Als hij wel scherp is in het echt vind ik het prachtig
Je kan prachtig tekenen!
Alleen vind ik de foto minder mooi en daarom ook de tekening toch minder dan je anderen.
(verhouding en afsnijding is niet geweldig naar mijn idee)
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zoo mooi
Lontje schreef:sinds wanneer raster jij AB? Dat is zonde van je tekenkunsten....
Het resultaat twijfel ik niet over, wordt ongetwijfeld weer een hele mooie tekening maar ik dacht dat je niet met een raster werkte.
Anoniem schreef:Erg mooi weer babe! Ik vind het altijd zo knap dat je de details zo mooi op papier weet te krijgen zonder dat het 'too much' is, het klopt gewoon. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
Ik vind het eigenlijk wel slim dat je een raster gebruikt, het is immers een opdracht en die wil je zo gelijkend mogelijk hebben.
Een raster is handig ivm snelheid, vandaar dat ik de keuze ervoor wel kan begrijpen. Maar zelf schetsen heeft imo meer voordelen (met name omdat je de gelijkenis beter kan krijgen dan met raster, juist door de vertekening op foto's). Uiteindelijk is het een persoonlijke keus uiteraard.
, ik vind vaak je tekeningen wat tam qua kleur en daardoor wat vlak, maar deze vind ik wat dat betreft sprekender vooral het oog (ook door het grijzige eromheen)
. Ik gebruik zelf ook nooit een raster voor mijn werk omdat ik voor vrij werk het ook niet erg vind als de tekening iets afwijkt van de foto. Immers teken/schilder ik omdat ik dat leuk vind en om te genieten van de artistieke vrijheid. Maar als ik een opdracht zou krijgen voor een portret zou ik een raster ook zeker wel overwegen. Inderdaad scheelt het gewoon tijd zoals je zelf ook al aangeeft (wat ik gewoon heel slim bekeken vind; meer opdrachten in minder tijd), maar daarnaast heb je ook kans dat het portret meer gelijkend wordt dan dat je zonder raster zou hebben. En dat is juist waar de opdrachtgever -denk ik- naar vraagt. Het maakt voor hen echt niets uit of ze nou wel of niet een raster gebruikt, als het maar gelijkend is en een mooi werk oplevert.
.
Vandaar mijn post, ik kan het best begrijpen dat als je zoveel opdrachten krijgt als babe je voor een raster kiest. Ikzelf ben altijd best veel tijd kwijt aan een schets en met een raster scheelt dat toch. 

. Puur omdat de verhoudingen niet kloppen en dat in mijn ogen heel opvallend aanwezig is. Zonde.
Nayomie schreef:amkeVH schreef:nou nou jongens, zouden jullie het beter kunnen?
ik vind het zoals altijd prachtig babe!
Je hoefr niet per se beter te zijn om iemand tips te kunnen geven. Jezelf verbeteren is altijd mooi immers