Dr. Martens voorzien van een likje verf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 23:43

Werecat schreef:
Kan je de mijne ook even doen, die zien er echt niet meer uit := :=

gaaf!

Woon je in de buurt? ;)
Het valt echt heel erg mee hoor, zo moeilijk is het niet. Gewoon geduld hebben met aanbrengen, vooral bij de onderste rand.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:50

Jolien87 schreef:
Werecat schreef:
Kan je de mijne ook even doen, die zien er echt niet meer uit := :=

gaaf!

Woon je in de buurt? ;)
Het valt echt heel erg mee hoor, zo moeilijk is het niet. Gewoon geduld hebben met aanbrengen, vooral bij de onderste rand.

Nee helaas niet, woon vlak bij [Plaats].

Ik ga het eens proberen denk ik :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-18 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

Catnip

Re: Dr. Martens voorzien van een likje verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 07:00

Ik vind Dr. Martens absoluut de leukste schoenen die er zijn. Maar helaas... ik kan ze niet dragen, ik heb in gewone schoenen net maatje 36, Dr. Martens vallen in maat 36 echt te groot en kleiner zijn ze er niet :(

(Ik heb stiekem wel een paar matzwarte, maar ik kan ze dus nooit dragen :') )

Die van jou zien er echt stukken beter uit na het likje verf! Al vind ik van die afgetrapte versleten Docs ook altijd charme hebben :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 15:07

Wat jammer Catnip. :(:) Heb je al eens geprobeerd om inlegzooltjes te gebruiken?
Ik heb ook een paar dat eigenlijk een maat te groot is maar met zooltjes passen ze prima.
Ingelopen docs vind ik ook altijd mooie dan dat hele strakke wanneer ze gloednieuw zijn, maar de beschadigingen die op deze schoenen zaten waren toch echt niet meer om aan te zien. :=

*UPDATE*
De schoenen zitten nu in de 2e laag en ik denk dat ik ze hierna wel kan behandelen met de finisher maar ik wacht even af hoe de kleur er morgen uitziet als ze volledig zijn gedroogd.

Hierbij nog een foto van de 1e laag waarop duidelijk is te zien dat deze laag echt nog niet goed dekkend was.
Afbeelding

En zo zijn ze na de tweede laag. Op deze foto ogen ze wat donker en ze glimmen extra doordat de verf nog nat is.
Afbeelding

Ook de beschadigde neuzen zijn nu weer mooi egaal gekleurd.
Afbeelding

Hierop is de werkelijke kleur goed te zien. Op sommige plekjes heb ik toch ietsje geknoeid bij de zool maar dit zul je niet zien wanneer ik ze aanheb. Dan zakt de schoen zelf namelijk een beetje in over de zool.
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 15:25

Mooi!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:42

Hmm misschien wel een idee om mijn Dr. Martens weer opnieuw zwart te verven! Mijn neuzen zijn ook helemaal kaal en schoensmeer doet niks meer..

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:50

Gaaf projectje!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:53

Zo leeuk! Jammer dat mijn oude net een halve maat te klein zijn.. Heb ze weg gedaan. Ik heb hier wel een nieuw paar staan, deze. Ook paars dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:57

Ziet er mooi uit zeg! Ik ben heel benieuwd hoe goed het houd als je ze weer volop gaat dragen :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 21:58

Wederom bedankt voor de reacties. :D

Ghostattack: dan weet je in ieder geval wat je te wachten staat als dit paar versleten is. ;) Metalic paars vind ik ook heel erg stoer, maar dat past helaas niet echt bij de rest van mijn kleren.

Blijheid: er gaan nog 2 lagen finisher overheen en als het goed is moet het dan goed beschermd zijn. deze verf schijnt in het leer te trekken, daarom is het dus belangrijk dat je de schoenen goed schoonmaakt en ontvet met bijvoorbeeld aceton zodat er geen beschermlaagje meer opzit en het leer dus 'openligt'.
Maar ik zal het wel spannend vinden om ze weer te gaan dragen.

Lisa_H: ik zou het zeker proberen. Ik ben er echt over te spreken. :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:08

Er is toch een laarzenverftopic waarbij men ook die angus verf gebruikt? Daar kun je vast ook zien hoe houdbaar de verf is (ik dacht namelijk dat indringverf er anders uit ziet dan deze angusverf).

Anyway, TS, tof projectje! Ziet er leuk uit.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:11

Heel leuk!! Ze zien er weer perfect uit.
Ik heb ze helaas wel kapot gekregen :') , 2 flinke sneeën in het leer (geen idee hoe)

Ik had wit leer met zwart fluweel barok print. Nog nooit iemand anders mee zien lopen <3

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 23:03

_Nelleke_ schreef:
Er is toch een laarzenverftopic waarbij men ook die angus verf gebruikt? Daar kun je vast ook zien hoe houdbaar de verf is (ik dacht namelijk dat indringverf er anders uit ziet dan deze angusverf).

Anyway, TS, tof projectje! Ziet er leuk uit.

Ja had die gevonden, althans, dat is toch dat topic met al die zadels, hoofdstellen, etc?
Volgens de omschrijving van deze verf, dringt deze ook in het leer.

Auch dat is niet tof Desty. :(:)

SammyFloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:48

Awesome, ik volg! Hier ook een doc's fan met een beginnende verslaving op 2 jaar tijd :D

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:13

Wat een verschil! Ze lijken haast als nieuw, alleen heb je nu geen last van blaren de eerste keer dat je er mee loopt :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-15 22:06

LadyKantje schreef:
Wat een verschil! Ze lijken haast als nieuw, alleen heb je nu geen last van blaren de eerste keer dat je er mee loopt :=

Precies, jij snapt 'm. ;)
Ik zag dat mijn bruine doc's inmiddels ook wel hun beste tijd hebben gehad. Ik heb me altijd voorgenomen om nog een zwart paar aan te schaffen omdat ik die mooi strak vind, maar telkens weer zag ik weer een ander gaaf kleurtje waardoor ik de zwarte schoenen voorbij liep.
Maar ik denk dat ik het bruine paar binnenkort onder handen ga nemen met zwarte leerverf.

De paarse doc's staan inmiddels al bijna een week op tafel te wachten tot ik de finisher aanbreng, maar het komt er steeds maar niet van. Hopelijk gaat het één van de komende dagen lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 13:58

Heel tof! Denk je dat het ook op synthetisch leer houd? :D Dan ga ik mijn goedkope chaps onder handen nemen!
De rubbers boots laat ik dan gewoon zwart, want daar houd het sowieso niet op denk ik :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 18:48

Ashleydk schreef:
Heel tof! Denk je dat het ook op synthetisch leer houd? :D Dan ga ik mijn goedkope chaps onder handen nemen!
De rubbers boots laat ik dan gewoon zwart, want daar houd het sowieso niet op denk ik :')

Dankjewel. :)
Ik heb even voor je gekeken bij de FAQ maar ik kan geen antwoord op je vraag vinden. Eventueel kun je zelf nog kijken of het antwoord op je vraag op de website van Angelus staat.
http://angelusdirect.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:14

Ah Thanks! Ik ga eens rondkijken :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 00:07

Die heb je stoer weten te oppimpen!! super netjes gedaan.