Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

heel erg mooi. Hoe heb je hem na bewerkt als ik vragen mag? 

Babeth schreef:Als ik heel eerlijk mag zijn, zou ik eerst nog wat meer oefenen en de basis goed onder de knie krijgen (zowel het fotograferen zelf als het nabewerken), voordat je aan betaalde shoots gaat beginnen. De foto's zijn nog te veel huis tuin en keuken kiekjes en er zijn zoveel fotografen die betere foto's maken en er nog niks voor vragen.
Fotografie wordt tegenwoordig heel erg onderschat,het is een behoorlijk lang leerproces.
Geef het de tijd en ga terug naar de basis, deze is nog niet in orde, maar wel het belangrijkste. Succes ermee!
Wilawander schreef:De blackfoto's zijn hier op verschillende laptops niet zwart dus dat lig vermoedelijk aan jou mac en je moet er van uitgaan dat de klant geen duur materiaal heeft met juiste instellingen. Ook mist er bij meerdere foto's scherpte en is er veel ruis.

k_m schreef:Wilawander schreef:De blackfoto's zijn hier op verschillende laptops niet zwart dus dat lig vermoedelijk aan jou mac en je moet er van uitgaan dat de klant geen duur materiaal heeft met juiste instellingen. Ook mist er bij meerdere foto's scherpte en is er veel ruis.
Dit vind ik wel een hele vreemde uitspraak.. Wat moet je dan doen? Met goedkoop materiaal bewerken zodat het bij de klant er exact hetzelfde uitziet? Wacht maar tot je dan een foto gaat printen.. Een gekalibreerde mac geeft toch echt de meest realistische kleurweergave, als fotograaf kan je op voorhand niet weten hoe het er op een minder scherm gaat uitzien.
.