn hoofd) waren er een paar bokkers van 'dit moet anders dit moet anders en dit en dit, dit was uit verhouding en dat' en toen zat ik achter mijn scherm als :o ja en wat nu? Overnieuw of wat?

Nieuwe berichten :')
Ik denk zelf dat ik igg wel overnieuw ga beginnen, de basiskleur laat ik wel staan maar het inkleuren gewoon ga ik overnieuw mee beginnen :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:28

TS Iedereen heeft zijn eigen stijl! De één kan goed realistisch tekenen, de andere is beter in cartoonachtige, of schilderen of wat dan ook. Probeer niet te veel te kijken naar wat een ander doet!
Als iedereen die wil gaan tekenen naar de uitblinkers kijkt, en denkt 'ik teken maar niet, want zo mooi wordt het nooit', dan schiet je daar zelf toch niks mee op?
Zoals hier boven wordt gezegd, zij konden het ook niet binnen 1 maand. Oefenen, oefenen, oefenen. En de een wordt gewoon beter dan de ander, maar blijf gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:31

En accepteer je eigen stijl, dan kom je al een heel eind!
Ik zal ook nooit zo'n super realistische tekening kunnen maken. Ik heb daar simpelweg het geduld niet voor. En ookal wil ik dat misschien wel, ik heb dat naast me neer gelegd dat me dat nooit gaat lukken.
Ik houd het gewoon bij mijn fantasy dingen, gewoon bij mijn ding.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 18:40

Ik had je tekening gezien bij het topic dat gesloten werd, vond het heel erg gaaf :D

Alleen vraag ik mij de hele tijd af, 'Wat is nou mijn stijl?' Ik vraag mij dat al een hele poos af, maar ik zit nog steeds met vraagtekens boven mijn hoofd :o

Ik denk dat dit topic een beetje (maar een beetje :o) offtopic gaat, maar heb toch even een tekening gevonden (feb '15 en apr '15) van een vordering zitten te zoeken (had namelijk als tweede digi enorm veel gesmudged, maar wou hem ooit weer eens overdoen, helemaal dan, alleen line was dezelfde, en dat heb ik gedaan :o)
Afbeelding

Ik ga denk ik eens even gewoon zitten en kijken wat ik verder doe :+ kan zo zijn dat ik zo weer een WIP plaats :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:42

Wat emma mij geleerd heeft is dat je je eigen stijl leert kennen door te proberen en uiteindelijk te kijken wat jou nu goed ligt. :)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:46

En gewoon te tekenen hoe jij t leuk vindt, gewoon wat doen. Stijlen kunnen ook veranderen en je hoeft niet perse een eigen herkenbare stijl (proberen) te hebben, dat komt vanzelf wel. Tekenen moet vooral leuk zijn!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 18:48

Ik ben nu 28, en weet pas sinds een jaar of 4 wat écht mijn eigen stijl is!! (En dat is dus die stijl in het topic wat gesloten is ;) )
Je eigen stijl ontdek je inderdaad door te proberen en te doen!
Blijf lekker door gaan en probeer verschillende kleur technieken zoals die laatste 'restyle' die je postte. Daar leer je het meest van :)
En dat je tekeningen niet altijd af maakt, geeft niks! Gewoon lekker door gaan! :)
En excuses dat ik in mijn eerste post zo bot over kwam.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:09

Hee meid ik teken ook pas een jaar en ik ben nog lang niet zo ver als bijvoorbeeld steefz hier op bokt. Maar weet je, ik heb laatst via pb met haar een gesprek gehad en ze zei dat ik keihard vooruit ben gegaan en guess what, ze tekent al 7 jaar. Denk je serieus dat ze dit al kon sinds ze begon. Nee helemaal niet. En je eigen stijl zoeken is ook lastig. Ik heb hem ook nog niet gevonden hoor maar langzaam stukje voor stukje merk ik dat ik in alles steeds beter wordt. Als ik de tekeneingen van nu vergelijk met die van een jaar terug ben ik erg trots op mezelf omdat ik vreselijk veel vooruitgang heb geboekt en God wat heb ik vaak gehad dat ik een tekening maar niets vond en het topic vergat maar ik heb zelf ook ontdekt dat je door moet gaan. Ja het is natuurlijk goed om bijvoorbeeld aan 2 tegelijk te werken, ik werk nu ook aan heel veel tekeningen tegelijk. Dan kun je afwisselen. Zo kijk je je niet suf op een tekening. Dat helpt mij enorm om door te zetten. Misschien moet jij dat ook eens proberen. En oké èèn keertje met filters tekenen zou ik niet erg vinden. Dan kun je zien en leren hoe je kleuren moet gebruiken dus dat het nutteloos is daar ben ik het ook weer niet mee eens. Overtekenen is ook niet erg als je het maar niet te vaak doet allemaal want dan houd je jezelf voor de gek. Maar soms is het goed om het te doen en om er wat van te leren. En ze zeggen allemaal wel van dit is niet goed en dat is niet goed maar ze helpen je alleen maar. Je moet er dan eens naar kijken. En dan zie je misschien o ja ze hebben gelijk dan pas ik dat even aan. En als je dat zo doet leer je alleen maar dingen. Er is geen enkele hobby of talent of wat dan ook wat je in een keer kunt. Mensen die je op tv ziet dansen, voetballen, goochelen en noem maar op die zijn ook ergens begonnen. Die denken echt niet van o ik ga een keer dansen en zijn dan in een keer heel goed, nee hoor ook die hebben er hard voor moeten werken. En doorzettingsvermogen hoort er zeker bij. Je mag kritisch op jezelf zijn want dat ben ik ook maar als mensen je complimentenn geven weet je dat je zo door moet gaan. Ik hoop dat dit je een beetje heeft gemotiveerd :)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:10

Een eigen stijl zoeken kost een hele lange tijd, en is waarschijnlijk continue wat aan het veranderen! Ik weet niet hoelang je al bezig bent met (digitaal) tekenen. Ik heb nu, na ongeveer 5 jaar ervaring aan digitaal tekenen, eindelijk zo'n beetje mijn stijl gevonden. Ik was in het begin ook met van alles bezig, allerlei stijlen door elkaar, stijlen van andere mensen proberen, maar uiteindelijk komt het gewoon vanzelf en kom je erachter wat nou het beste bij je ligt. Bij mij is dat ook totaal niet realistisch, eerder fantasy/cartoonachtig. Moet ook eerlijk toegeven dat ik het zonde vind dat bokt zo gefixeerd is op dat hyperrealistische, terwijl ik dat al snel wat 'saai' vind worden.

Mijn tip: schets! Koop een schetsboek, en teken er gewoon elke dag wat in. Het hoeft niet perfect, het hoeft niet realistisch, het liefst niet overtrekken. Veel uren met het potlood maken, en dan komt die eigen stijl van binnenuit vanzelf.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:15

En kijk naar dingen om je heen! Heb je bijvoorbeeld een huisdier, dan pak je die er even bij :P
Dat doe ik ook. Of je gaat lekker met je schetsboek bij de paarden in/naast de weide zitten op een mooie dag. :D

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 19:21

Harstikke bedankt voor de tips _/-\o_
Ik teken nu digitaal dat ik het echt echt doe ongeveer 7? maanden :o ervoor misschien gekeken van misschien een krabbel, kijken of het werkt, een klein schetsje maar het daar bij laten etc. Hiervoor had ik veel met de pen gekrabbeld en moesten wij veel tekenopdrachten op school doen (zelfportret, schilderen, realistisch tekenen) maar dat is er uit sinds ik over ben op digitaal :')

Hmfp... Ben blij dat ik de laatste vordering heb opgeslagen -O-
Eerst flipte mijn tekentablet toen ik het bestand opende (eerst gaat die geen ene kant op en daarna reageert die ineens heel snel, en dan is het drukken ineens heel moeilijk, zelfs mijn Dynamics off doe, de andere digi geopend en toen deed die normaal? >;)
Had toen opgeslagen en afgesloten, en nu start die hem op, maar dan wil ik iets tekenen (kan wel opslaan etc) dan reageert gimp niet? :? Ik ga anders proberen om even schets van mijn Deviantart te pakken en die in een nieuw bestand te gooien :)

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:25

7 maanden pas??!! :oo
waarom wil je dan nu al zo goed zijn als de rest?? Ofj ik snap dat je dat wilt maar je bent pas net bezig man. Dan ben je echt nog niet zo goed (niet gemeen bedoeld hoor) dus het oefenen moet nog echt gebeuren.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:26

Sorry geen verstand van gimp. Ik heb Photoshop.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 19:33

drawerlover schreef:
7 maanden pas??!! :oo
waarom wil je dan nu al zo goed zijn als de rest?? Ofj ik snap dat je dat wilt maar je bent pas net bezig man. Dan ben je echt nog niet zo goed (niet gemeen bedoeld hoor) dus het oefenen moet nog echt gebeuren.

Ik heb geen geduld :')