Ja, ik heb maar één woord hiervoor... Awesome! Volgens mij heb ik ook zo'n filmpje langs zien komen op FB. Cool dat je er ook workshops van kan volgen!
Klopt ja, er ging inderdaad laatst een filmpje rond van een amerikaanse meneer die dit soort koppen voor de verkoop maakt. Niet te betalen natuurlijk want er gaat rond de 80 uur werk in een kop zitten. Gelukkig ben ik professioneel knutselaar en is mijn broertje ook gezegend met een dosis talent, want die ben je wel nodig om er iets moois van te maken! Ik kan namelijk niet zeggen dat ik echt laaiend enthousiast word van de koppen van de buren, haha!
Nee, drybrushen, dat is over de hogergelegen delen heen met een droge kwast. Airbrushen kunnen we helaas niet, geen apparatuur. Misschien pakken we er nog wel een spuitbus oid bij in de laatste fase. We gaan waarschijnlijk vrijdag een begin maken aan het schilderwerk. Kleurenschema dat mijn broer nu het meest aanspreekt is zwart, met rood/oranje tussen de schubben in, a la magma/lava. De hoorns worden een soort bot/ivoor, de tanden natuurlijk ook en hij wilde de buik bruinig maken. Vinnen en binnenkant mond is nog niet zeker.
Wow! Ben echt super benieuwd naar het eind resultaat. De kleuren die je benoemt spreken ook erg aan, denk dat het mooie realistische kleuren zijn ( voor zover ie een draak realistisch kunt noemen natuurlijk )
Haarbal
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-15 14:09
Dag 4:
Vanochtend hebben broer en ik 3 uurtjes aan de draak kunnen werken. Hij heeft een nieuwe naam, Magmar. Magmar wordt een lava-draak, een beetje dit idee:
Hij krijgt dus gloeiende lava aan de onderkant, en gestolde lava daarop. De gloeiende lava gaan we nog verder uitwerken en met high gloss echt laten glimmen, de zwarte gestolde lava doen we met zwarte verf met zand erdoor. Maar eerst moesten Magmar zijn vinnen naar de kapper!
Met een schaar konden we ze bijknippen, sommige delen was lastig en moest met een mesje. Niet dat dat eenvoudig was...
Een close-upje van zijn nieuwe haircut
Daarna zijn we begonnen met de dieper gelegen delen oranjegelig te maken. Schrik niet, de hoofdkleur word matzwart, dit is alleen maar een basislaagje!
Stapje vooruit naar het eindresultaat van vandaag. Er moet nog zoooooveel gebeuren maar het begin is er qua kleur!
Broer is begonnen aan Magmar's mond. Zijn mond word geel, met een verloop naar rood en diepdonkerblauw in zijn keel. Ik heb zijn buikschubben vast een eerste laag gegeven, die worden waarschijnlijk ook zwart, maar dan met as en roet en viezigheid zoals zijn hoorns. We moeten er nog even over nadenken. De vinnen en de tong zijn we ook nog niet uit...
En zo ziet hij er van de achterkant uit. Superscheef helaas, maar dat zie je alleen recht van achter/boven en pal van voren. En hoe meer details we toevoegen, hoe minder het opvalt!
Wat een supergaaf project, heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Jaren terug hebben we 1 van de zandwormen uit Dune gemaakt. Daar zat ook ongeveer zoveel werk aan. Zal eens kijken of ik er nog een foto van heb.
Ik volg! Ben onwijs benieuwd naar het eindresultaat!
Haarbal
Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-15 16:08
minikatje schreef:
Wat een supergaaf project, heel erg benieuwd naar het eindresultaat. Jaren terug hebben we 1 van de zandwormen uit Dune gemaakt. Daar zat ook ongeveer zoveel werk aan. Zal eens kijken of ik er nog een foto van heb.