[TEK][WIP] Galopperende paarden in de wei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CRos95

Re: [TEK][WIP] Galopperende paarden in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:42

Dan zie je op de voorpagina een foto'tje van pakweg 4 cm, hee een babe!
Nu al prachtig!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:46

TS, volgens mij ging het puntje van kritiek juist over het bonte paard.
Een voorbeeldfoto van hem /haar zou daar verandering in kunnen brengen.
Je tekent nl héél waarheidsgetrouw.

Naoom_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:51

Wauw _/-\o_ weer een prachtwerk!

evengeennaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:01

Wauw! *\o/* <3

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:02

RaafSmits schreef:
TS, volgens mij ging het puntje van kritiek juist over het bonte paard.
Een voorbeeldfoto van hem /haar zou daar verandering in kunnen brengen.
Je tekent nl héél waarheidsgetrouw.

Je hebt gelijk! Ik haal rechts en links door elkaar. Sorry. De bonte is van een foto onder de man, ik had geen vrije galop foto. Er is gekozen voor een van twee foto's. Zal kijken of ik die vanavond online kan zetten. Wel goede kwaliteit overigens ;)

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:06

Wauw, wat mooi! <3

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:22

Wauw babe, je blijft mij omver blazen. Al vind ik de voorbenen van de bonte ook niet je beste dit keer.
Vooral dat gestrekte been oogt aan de hoef en kogel wat vreemd.

Maar alsnog, ik doe het je niet na hoor. Ik zit nog steeds te knoeien met de tekening van mijn eigen paardje.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 11:31

Bedankt voor jullie reacties!!
Het is een work in progress en de voorbenen waren nog niet af, overal moet ik trouwens nog details toevoegen. Dat doe ik nu eerst even voordat ik verder ga want jullie krijgen er een verkeerd beeld van :))

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:39

Ik volg je teken-topics altijd met veel bewondering, maar ik moet zeggen dat ik dit werk toch wel minder vind dan normaal.
En dit komt voornamelijk door die bonte. Niet enkel door de benen, maar ik vind de hele bonte een beetje 'dood' eruitzien.

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:43

Afbeeldingeen van de twee foto's. Het voorbeen staat inderdaad een beetje stijf.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 11:51

Kijk dát bedoel ik nou!!!!!

Daar is écht niks anders van te maken, wat de beweging van het paard betreft gewoon een verkeerd fotomoment.

Ik zou daar als ik één tip mág geven ( voor dit puike werk ) de volgende keer rekening mee houden.
Maak studie van je foto's die je wilt gebruiken.
Was de aftekening van het linker been meer bruin dan was het contrast groter geweest en had je meer diepte gezien.(Maar ja.......dan is het dít betreffende paardje niet meer :o )
Of je moet een andere foto hebben waarbij er meer ruimte ligt tussen beide voorbenen

Maar ondanks dat vind ik het knap, diepe buiging!!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:01

ooh de tekening is ook sprekend, Babe levert geweldig werk af!
Dit paard heb ik echter met reden gekozen, ik heb nou eenmaal niet meer foto's in galop, en kan ze helaas ook niet meer maken. Dat is nou jammer.. Dan kan ik wel een studie maken van de foto's die ik wil gebruiken maar daar schiet ik niets mee op ;)
Hopelijk kan Babe er met haar ervaring nog wat mee!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:15

Ga het absoluut volgen want ik ben gewoon fan van de techniek die gebruikt wordt.
Maar als je realistisch werkt zijn goede!! foto's gewoon de sleutel naar succes.

Persoonlijk vind ik dat je daar als kunstenaar zijnde een mening in mag hebben, wat zeg ik......een mening in moet hebben zelfs.
Waarom???

Mensen/ kenners zien je werk en denken opeens "Hé, die beweging klopt niet "??
"Dat hij of zij dat niet gezien heeft " zonde!!!!
Terwijl hij of zij elk detail waarheidsgetrouw heeft overgenomen.

Daarom is het naar mijn mening áltijd belangrijk om de originele foto's bij het werk te zetten.
Anders loop je gewoon het risico op onterechte kritiek van kijkers, en dat is gewoon jammer.

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 12:37

Opdrachtenfoto's hoeven in mijn ogen niet het perfecte plaatje te zijn. De opdrachtgevers willen graag de foto's die ze kiezen getekend hebben en dat om verschillende redenen. En natuurlijk kan dat nooit de perfecte compositie of portret of galopfoto zijn. Maakt dat uit? Nee want een opdracht gaat ook veel verder dan alleen de kwaliteit, het geheel heeft ook vaak emotionele waarde. Ik doe mijn best om er een mooie tekening van te maken en dat lukt, opdrachtgevers blij en ik blij.

Voor mijn vrije werken kies ik zelf foto's uit die iedereen zoveel mogelijk zal aanspreken. Dus ja dat zijn vaak de perfecte kwaliteit foto's.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:45

Ja, ik snap wat je bedoeld.
Dat is ook het mooie om dit soort dingen te kunnen maken
Ik ben daar wat strenger in omdat ik zelf met glas werk terwijl mensen dan nog steeds "een geschilderd "schilderij in hun hoofd hebben, terwijl glas toch écht een beperking oplevert :D

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 12:49

Ja absoluut! Dat maakt het werken in opdracht juist heel speciaal!
Ik kan me in jouw geval voorstellen dat het anders werkt. Bij een tekening zijn er haast geen beperkingen. De mogelijkheden kunnen gewoon worden besproken :)

Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 12:54

Ik wilde inderdaad ook al opmerken dat het om de emotionele waarde van een tekening gaat, in dit geval helemaal als ik het zo kan beoordelen.
De opdrachtgever wil graag twee paarden samen in een tekening, waarvan ze bij eentje geen nieuwe foto's meer kan maken spijtig genoeg (en misschien hebben deze paarden elkaar nooit gekend in het echt?).
Anne Baukje maakt het mogelijk voor deze mensen om toch hun geliefde viervoeters samen in een prachtige tekening te verwerken, en misschien niet de mooiste galopfoto, maar ze gaat de uitdaging aan en ik denk dat er straks een prachtige tekening is waar de opdrachtgever erg blij mee gaat zijn. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:05

Ik vind de foto eigenlijk best meevallen. Het beentje had misschien iets anders kunnen zijn, met wat creativiteit van de tekenares, maar daar gaat tijd in zitten en wellicht is dat niet wat de opdrachtgeefster wil. Ik vind dat je knap werk levert hoor! Ik zou het niet beter kunnen. Kan niet wachten op de workshop :D

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:25

Wauw super mooi!! Ik zag het op de voorpagina van Bokt staan, en ik dacht dat het een foto was, en dat de paarden weggehaald waren ofzo? :') Maar echt super mooi! Net een foto! Vooral zo knap, dat je twee foto's in één moet tekenen! _/-\o_
Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat! :wow:

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:30

Wauw prachtig! Ben net als de rest erg benieuwd naar het eindresultaat :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 13:46

Nu ik de foto zie, weet ik meteen wat er ook stoort in mij ogen (op de foto hé) de pluk haar van de vetlok waardoor het lijkt of de kogel en de hoef bijna uit 1 geheel bestaan.
Ben alsnog ontzettend benieuwd naar het resultaat

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 13:56

Bedankt voor de reacties!

Kleine update:
Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:08

RaafSmits schreef:
Daarom is het naar mijn mening áltijd belangrijk om de originele foto's bij het werk te zetten.
Anders loop je gewoon het risico op onterechte kritiek van kijkers, en dat is gewoon jammer.

Ik moet zeggen dat ik het hier wel echt mee eens ben. In 9 van de 10 gevallen mis ik de originele foto die wordt na getekend. Enkel dan kan je echt goed uitspraak doen over de anatomie in de tekening en de keuze van de pose. Niet elk paard is namelijk een fotomodel en je hebt ook niet altijd het perfecte foto moment beschikbaar om na te maken. Door de foto erbij te zetten is het veel makkelijker om goed 'kritiek' te geven over anatomie en dergelijken.
Zit er een reden achter waarom velen de originele foto er niet erbij zetten (als linkje of gewoon als plaatje) in het startbericht?

Nu met de foto erbij zie je inderdaad dat het voorbeen gewoon klopt :j

Ik ben trouwens elke keer weer onder de indruk van de achtergronden die je maakt. Je weet echt goed de diepte erin te leggen door letterlijk het bokeh erin te tekenen. Ook knap dat je de twee aparte foto's zo strak hebt weten te combineren. Dat is zeker niet makkelijk aangezien de belichting en hoek van de foto's in zulke situaties nooit volledig overeen komen. Ziet er zoals gewoonlijk weer goed uit, ben benieuwd naar het eind resultaat :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 14:52

Wow die achtergrond ook weer. Ontzettend mooi. Benieuwd naar het eindresultaat. Erg leuk om beide paarden samen op papier te hebben

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 15:18

de bonte ziet er ineens beter uit :) komt ook omdat die hoef van dat gestrekte been nu wat groter gemaakt is :)
Die bruine is helemaal knap gemaakt hoor :D

Waar komen de kleuren het beste overeen met de werkelijke tekening? Bij deze update of de vorige update?