[WIP] Een modelpaard repainten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Re: [WIP] Een modelpaard repainten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 15:43

Die appeltjes zien er een stuk mooier uit zo in het daglicht :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 16:07

Dat klopt idd, gister met de flits leken de kleuren niet helemaal te kloppen en de flits gaf een rare glans :')

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:37

Prachtig <3 Hoop dat ik meer topic's van je tegen kom dat je dit doet :D

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 18:01

Dankjewel! :D Ik ga zeker vaker een topic openen, leuk zo al die positieve reacties!

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 21:44

Ik weet niet of dit ook hier mag, maar mocht er iemand een paard hebben met een redelijk normale kleur (geen hele aparte kleuren), waar ik een voorbeeld aan kan nemen met mijn volgende repaint, mogen wel een pb sturen :o Wil eigenlijk weer verder met een andere maar heb alles behalve inspiratie voor een kleur etc...

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:49

in mijn profiel staat een foto van mijn bonte, wit met zwart hoofd en zwart puntje aan zijn staart. als je interesse hebt kan ik wel proberen duidelijke foto's van beide kanten te plaatsen

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:49

Misschien is het leuk om een bonte of een zilverappel te proberen? Dat zijn geen hele doorsnee kleuren, maar ook weer niet te moeilijk.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 21:56

wat leuk! super mooi geworden. Wil ook nog wel eens proberen mijn eigen paard na te maken.
Hoe breng je het pastelkrijt aan?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 22:05

Pastelkrijt aanbrengen doe je door wat pastel van het krijtje af te schrapen met bijvoorbeeld een schaar, dan breng je het met en droog kwastje gewoon steeds aan tot het dinker genoeg is, maar daarna is het wel nodig om er wat blanke lak oid overheen te doen, anders geeft het aardig af :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 12:15

Zou je misschien een filmpje online willen zetten hoe je het doet? Ik vind het echt heel interessant :D
Ik durf het zelf niet aan maar het lijkt me toch heel leuk om te doen. Was je niet bang om te beginnen? Ik ben zo bang dat ik het verpest. Dit paard glimt wat meer maar die shet die je hebt gepaint glimt niet hoe heb je dat gedaan?

haha zijn wel veel vragen sorry daar voor.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 17:49

Dat zijn aardig wat ideëen, bedankt allemaal! Zal zo eens kijken wat ik een mooie vind om te maken :)

Filmpje? Dat zou wel kunnen, alleen meestal werk ik ze niet in een avond af, meestal doe ik er een paar dagen een half uur/3kwartier, tenzij ik de fohn gebruik, zoals bij deze, dan gaat het veeeel sneller! :p Zal wel eens kijken of dat lukt :)
En nee, bang om te beginnen was ik zeker niet, 2 jaar geleden was dat ongeveer, misschien nog wel langer dan 2 jaar geleden. Toen had ik een schleich paardje dubbel, en de een was errug beschadigd, dus via mijn netwerk vroeg ik wat ik allemaal nodig had, en de volgende dag was mijn paardje zwart ipv beschadigd bruin :p Supermooi was het niet, maar dat heb ik met de tijd mee steeds beter geleerd :)

Dat deze glimmender is dan de shet heb ik eigenlijk niet expres gedaan, op deze zit namelijk heel erg veel pastelkrijt, dus moet ik er wel meer vernis op spuiten dan op de shet, die heeft qua pastel alleen de benen, het hoofd en wat appeltjes :)

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 18:52

ik heb in mijn onderschrift staan linkjes naar fototopics van mijn koffievos :D

Ik vindt het echt prachtig!!
Heb er zelf ook ooit twee gedaan die net als bij jou dubbel en beschadigd waren!
Maak je ze of ga je ze ook in opdracht maken?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:00