volgens mij is het vooral de verzadiging van de kleuren waar ik me dan aan stoor, lippen te rood. Ook het contrast is wat mij betreft te sterk aangezet. Als ik heel eerlijk ben vind ik het origineel beter dan de versie die je plaatste.
Ah oke, ik heb volgens mij wat aangepast in de levendigheid (volgens mij hetzelfde als Vibrance) dus dat zou kunnen. Zal er eens op letten de volgende keer.
Nils_010
Geplaatst: 28-02-15 19:09
KoudbloedKim schreef:
Ah oke, ik heb volgens mij wat aangepast in de levendigheid (volgens mij hetzelfde als Vibrance) dus dat zou kunnen. Zal er eens op letten de volgende keer.
Is idd vibrance die dat doet. Ook met contrast goed oppassen.
Ik vraag mij toch af wat je nu precies gedaan hebt. Niet om vervelend te zijn, maar tegen mij zeg je dat je de verzadiging juist omlaag hebt gezet, en nu volgens mij wel weer dat hij juist omhoog is gezet.
Jammer dat je het origineel weg hebt gehaald. Ik was ook wel benieuwd.
Verzadiging is iets anders dan Vibrance. Met verzadiging maak je alle kleuren in een foto kleurrijker, terwijl je met Vibrance bijvoorbeeld de lucht blauwer maakt. Soms kan dat wel iets toevoegen. Ik weet trouwens niet eens zeker of ik dat bij deze foto heb gedaan.
NAIWHL
Geplaatst: 28-02-15 19:27
Ik snap de verschillen. En ik ken ze ook Neemt niet weg dat je verzadiging wel omhoog zet, alleen per kleur en niet hele foto.
Maar goed, smaken verschillen gelukkig. En zeker een eigen stijl ontwikkelen!
Laatst bijgewerkt door NAIWHL op 28-02-15 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt
'Vroeger' zette ik er altijd een hoop verzadiging in. Ik hou zelf van kleurrijke foto's, maar vind het mooier nu het wat minder is. Vooral witte paarden worden dan als snel gelig.
Ik ben hierin echt een leek dus ik kan je geen tips geven maar ik vind deze "stijl" juist de manier van nabewerken wel mooi. Ik kan me voorstellen dat het technisch gezien niet super is maar over smaak valt natuurlijk te twisten, mij spreekt dit juist wel aan.