BiancaKing13 schreef:Heel mooi! Ik had nog even een vraagje: Ben ook begonnen met GIMP maar hoe kun je als je een schets over een foto hebt gemaakt de achtergrond weghalen maar de schets laten staan?
Je zou dan meerdere lagen moeten hebben
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chasey schreef:Moet ik daar serieus op in gaan? Weet je dat zeker?
Niet de bedoeling om hier een discussie op te starten lijkt mij, maar goed... er wordt gevraagd waar ik het over heb. Dus bij deze:
Ik geef mijn mening dat IK het NIET 'kunstig' vind om een foto over te trekken en vervolgens dmv filters erover te gooien ons te laten denken dat het handmatig ingekleurd is.
Dat vind ik jammer, want veel trappen er ook nog in ook nog.
Oh, en voordat je je afvraagt hoe ik tot die conclusie ben gekomen: Ik heb de plaatjes van TS en de foto die later gepost wordt in mijn eigen Photoshop geïmporteerd en ze vervolgens als transparante lagen (van ongeveer 50%) op elkaar gelegd, en raad eens wat. En exacte match! Zelfs de 'inkleur kunsten' komen exact overheen...
Maar dat moet TS zelf weten. Maar dan zie ik liever weer een andere handmatige inkleur poging, zoals haar vorige topic! Daar waar ze het wél zelf probeert.
En dit typ ik niet om TS de grond in te boren. Ik geef gewoon mijn mening hoe ik daar tegenaan kijk.
Vind het gewoon jammer dat ze mensen op het verkeerde spoor zet. En zichzelf voor de gek houdt. Of moeten mensen die net als ik denken altijd maar hun klep dicht houden?
Ik geef een mening over wat ik zie, en wat TS daar mee doet moet ze helemaal zelf weten.

Delicia schreef:Sorry maar ik ga verder niet op in hoe en wat.
Ik maak niet alles af nee, omdat ik mij slecht over voel hoe ik iets doe, ja? Ik kijk er naar en het wordt maar niks, het enige wat ik nog kan doen is het erger verpesten.
En dan kijk ik naar andere tekeningen en dan wil ik gewoon liever de grond in zakken en in een gat gaan zitten dan verder gaan. Want weet gewoon dat ik dat nooit bereik (of tenminste, zo denk ik erover.)
). Ondertussen ben ik nu ook al ruim 2 jaar bezig met tekenen, Emma tekent ook al heel lang. Zolang je doorzet, kom je er echt wel. Ik denk zelfs dat doorzettingsvermogen het belangrijkste is tot succes. Succes hoeft niet per se wereldberoemd te zijn, maar kan dus ook jouw successen zijn. Laat dit geen afkraak manier zijn tegen jou, maar juist een manier om jezelf te kunnen verbeteren. Het is goed om jezelf voor uitdagingen te stellen. Het hoeft niet perfect te worden, maar steeds een beetje beter worden, al is het maar iets kleins.

ja en wat nu? Overnieuw of wat?

) offtopic gaat, maar heb toch even een tekening gevonden (feb '15 en apr '15) van een vordering zitten te zoeken (had namelijk als tweede digi enorm veel gesmudged, maar wou hem ooit weer eens overdoen, helemaal dan, alleen line was dezelfde, en dat heb ik gedaan
)
kan zo zijn dat ik zo weer een WIP plaats
) 

ervoor misschien gekeken van misschien een krabbel, kijken of het werkt, een klein schetsje maar het daar bij laten etc. Hiervoor had ik veel met de pen gekrabbeld en moesten wij veel tekenopdrachten op school doen (zelfportret, schilderen, realistisch tekenen) maar dat is er uit sinds ik over ben op digitaal
Ik ga anders proberen om even schets van mijn Deviantart te pakken en die in een nieuw bestand te gooien