Lepeltje schreef:_SnowBall schreef:Bedankt voor je tip! Ik had hem op 800 staan dat is dus echt te veelNu heb ik hem op 400 staan voor deze dag, dat leek mij prima. Dat 2e stukje begrijp ik niet veel van, maar ik denk dat je het zelfde ongeveer bedoeld as liedje89?
Liedje heeft het over het aanpassen van de belichting, de foto iets donkerder maken dus. Het heeft er wel iets mee te maken want dan pas je ook het diafragma of de sluitertijd iets aan.
Lees eens hier, misschien wordt het dan iets duidelijker. Iso, sluitertijd en diafragma werken allemaal samen voor een mooie foto, in het linkje kan je vinden wat het allemaal doet. Het is in het begin even ingewikkeld, maar met een beetje experimenteren snap je het zo.
http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... en-iso.asp
Mijn comment ging meer over de algemene kwaliteit van de foto, want hij is inderdaad iets overbelicht, dat is op te lossen met de tip van liedje.
De kwaliteit is vast ook wel beter te krijgen, maar dat gaat niet lukken in de auto stand, omdat zo'n oude goedkope lens goede en slechte punten heeft (niet allemaal, maar van deze weet ik dat dat wel zo is). Vaak wordt de kwaliteit slechter helemaal ingezoomd en helemaal uitgezoomd, of met het diafragma (de lichtregelaar zeg maar) helemaal open.
Bedankt
Ik ga de link even lezen! Ik snap je bericht nu half zegmaar
Nu heb ik hem op 400 staan voor deze dag, dat leek mij prima. Dat 2e stukje begrijp ik niet veel van, maar ik denk dat je het zelfde ongeveer bedoeld as liedje89?
.