[CENTRAAL] Camp NaNoWriMo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annash
Blogger

Re: Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 21:59

Nooit weggooien inderdaad... Ik heb tientallen onafgemaakte verhalen, maar weg gaan ze niet. Al is het maar om een paar jaar later je vooruitgang te kunnen zien.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:04

Haat die gewoonte ook van mijzelf haha. Vandaar dat ik nu het merendeel online zet... Is moeilijker weg te gooien

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 22:25

Ik heb mijn oude verhalen ook nog. Best leuk om terug te lezen inderdaad. Soms zit ik echt te huiveren omdat ik dan van die verschrikkelijke woorden of omschrijvingen gebruikte (en nog in het Nederlands ook, wat ik al niet de mooiste taal vind om in te schrijven), maar het is toch wel grappig hoor. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:28

Ha, leuk topic! Ik was sowieso al van plan om mee te doen met NaNoWriMo, maar heb juist deze maand heel veel tijd, dus dat komt mooi uit :j. Ik zal me er vanmiddag nog even wat verder in verdiepen, maar als ik een snelle blik op de website werp zie ik dat ik een klein weekje achter loop, dus ik zal nog een een inhaalslagje moeten maken, maar dat komt vast wel goed.
Onafgemaakte verhalen gooi ik ook nooit weg. Af en toe lees ik ze weer terug en dan ben ik er alsnog best wel trots op, ook al zijn ze nooit afgemaakt. :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 15:46

Gezellig, join the club! :D

EDIT: Leuke blog heb je trouwens! :)

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 15:54

Hey leuk dat er meer mensen meedoen, welkom Elmo :)

Ach, en als je een weekje achterloopt kun je er altijd nog voor kiezen om je doel iets lager in te stellen dan je anders zou doen. Dan is het toch weer haalbaar :D

Waar ga je over schrijven?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:24

Leuk dat dit mensen mee doet doen!

Gisteren een heel fijn muur moment gehad, hierdoor even flink geschreven. Vandaag hele dag in spanning zitten wachten op telefoon van school ( en nee. Ze hebben niet gebeld, mag ik er nu vanuit gaan daf ik over ben? ) en weer helemaal niets geschreven. Gs even een muur zoeken om tegenaan te kletsen.

( muur moment: tegen iemand praten die onzin uitkraamt en uiteindelijk een plot hebben )

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 19:46

Hey! Ik doe dit keer weer mee. In november heb ik voor de eerste keer meegedaan en heb mijn woordcount gehaald, dus ik dacht 'nu ga ik het nog een keer doen.' Maar omdat ik super slecht schrijf als ik veel moet schrijven, heb ik besloten dat mijn goal nu 30,000 woorden is. Ik was eerst van plan om fanfiction te schrijven, omdat ik niet vond dat ik originele verhalen kon schrijven. Maar twee dagen voor de start kreeg ik opeens een ingeving xD. Dus nu zit ik op 6300 woorden :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-15 14:20

Ik heb gisteren helemaal niet geschreven door een migraine aanval. :n Het ebt nu eindelijk een beetje weg, maar ik heb vanavond eigenlijk nog een afspraak. Zit nog te twijfelen of ik daar geen zal gaan of niet. (Herstellen van migraine + musical is geen geweldige combi, maar die persoon in z'n eentje laten gaan is ook zo wat. Plus, ik heb mn kaartje natuurlijk al betaald...)
Mijn lijf zegt eigenlijk nee, maar ik voel me kei banketstaaf als ik niet ga. :\

Annash
Blogger

Re: [CENTRAAL] Camp NaNoWriMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:50

Wat een stilte... is iedereen druk met schrijven of juist vastgelopen?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 09:54

Welke tijdzone zou ik mezelf zetten als ik de NL tijd aan wil houden ?
En verplicht engels schrijven hoeft toch niet ? :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:04

De tijdzone van Amsterdam/Parijs of iets in die richting lijkt me. Weet niet wat er genoemd staat, even goed kijken.

Welke taal je schrijft maakt niet uit. We zijn al wel twee weken onderweg. :)

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:17

Heb het aangemaakt maar snap gewoon niet waar ik nu kan schrijven.
Heb een titel etc aangemaakt en goal op 50.000 woorden alleen waar kan ik eraan beginnen. :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:39

Gewoon, op je computer. Of pen en papier (hoewel het tellen van de woorden dan moeilijker is).

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:54

Het is inderdaad niet de bedoeling dat je schrijft op de website. Het wordt ook niet openbaar geplaatst of zoiets. Je doet het dus gewoon voor jezelf :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 15:43

Ik ben vastgelopen. :')
Of nou ja, vastgelopen nou ook weer niet, maar ik heb het zo druk gehad dat ik gewoon ben vergeten te schrijven. Of te moe was. En eind juli ga ik onverwachts een weekje naar Oostenrijk zonder laptop of iets, dus mijn goal haal ik zeer waarschijnlijk niet deze keer. Het wordt mijn NaNo traditie denk ik. :') :roll:

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:03

Ik weet het niet meer...ik heb nog wel ideeën en ik vind het verhaal super leuk, dus daar ligt het niet aan. Maar ik heb maar twee uurtjes slaap gehad en echt een rotdag...dus nu heb ik helemaal geen zin om te schrijven. Dat zou ik me kunnen veroorloven als ik een normaal persoon was, maar ik raak altijd helemaal in de 'staak' mode als ik één dag mijn woordgoal niet haal..

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 21:42

Lestrange01 schreef:
ik raak altijd helemaal in de 'staak' mode als ik één dag mijn woordgoal niet haal..

Dit dus. Zó herkenbaar!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:59

Dat is echt iets waar je mee moet leren omgaan... niet makkelijk, maar het kan wel. Ik had 'vroegah' precies hetzelfde.

Ik heb vandaag toch weer dik 4,000 woorden erbij geschreven--en dat terwijl het eerst dus ook helemaal niet wilde!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:12

Ik kijk nog maar eens om de hoek; hoe gaat het hier?

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-15 16:08

O:)
Ik heb de afgelopen dagen op stal doorgebracht, dus mijn laptop is alleen open geweest voor FB en Bokt. Begin er binnenkort weer aan, want ondertussen moet ik beginnen met inpakken voor een weekje Oostenrijk. Misschien dat ik mijn schrift wel meeneem in de trein! :j

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:00

Ik heb net de 70K aangetikt. Het einde is in zicht. :)

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:43

Ik heb het opgegeven...het ging eigenlijk best goed, tot gisteren heb ik altijd netjes mijn woordgoal gehaald, maar ik vind zo verschrikkelijk dat doordat ik zo snel moet schrijven mijn verhaal niet goed wordt.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:52

Maar waarom zet je jezelf dan een word count doel? Waarom stel je jezelf niet een relatief laag doel met de bedoeling een fijn en leesbaar stuk verhaal neer te zetten? Als dat je meer voldoening brengt dan doe je het toch zo?

Ik heb niet zo veel geschreven deze maand, maar ik had mijn doel dan ook op 25k staan. Gewoon lekker rustig aan plezier hebben in het schrijven. Zit nu richting de 18k met typen :) Dus keurig op schema.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:12

Precies wat Aleeneh zegt. Het is belangrijk om een realistisch doel te stellen. Kijk, ik heb mijn doel op 80K staan, omdat ik weet dat ik daarmee mijn MS ongeveer af heb. Iets meer of minder is mogelijk. Maar ik had al 44K geschreven voor ik begon, dus was op de helft.

Stel je doel lekker bij! :)