[DIGI][WIP] Kleurenprojectje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: [DIGI][WIP] Kleurenprojectje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:08

Prachtig! :j

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:11

Wauw, echt prachtig. Je bent mijn grote voorbeeld met digitaal teken.
De kleur is heel mooi, maar lijkt het of de halsspier (de 2e) veel hoger ligt dan rest door dat hij zo donker is. Als de borst iets donkerder was zou dat denk ik beter worden (van het bruine paard). Maar ik weet er niet veel van hoor!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 21:16

Wat bedoel je precies? Ik kan niet echt opmaken welke spier je bedoelt :P

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 21:27

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-15 23:04

Hmm ja, het stuk in het rode gedeelte is wel donkerder dan het andere, maar denk dat t andere stuk vooral hoger zou lijken te liggen door de highlights ertussen?

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 14:55

ja dat kan ook ja, er leek gewoon iets niet te kloppen daar.

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 04:35

Van de hals blijf ik denk ik maar af, 't valt denk ik niet zo heel erg op en ben bang dat ik 't verpest haha :')

Het hoofd van de schimmel is nog niet klaar
Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 06:41

Ik vind de hals en borst van de schimmel echt fantastisch! Super mooi.Ik volg :)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 15:41

Ohh wauw de verandering in kleur van de bruine, en het wat minder extreme bruin op de schimmel is echt perfect! Je hebt nu echt de perfecte kleuren te pakken hoor +:)+

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 18:17

Dankjulliewel! :D
Ik vind de schimmel nog steeds te bruinig (en te gedetailleerd vergeleken de bruine), maar ach :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:09

Nee dat valt mee hoor.
Is dat bruine paard al klaar? Ik zou die anders nog wat gedetailleerder maken. Vind hem nu nog beetje basic uitzien. :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:13

Dat bruine bij de schimmel vind ik juist mooi!
Je bent te kritisch :')

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-15 19:54

Dat bruine paard is inderdaad al klaar en groffer dan de schimmel, daar ben ik me van bewust :P Echter wilde ik juist m'n stijl wat groffer houden en dat is een beetje mislukt met de schimmel :') , maar ik ga alleen daarom de bruine niet aanpassen, want ik wil daar nu vanaf blijven omdat ik 'm goed zo vind.

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:07

ik weet niet wat je hebt gedaan met de bruine, maar hij ziet er perfect uit! De schimmel vind ik echt heel erg mooi. De ogen vooral

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 04:58

Ik vind hem zo wel klaar denk ik :D
Afbeelding

Ik had trouwens een "effectje" (witte laag op lage dekking :')) over de bruine gedaan, vandaar de andere soort kleur/zicht :)

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 09:05

De koffievos heeft nu de juiste kleur, heel knap gedaan! Beide zijn erg goed gelukt. :j
Krijgen ze geen manen of zijn het akhal tekes?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:11

Dat is wel makkelijk, als je geen manen kan, gewoon akhal tekes doen :P

Vind ze goed gelukt!

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 16:42

Ohja, nu ben ik vergeten manen bij de schimmel te doen :')
Ze zijn afgeschoren, bij de bruine kun je dat zien, dat lichte streepje bij de hals en op het voorhoofd moeten de manen voorstellen :D
En het zijn inderdaad teke's!

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 16:47

ik vind ze erg goed gelukt!!! _/-\o_

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 19:32

Echt respect prachtig _/-\o_

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 10:56

Dankjullie!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:00

De kleuren zijn inderdaad veel beter zo. Alleen, als ik dan een puntje van kritiek mag leveren...de belichting klopt niet helemaal. Als je kijkt naar de schimmel, komt het licht van (voor de kijker) links. Bij de bruine komt het licht meer vanaf de kijker. Hierdoor komt het niet als geheel bij elkaar. Ik denk wat daar ook niet bij helpt, is dat er niet echt interactie is tussen de twee paarden. Nu is dat op zich niet zo'n probleem, maar ze kijken nu als t ware door elkaar heen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Begrijp me niet verkeerd, op technisch vlak vind ik 'm echt zeer geslaagd, maar het eindplaatje "pakt" me niet echt. Ik mis wat expressie, gevoel in het geheel.

Edit: De wimpers. Ik weet niet of dat het is waardoor ik de expressie wat mis, maar ik mis de wimpers. :j

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 11:38

Nee daar ben ik het zeker mee eens! Ik heb dan ook 2 verschillende voorbeeldfotos gekozen en als je die teveel natekent krijg je dat. Ik denk dat ik daar meer aandacht aan had besteed alls het een serieus project was en digitaal werk neem ik niet meer zo heel serieus, dan schilder ik t liever! Deze tekening was voor HARPG, een soort spel! :)

Wimpers zitten bij de bruine niet en bij de schimnel een heel klein beetje, die krengen mislukken altijd mn hele oog dus ik laat ze vaak -en vooral bij harpg tekeningen- achterwege. :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:52

Ik vind het een technisch mooie en correcte tekening (op het bovengenoemde puntje van de belichting na dan, maar verder zien de verhoudingen er goed uit). Toch mis ik 'iets'; het prikkelt niet, het nodigt niet uit om langer te blijven kijken.
De kleuren zijn flets, er is weinig contrast. Op zich hoeft dat helemaal niet erg te zijn natuurlijk (en kleurgebruik is vaak ook een kwestie van smaak) maar in dit geval heb ik toch het gevoel dat er iets ontbreekt. Zonde, want verder zit hij goed in elkaar, ik vind vooral de borstpartijen mooi qua schaduw (wat toch best een lastig stuk is).
Sowieso is het lastig met digitaal om het niet te 'gelikt' te maken, het wordt al snel heel plastisch. Ik denk dat wat ik vooral ook mis bij de paarden karakter is. Het zijn als het ware een soort statische ideaalbeelden, haast geen echte dieren.
Ik keek net even op je deviantart account trouwens en het viel me op dat je oudere werk (niet digitaal) weliswaar minder anatomisch correct is maar imo wel meer uitstraling heeft. Net dat beetje verschil wat een tekening aansprekender maakt, als je dat ook in je digitale tekeningen zou kunnen verwerken heb je denk ik net dat sprankje te pakken wat ze meer 'af' maakt (in combinatie met je constante vooruitgang op anatomisch gebied)

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 12:05

Welke niet digitale tekeningen bedoel je? Want ik vind de meeste daarvan ook niet echt karakter hebben om eerlijk te zijn. Ik ben get met je eens sat het bij digitaal snel te gelikt is, ik krijg er moeilijk expressie in en daarom wil ik er toch meer vanaf wijken en de schilderhoek in. Dus hopelijk kont daar binnenkort een werkje van! Ik heb met digitaal teveel de neiging get af te werken en groffe expressieve brushstroken gaan moeilijk met muis en stanaard brush. Ik moet wel zeggen dat het niet echt de intentie was een stukje kunst vaan deze tekening te maken, misschien eerder oefening van kleur (achtergrond vind ik er nog niet echt bij passen maar lang leve afraffelen)