Wat zijn de voor/nadelen tekentablet met/zonder beeldscherm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 02:31

Ok. Jammer dat er bij de nieuwe geen A4 formaat Is volgensmij.medium Is een stuk kleiner maar past met de totaal grote wel makkelijk in tas of op bureau en de Large Is groter maar wel leuk formaat maar de totaal grote Is erg groot. Lastig... Denk dat ik ondanks dat ik het werkblad van de l een fijner formaat vind hebben ik toch een m moet omdat ik twijfel of het ander op mn bureau past

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:43

A-4 is de Large ;)

Enige nadeel vond ik dat deze niet wireless kon,zonder draad ben je wat flexibeler...aan de andere kant..kom toch niet ver van mijn beeldscherm af :P

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 13:55

Bij de nieuwe zit volgensmij wel draadloos bij de Large. Hoe zit het eigenlijk met punten? Moet je die vaak nieuw kopen?
Digitaliseren van een tekening. Dus bestaande op a4 overtrekken word natuurlijk lastig bij een m

Wel handig wellicht erbij te zetten dat ik bv te liefst realistisch en portret teken ik of zoiets als de paarden bij t spel howrse... Ofja daar ligt mijn interesse, oefen nog te weinig :p vergeleken met veel hier die dagelijks tekenen (en ik momenteel maar 1x per jaar) ben ik heel slecht lol. Wil het wel weer oppakken en mijzelf een schop onder mn kont geven en wekelijks gaan tekenen, helaas zondag gebeten voor een paard in mn rechterhand dus eerst paar weken zoet met herstel.

He wou dat ik iemand kon die ze heeft zodat ik ze alle 2 eens paar dagen kon lenen om te zien wat ok fijner vind. Was wel fijn geweest ha :)
Laatst bijgewerkt door AlexandraM op 09-01-15 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:25

Je kan ook bij de media markt kijken, die verkoopt ze ook en er staan soms ook showmodellen. Misschien niet in elke vestiging, dat dan weer wel... maar misschien maakt dat de keuze makkelijker, als je ze eens beet zou mogen houden, van dichtbij mag bekijken, en eventueel daar zou mogen testen e.d.

AlexandraM

Re: Wat zijn de voor/nadelen tekentablet met/zonder beeldscherm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 14:36

Ja dacht ik ook al aan.:)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 16:50

Kan best dat er inmiddels wel een draadloos is in Large maar ik ga nog niet een nieuwe aanschaffen.Die van mij wordt met vlagen intensief gebruikt en werkt nog uitstekend,ik heb hem al ruim 6 jaar :)

Ik heb een plastic sheet op mijn tablet zitten....ik heb nog geen punten hoeven te verwisselen.Heb dan niet het gevoel dat ik met een potlood bezig ben maar dat boeit mij niet zo.

In de penhouder zitten reserve punten

Ik gebruik mijn tablet voor zowel realistische werken als bewerking van foto's en een combi daarvan

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 20:12

Ok. Plastic sheet? Erop geplakt ofzo? Zoaks bescherming voor iPad of telefoon? Nee ha zou ik ook hier doen. Daarom Is de keuze ook zo moeilijk. Ik moet er even voor sparen maar bij mij blijft hij ook tot hij het niet meer doet (of hij moet het zolang doen dat hij niet meer samen werkt met een pc omdat hij te oud Is)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 07:35

Ja,heb ik er gewoon opgeplakt,volgens mij zat dit erbij als verpakkingsmateriaal maar kan ook dat ik ergens anders vandaan heb hoor.Is al lang geleden :P
Er zijn trouwens ook speciale beschermingssheets in de handel hiervoor,moet je maar even op de site van Wacom kijken,kun je ook meteen zien wat het een beetje kost zo al die extra accessoires.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 10:38

Zo'n beschermer is inderdaad prettig! Geen idee of je hier ook maar iets aan hebt, aangezien je waarschijnlijk niet hetzelfde tekentablet zal kopen als die ene die ik heb (ik heb een intuos3 a4 uit 2005 en die wordt al een tijdje niet meer gemaakt) maar ik doe ook nog steeds met mijn eerste bescherm plasticje!

Trouwens... voor deze ene post had ik opgezocht hoe oud mijn intuos3 is, jeetje wat gaat de tijd toch hard mijn huidige oude besje is dus al 10 jaar oud... en hij werkt nog steeds als een zonnetje, gebruik hem ook vrijwel elke dag. Ze gaan echt lang mee!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 16:36

Ja dan Is het inderdaad al een oud beestje :)
Daarom wil ik ook de juiste keuze maken